Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jagt i Sverige
#1
var lige oppe og se på noget nyt jagt i Sverige. Da jeg skød denne svin. 105 kg. tænder 21 cm.
[Image: fotoaftnder.jpg]
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Tillykke med svinet.
Ser frem til at læse historien snarest.
Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Tog I jagten? [Wink][Big Grin]
Svar
#4
Hold da k... nogle tænder - tillykke med svinet..[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
WHAUW nogle bisser [Big Grin][:p]
Tillykke med grisen, River [Smile]

Hold da op hvor jeg glæder mig til i næste uge; så skal gemalen og jeg afsted, og prøve jagtlykken [Wink]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
wooov for en øffer den kan du da vist godt være tilfreds med
stort tillykke [Big Grin]

jeg er ikke en skid misundlig ( men fuld af løgn [Big Grin][Big Grin] )

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#7
Hvordan måler man tænder på en gris. Er det længden og omkreds?
mvh

kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#8
Nej kun udvendig længde, men hvis de skal officielt opmåles til point måler de også omkreds. Sæt en streg på et stykke papir og start ved stregen med enden af tanden, rul så tanden forsigtig over papiret og slå en streg ved den anden ende. mål så afstanden mellem de to streger og du har længden på tanden.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Nej kun udvendig længde, men hvis de skal officielt opmåles til point måler de også omkreds. Sæt en streg på et stykke papir og start ved stregen med enden af tanden, rul så tanden forsigtig over papiret og slå en streg ved den anden ende. mål så afstanden mellem de to streger og du har længden på tanden.

Mvh. Jakob



Hører man ikke tit at trofæafgiften er inkl de skjulte dele af tænderne ? Er det så kun det der stikker udenfor tandkøddet, eller er det hele tanden ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Hele tanden. Det er CA. 1/3 del af tanden der er synlig.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#11
Jeg har et par små stykker liggende hjemme efter mit seneste grise-eventyr. Uden af have målt dem vil jeg tro at de er omkring 10 cm. Den ene har en knækket spids, og man kan se at den har været sådan et stykke tid da der er en del af frakturen der er groet delvist sammen.

Det må sq have gjort naller...
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg har et par små stykker liggende hjemme efter mit seneste grise-eventyr. Uden af have målt dem vil jeg tro at de er omkring 10 cm. Den ene har en knækket spids, og man kan se at den har været sådan et stykke tid da der er en del af frakturen der er groet delvist sammen.

Det må sq have gjort naller...



Ikke nødvendigvis. De tænder der vokser hele livet som hestetændet, kanintænder og de her grisebisser er opbygget på en anden måde end vores. Hvis du vil google, hedder dem der bliver ved med at vokse hypsodonte tænder mens vores (og hundenes og mange andres) hedder brachiodonte.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Det største spørgsmål er dog:
Kan den spises som den er, eller skal der laves spegepølse af hele svinet....[?]
Også ellers tillykke med "galten" der virkelig fin[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keigler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Det største spørgsmål er dog:
Kan den spises som den er, eller skal der laves spegepølse af hele svinet....[?]
Også ellers tillykke med "galten" der virkelig fin[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keigler



Hvis den stinker af orne selvom du har pillet "frakken" af den, så skal du nok ikke prøve at imponere damen med et stykke vildtsvinesteg - svigermor måske....[Big Grin]

Hvis du er i tvivl, så skær en bøf og steg den på panden. Hvis der ikke lugter af stegt p i hele huset, og den ikke er sej som sålelæder, så er den spisbar.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Ex.Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#15
Den jeg skød på 73,5 kg smager fint, men den er jo også lidt yngre.
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Hvis jeg selv køber dem, så tager jeg kun galt/orner op til ca 70 kg - for at være på den sikre side. Jeg har aldrig oplevet at de hverken har lugtet eller smagt dårligt.
Til gengæld, har jeg har haft den oplevelse at købe et stykke vildsvin i et polsk supermarked da jeg boede derovrer(det var inden jeg fik mit polske jagttegn/jagtforening), og føj for s...... - hele hytten stank langt væk af orne - den endte med at jeg ringede efter en pizza, som blev nydt ude på terassen.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

..........jeg har haft den oplevelse at købe et stykke vildsvin i et polsk supermarked da jeg boede derovrer(det var inden jeg fik mit polske jagttegn/jagtforening), og føj for s...... - hele hytten stank langt væk af orne - den endte med at jeg ringede efter en pizza, som blev nydt ude på terassen.........


Jaaee.....man er ikke spor i tvivl...[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Et god tommelfingerregel er også, at hvis hele bilen stinker - altså virkelig stinker - efter at have fragtet keileren hen til slagtepladsen, så skal man være lidt kritisk. Hvis den bare lugter af lidt af "mand", så er der håb endnu.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Ex.Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#18
Jeg kom iørigt en gang til at tage lidt for godt fat, da jeg skulle skære penis/urinrør væk på en orne, med det resultat at jeg fik ornepis på min hånd/ur [xx(] - mit ur lå i ajax i flere dage, og det stank i næsten en uge - føj for en grimmert
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

Jeg kom iørigt en gang til at tage lidt for godt fat, da jeg skulle skære penis/urinrør væk på en orne, med det resultat at jeg fik ornepis på min hånd/ur [xx(] - mit ur lå i ajax i flere dage, og det stank i næsten en uge - føj for en grimmert


[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Ex.Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#20
Jesper- lige meget hvad, så hold dig fra en gammel gris' penis[Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)