Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-06 kugle valg?
#21
30.06 er jo en stor kaliber til råvildt. Så du skal ikke være bange for at de ikke dør. Jeg vil personlig ikke bruge premium kugler til Råvildt. Jeg vil lade flere forskellige kugler og bruge dem. I denne sæson har jeg skudt 3 bukke med 30.06 i 190 grains Hornady Interlokt. Det har virket fint. Det har jeg gjort fordi, kikkerten til min 6,5x55 har været til reklamation. Jeg vil altid bruge min 6,5x55 til råvildt ellers.

Det med at have en allround-kugler synes jeg kun man skal tænke på, hvis man skal på en jagt, hvor udbyttet kan være meget alsidigt. F.eks. svine- og bukkejagt eller antilopejagt i Afrika, hvor størrelserne er meget varierende etc.

mvh. JOhannes
Svar
#22
Det kommer jo an på hvad du vil betale. Jeg tror at Norma Oryx er en meget god patron. Det er Norma Nosler også. Du kan også købe Hornady Interbond. Jeg synes at Norma generelt er for dyr sammenlignet med de amerikanske produkter. Derfor har jeg ikke købt deres jagtpatroner i mange år. Inden jeg startede med at lade selv gik jeg over til de amerikanske. Skulle jeg selv købe en, så faldt valget nok på Hornady Interbond. Jeg tror den kan købes hos KR. O. Skov i Bording. Jeg vil også sige at Lapua Mega er en god patron. Den er måske ikke den bedste, hvis man skal skyde på langt hold. Men det er vel heller ikke det du søger. Mega er jo en halv rundnæset kugle. Lapua er vist væsentlig billigere end Norma.

mvh. Johannes
Svar
#23
okay, sagen er den..

Har jagt i sverige hvor der skal skyders en del råvildt men også elg, der er svin, kron og dåvildt også.[^]
Derfor skal jeg primært have en kugle til råvildt men skal stadig være effektiv på såvel elg, svin osv.

Hva vil i så anbefale.?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Christian

okay, sagen er den..

Har jagt i sverige hvor der skal skyders en del råvildt men også elg, der er svin, kron og dåvildt også.[^]
Derfor skal jeg primært have en kugle til råvildt men skal stadig være effektiv på såvel elg, svin osv.

Hva vil i så anbefale.?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin



Hej Christian.

Mit motto i sådan en situation er, og har altid være.

Er du i tvivl, så vælg en Nosler Partition, den svigter dig aldrig helt.

Dermed være ikke sagt, at den ikke ind imellem gør lidt unødig skade på råvildtet, men den klarer med garanti alt det andet.

Lad som ingenting

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#25
Jeg er nået frem til det skal være enten

Nosler Accubond eller Nolser partition

Hva skal jegh vælge når jeg er i den situation jeg er i?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#26
Hej Christian,
Hvilken fabrikat vil du vælge? Hvis det er norma, så vil jeg vælge Norma Oryx[Big Grin]

mvh. JOhannnes
Svar
#27
Ja det bliver det med stor sandsynlighed..

Nogen der har en mening til mit andet indlæg..

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#28
HEj Christian,
jeg er måske ikke så kvik, men hvad er dit andet indlæg.

mvh. Johannes
Svar
#29
Citat:

Jeg er nået frem til det skal være enten

Nosler Accubond eller Nolser partition

Hva skal jeg vælge når jeg er i den situation jeg er i?

Det var dette indlæg jeg snakkede om.[Wink]

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)