Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvepsevåge
#1
Under gårsdagens aftenjagt, stødte jeg på denne herre / dame.
Jeg mener at det er en hvepsevåge, hvad siger I?
Den lod mig komme noget tættere, end hvad man ellers oplever med rovfugle.
[Image: Hvepsevge-Vrum-300509-aften013.jpg]
[Image: Hvepsevge-Vrum-300509-aften005.jpg]
[Image: Hvepsevge-Vrum-300509-aften022.jpg]
[Image: Hvepsevge-Vrum-300509-aften021.jpg]

Mvh.
Søren
Svar
#2
Flotte billeder !!!

Hilsen Steen
Svar
#3
Ja det er sandsynligvis (99% sikkert) en Hvepsevåge (ung hun). Når man ikke kan se undersiden af halen (og konstatere tværbåndene), kan de kendes på det lille dueagtige hovedet. Hannerne plejer at ha' et lidt gråligt (Glenteagtigt) hoved.
Det er uhørt gode billeder, du burde publicerer dem - hvepsevåge-billeder plejer at være sværme af hvepsevåger taget på 400 meters afstand.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Kanon flotte fotos, Sandersen [Smile]

Jeg er nu mere tilbøjelig til at mene at det er en hedehøg, og en han. Pga farverne og fjerdragten. Hvepsevågen er mere grålig, og fjerdragten "tættere". Hvor Hedehøgen har de smukke brune farver, og de brede markerede fjer.

Dine fotos er meget flottere end dem i lærebogen, og jeg ved at Hornslet efterlyser nye fotos. Du skulle prøve at sende dem ind. De ville pynte gevaldigt [Smile]

Mvh Farmor/Annelise

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#5
Desværre farmor, du tager fejl - hvis ikke at det er en Hvepsevåge er det en Musvåge, det er under ingen omstændigheder en Høg.

Dette billede viser en Hedehøg
[Image: Hedehg.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Hvepsevåge er mig bekendt den eneste rovfugl der kan finde på at grave som vist på billederne, og det er med 99,9% sikkerhed en hvepsevåge på billederne. Jeg er dybt misundelig da jeg aldrig selv personligt har overværet sådan en gang graveri, og så at du lige havde et kamera indenfor rækkevidde er jo fantastisk. Det behøver nu ikke kun være hvepse og bier de graver efter, et firben eller andet kryb skulle nu også kunne sætte gang i den hvis de forsvinder i jorden.

Flere af den slags billeder tak [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#7
God ”close range shooting” Sandersen! [Image: welldone.gif]

mvh.
Swift
Svar
#8
@ID, jeg må give mig, du har ret [Smile] Nu fandt jeg en bedre beskrivelse i vores store fuglebog. Og i forhold til de fotos og den beskrivelse der er i lærebogen, så er Sandersens fotos 100% bedre.

Jeg lod mig forvirre af farverne. (Det er altså for dårligt, når jagttegnsaspiranter nærmest skal kunne dem med fornavn og efternavn [V]) Skynd dig at sende de flotte fotos til Hornslet, så vi får noget bedre materiale at undervise ud fra [Wink] Og jeg kan blive klogere [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor/Annelise

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)