Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss
#1
Hvad er forskellen på en Zeiss divari classic 3-12*50 og en Zeiss Conqest 3-12*50 bortset fra en prisforskel på 2000 kr.

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#2
Hvad er forskellen på en Zeiss divari classic 3-12*50 og en Zeiss Conqest 3-12*50 bortset fra en prisforskel på 2000 kr.

at du bliver taget i rø...

brug hellere penge på en bushnell 6500 2,5-16x50

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Taget i r.... - Kan vi få den uddybet (altså ud fra en jægermæssig og kikkertrelevant sysnvinkel [Wink])???

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#4
Den er da ellers lige til højrebenet !!

Du får en bedre kikkert til mindre penge[Big Grin]
Svar
#5
Er enig med Hatting, men det er for min svoger jeg skulle spørge og han vil have en zeiss og vil derfor vide om han får noget ekstra for de 2000 som er prisforskellen på de 2 kikkerter

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#6
diavari classic er en gammel model hvor der er tunnelsyn i den lave ende af forstørrelsen. du skal i victory modellen for at undgå det.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Efter at ha prøvet Zeiss og Swarovski- og har været ok tilfreds, sidder der nu en S&B på min den ene og en Bushnell 6500 på den anden. Synes faktisk at de er super[^]

Michael
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Efter at ha prøvet Zeiss og Swarovski- og har været ok tilfreds, sidder der nu en S&B på min den ene og en Bushnell 6500 på den anden. Synes faktisk at de er super[^]

Michael



Er også super glad for den Bushnell 6500 jeg købte hos Rex Smile

Jeg må indrømme at det er lidt trættende at møde den konsekvente "kun ørnen & Zeiss dur'" - og her tænker jeg ikke på forrummet her, for det er jo en løbende debat, men snarere i diverse butikker.

I en unavngiven butik, hvor jeg ellers er glad for den behandling jeg får, spurgte jeg til Leupold hånd kikkerter, men det solgte de ikke. Da jeg kommenterede på at de ellers laver super kikkerter til 3-4K, var kommentaren at "man får altså kun en kikkert der er 3-4K værd". Når jeg tænker på Mojave tåler sammenligning(= den nærmer sig dem) til 2-3X prisen, er det et irriterende svar at få...
Ups - kom vist til at hijacke tråden - sorry Smile

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Citat:quote:

Jeg må indrømme at det er lidt trættende at møde den konsekvente "kun ørnen & Zeiss dur'" - og her tænker jeg ikke på forrummet her, for det er jo en løbende debat, men snarere i diverse butikker.


Egentlig ganske naturligt. Ingen sælger vil da rakke ned på det produkt han selv sælger.

Prøv at få Guntex til at sige noget negativt om Swarovski, Kr.O.Skov om S&B, Rex om Leupold og Bushnell o.s.v.

Derimod er diverse brugeres personlige erfaringer efter årelang brug af specifikke mærker nok mere repræsentativt end forhandleres lovprisninger.
Klart man ikke kan udtale sig om mærker man ikke har prøvet.

Folk har klare holdninger til hvad de VIL købe, se f.eks på biler[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Uanset om det er trættende eller ej at høre om Zeiss, så var det altså specifikt det Leif spurgte til - og ingen har da svaret ham hidtil.
Jeg tror bestemt, at de prisbillige kikkerter er blevet markant bedre de sidste år, hvorved forskellen bliver mindre, men i min 'optik' er Zeiss nu stadig i føretrøjen.
Svar
#11
Hejsan,

Conquesten har 1" rör mens Divari har et 30mm rör.
Conquest var oprindeligt en udgave til USA, mens Divari er til Europa.

Der er nok ikke den store forskel i dagslys mellem de to kikkerter, men kunne måske väre en marginal forskel ved skumrings jagt.

Kan ikke udtale mig om nattelyset dersom en 56mm kikkert klart er at foreträkke.

Hvis du ved sammenligning ikke kan se nogen nävne värdig forskel er der vel ikke den store grund til at betake 2K mere for Divarien?

[Wink]
Svar
#12
Har prøvet at kigge i dem begge 2 uden at kunne se forskel, det var derfor jeg spurgte herinde.
Det er begge 2 meget fine kikkerter, og jeg tror min svoger har bestemt sig for Conqesten da 2K da også er en slags penge.
Takker for svarene

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)