Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fra 270 til 30.06
#21
Ja men 6 db er da også en del, men altså ikke nok til at gøre det sikkert at skyde med mundingsbremse.
Mvh.

Yeti
Svar
#22
Lyder bare som om man skal bede om en anden bane, hvis sidemanden bruger det stads Smile

Jeg er absolut også tilhænger af lyddæmpere - bare trist at de er så grimme, men hellere det end en høreskade - specielt hvis det skyldes naboens støj...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
Citat:quote:

Effekten af at have både ørepropper og høreværn er meget begrænset, så det er ikke her man skal finde løsningen.

Når vi flyver med helikopter, bruger vi begge dele - ved start og landing har vi kun propper i, da vi skal have redningsdragten helt lukket - også over hovedet - men under normal flyvning har vi både propper og kopper. Jeg synes der er markant forskel.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Citat:quote:

Effekten af at have både ørepropper og høreværn er meget begrænset, så det er ikke her man skal finde løsningen.

Når vi flyver med helikopter, bruger vi begge dele - ved start og landing har vi kun propper i, da vi skal have redningsdragten helt lukket - også over hovedet - men under normal flyvning har vi både propper og kopper. Jeg synes der er markant forskel.

CP



En ekstra dæmpning på 6-10 db kan sagtens høres, men det hjælper altså ikke hvis man ligger og hamre løs med en magnum-jeg-skal-gi-dig-ska-jeg med mundingsbremse som lukker 160 db ud. Selv om man når op på en samlet effekt på 37db dæmpning ligger man over niveauet (120 db) for permanente hørerskader. Og der er jo det der er relevant her ikke om man kan hører forskel eller ej.
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Med hendhold til rekyl fra en 30,06 og en 270 win, syntes jeg ikke at der noget at mærke.
Men hvorfor beholdte du ikke din 270 win...[?]
Den kan skyde det samme som en 30,06.
Også er den da noget sjover end en 30,06( syntes jeg, fordi jeg selv har en kanon i 270 win[:p])
Og det med tinitus og høreværn, lærte jeg på den hårde måde, jeg er 26 år, og har haft det skide tinitus i 6 år, dog mere på venster øre end højre. Man bliver ALDRIG dus med den satans hylen.[Sad]
Jeg skal så vidt muligt aldrig nogen sinde mere skyde et våben af, uden høreværn, og er der tale om de store kalibere, så som den 8 mm remington magnum, jeg har prøvet fornylig, så bliver der også sat propper i ørene.
Så husk de høreværn altid...[Wink]

Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt..?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)