Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spiser en Odder ænder
#1
En af de andre på jagten har lige set en odder 5 m fra ham da han sad i en stige den så ikke ham og svømmede på tværs af en lille sø for at løbe et stykke over land (ca 200 m) til en lille bæk.
Han siger at den var omkring 1 m.

Vi har ikke nogen store søer og jeg tror ikke der er ret mange fisk i, så derfor tænkte vi at det måske var forklaring på at de ænder som ruget i de søer ikke er der mere.

Jagten ligger melem Århus og Hadsten og der er ikke ret meget vand i bækken måske 10 cm skulle der overhovedet være odder der?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Kort svar, ja den spiser ænder.

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#3
Odderen er et rovdyr.
Ligesom alle andre rovdyr er de opportunister. I naturen er der ikke råd til at være kræsen - så hvis der byder sig en fedt- og proteinklulmp til - f.eks. i form af en and - ja så tages den såmænd også. En ræv spiser også fisk, hvis den får chancen.. :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Fedt nok så slipper vi også for at gøre de ænder ren[}Smile]

Men hvad lave den i en bæk med 10 cm vand.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#5
Den strejfer omkring indtil den finder er passende sted at bo. Det er sådan at bestanden spredes.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
En af mine naboer ( og kollega) havde længe haft en mistanke og rovdrift på hans ænder udført af mink, og en dag kom konen farende og sagde at en mink havde gemt sig i en brændestak ved søen. Så han fik sine tre Chesaspeake retrivere ind under presseningen på brændestakken, og så gik den vilde jagt i ca 30 sek. Ud kom et stk hund med en død odder i flaben [:I][:0] Ups...

Vi ejer begge jord til den samme bæk, hvor der er ca 10cm vand og så er den 1,5 meter i bredden, enkelte steder er der dog op mod en meters dybde. Så odder kan godt gå op i enddog meget små vandløb. Og ænderne havde fred efter odderen var død.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)