Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Regeringen foreslår licensjagt på ulve
#1
Licensjagt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Det er da gode nyheder. Jeg ser det som særdeles vigtigt at mennesker statuerer deres farlighed overfor ulven, så disse vedbliver at sky mennesker. Hvis man så samtidigt kan regulere udbredelsen af ulvene, så der ikke bliver alt for mange i enkelt områder er det perfekt.

Rent jagtligt ser jeg gerne at de ikke breder sig en mm længere syd på da det vil betyde at vi ikke længere kan bruge løse hunde der hvor jeg jager elg. Men jeg tror desværre de helt uundgåeligt komme på de kanter også. For 10 år siden da mine forældre købte hus på de kanter var skovene fyldte med rådyr, og man så den ustandseligt under elgjagten. Så rykkede lossen ind (og rådyrbestanden Sverige faldt generelt), og jeg havde et par år på elgjagten hvor jeg ikke så et eneste rådyr. De var selvfølgeligt ikke forsvundet helt, men dels var bestanden langt mindre og dels har de ændret adfærd. Nu ser man så igen lidt rådyr, men langtfra så mange som tidligere. Jeg tror at en del af forklaringen på deres "genkomst" er at der ny skydes 1-2 losser i området om året.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Det var da en god nyhed...
Vi havde sidste år en ulv som blot stod på skovvejen så en af jægerne nærmest måtte køre udenom.
Og de er hårde ved såvel hunde som elgbestanden.
Så en licensjagt er velkommen. Den må være oplagt med den bestand af ulve, at vedtage en licensjagt i det Nordlige Wärmland hvor vi jager.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Citat:quote:

Vi havde sidste år en ulv som blot stod på skovvejen så en af jægerne nærmest måtte køre udenom.


De vil nok få deres naturlige skyhed overfor mennesker tilbage, når der bliver drevet jagt på dem. Skyd løs som Svenske kongen anbefaler[Big Grin].

God pinse, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)