Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvinejagt med kniv i Argentina
#1
Gentlemen

Her er lidt billeder fra min jagt i Argentina.
Vildsvine blev jaget med Dogo Argentinoer som stiller svinene an og giver jægeren mulighed for at levere dræbende stik og snit på vildtet.
Denne gamle og noble jagtform er meget almindelig i Syd Amerika og kræver kun en god Dogo, en god kniv og en god portion mod.

Jagten med kniv er meget intens og kræver at jægeren komme helt tæt på vildtet.
Svinene skal løbes op sammen med hundene hvorefter hundene eller hunden, en er nok, angriber og giver jægeren en mulig åbning til at angribe svinet. Herefter skal svinet stikkes i hjertet eller en af de store arterier skal snittes. Det bedste er hvis jægeren kan påføre adskillige dræbende stik eller snit i et indøvet scenario. Dette kræver naturligvis at man er dus med sin kniv.

Disse to svin er tamsvin som er krydset med Russiske vildsvin.

[Image: hogno36lv.jpg]

[Image: hogno25ki.jpg]

[Image: lanhuelhappydogo8pp.jpg]

Dette rene vildsvin blev taget i en majsmark om natten hvor vildsvinene holder talstærkt til.
Kampen med dette svin var meget intens, idet jeg ikke ramte hjertet med mit første stik. Efter få sekunders kamp fik jeg dog påført svinet et dybt snit over halsen som skar begge halspulsårer over.

Kampen med vildsvin sker under fuld kontakt hvor jeg går ind og tar fat i et øre. Denne teknik er god idet jægeren kan følge dyrets bevægelser og ikke taber kontakt hvorved svinet vil få mulighed for at angribe med tilløb. Især om natten hvor lyset er begrænset er det vigtigt at føle hvor svinet er.

[Image: hogincornfieldnight5no5yo.jpg]

Ud over jagt med kniv blev der nedlagt vildt med riffel, pistol og haglgevær.

[Image: hogno14rq.jpg]

[Image: blackram5qt.jpg]

[Image: juanandandreramandgoat8tn.jpg]

Efter jagt er der altid Asados (BBQ) hvor alle jagtdeltagerne hygger og deler dagens oplevelser.

[Image: christianandandrefire9ir.jpg]

[Image: asados8gc.jpg]

[Image: carvingmeat5br.jpg]

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#2
'Always always use enough ... GUN' - Var din .500 Jeffery 'enough gun' til den lille gedebasse ?

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#3
Min .500 Jeffery er en dejlig all-round Kaliber.
Jeg har alt lige fra 370 grn Impala bullets til 600 grn hjemmelavede solids. Og naturligvis de dejlige Woodleigh kugler [Wink]i 535 og 600 grn.

[Image: boarupclosemedium6nv.jpg]

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#4
Det der vildsvin, var det meget svært??
Jeg mener det ser ud til at det sværeste har været at binde snoren fast til dens ene bagben så den ikke stak af [Big Grin]
Hilsen
Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#5
Snoren blev brugt til at trække svinet ud af majsmarken.

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#6
Jeg blive helt sulten af at se på de billeder fra grillen, selvom jeg lige har fået frokost. [Big Grin][Big Grin]

mvh. Johannes
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Jeg blive helt sulten af at se på de billeder fra grillen, selvom jeg lige har fået frokost. [Big Grin][Big Grin]

mvh. Johannes



Ja helt klart!
Grillet kød i rigelige mængder tiltaler da vist enhver jæger....

Vegetar er et gammel old indiansk ord for "dårlig jæger"...[Big Grin][Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Ja der findes vist en fundamentalistisk udgave af vegetar, som hedder fruitarian. De spiser vist kun frugt og grøntsager som er faldet fra planten eller træet. Sikke nogen stakler.[Big Grin][Big Grin]

mvh. Johannes
Svar
#9
Fine billeder. Men jeg syn´s det ser ud til at din aftrækkerbøjle er
lidt skarp på kanterne [Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#10
Når man dræber med hænderne er der større ærbødighed.

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#11
Vildsvinejagt er da det fede. jeg har dog kun skudt dem i Polen.

Hvis ikke pædagoggerne var hidsige før, så bliver de det da, når de ser de billeder.

Jeffrey, er det en Cold Steel (Trailmaster eller Laredo eller noget helt andet) bowie du decimerer svinebestanden med, det er lidt svært at se?

Har du prøvet med en "subhilt" bowie, mon ikke der ville være endnu bedre styr på sådan en, når man tænker på hvor hurtigt det går og hvor fedtet ind i sved og blod man sikkert er?
Svar
#12
Scott

Det er en Cold stel Trailmaster som jeg bruiger til basserne.
En sub hilt bowie ville ligeledes kunne bruges, det som er vigtigt er at kniven er stor/lang så den kan nå hjertet fra de mulige vinkler som det kan rammes på. Kniven skal helst være over 20 cm.
Jeg stoler meget på knivene fra Cold steel idet det Kraton gummi greb som de har er uovertruffent og altid giver jægeren et godt greb, selv når der er meget blob.
Det vigtigste er dog at jægeren kender sin kniv og føler sig dus med den.
Grunden til at jeg ikke er så vild med Bowie knive er at deres spids ikke er så stærk som drop point´s.

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#13
Hej Scout,
du kan sige til pædagogerne at det er hallal-slagtning på den fede måde.[Wink]

mvh. Johannes
Svar
#14
og jeg som elsker blodpølse...

sikke et spild... [Big Grin]

men morsomt må det have været...[Smile]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Ja, mente nok at der var tale om en Cold Steel!

JeffreyDanmark, det lyder fornuftigt med Trailmaster til praktisk arbejde. Jeg er selv vild med Cold Steel (Master Hunter Carbon V, Tanto MM).

Personligt mener jeg ikke, at jeg er en kylette, men vil nok være mere tilpas med en "Saufeder" (svinespyd?), hvis det var mig der skulle stikke vildsvin. I hvert fald hvis det var "razorbacks"/ Russian wild boar.

JTK, Hvis du ikke siger noget til pædagoggerne gør jeg heller ikke [Big Grin]
Svar
#16
Scout

I Argentina er der mange slags svin idet de krydser sig med hinanden.
De fritgående "tam" svin som er sluppet ud har god størrelse men er ikke så aggrassive.
Krydser de sig med ren russisk bliver de store og meget aggressive.
De kan veje op til 400 KG
Her er en ren russisk på ca 250 kg og en krydsning på nogenlunde det samme.

Spyd er ligeledes en mulighed som Juan mange gange har haftt god succes med. Der kan ydermere jæges med Tomahawk hvis man ønsker dette. The skye is the limit[8D]

Fuglejagten er en verden for sig i Argebtina. Den unge man, Jay på 14 fra Alaska, på billedet ved siden af mig skød 1270 duer på en dag. Til denne bedrift brugte han kun 2500 skud.

MVH

André

[Image: Russianintruck.jpg]
[Image: Russianwash.jpg]
[Image: RussianJayandego.jpg]
[Image: europeanboarjoshanddad.jpg]

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#17
BTT

[Big Grin]

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by JefferyDenmark

BTT

[Big Grin]

Always always use enough ... GUN



[?][?][?]

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#19
Skulle lige finde tråden frem for en ven som havde svært ved at finde den.
Håber at det er OK[Smile]

Mvh

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#20
Det er helt O.K.Jeffery, så fik jeg også øje på den. Jeg har et praktisk spørgsmål angående knivene I bruger: Er det ikke besværligt med så bredbladede knive ?

Jeg spørger fordi det på disse kanter er en yndet sport at gå på isbjørnejagt med kniv. Når hundene har stillet bjørnen vikler man sin anorak rundt om venstre arm og går frem mod bjørnen. På et tidspunkt bider bjørnen dig fast i armen (derfor anorakken), rejser sig på bagbenene og giver dig en krammer. Så er det tid at liste kniven ind under bjørnens venstre armhule og ramme hjertet eller de store blodkar til og fra hjertet.

Jeg ville ikke gøre det med din kniv, for så bredt et blad kan nemt kile fast mellem ribbenene, og et langt blad knækker nemt. Så den foretrukne kniv har et smallere og kortere blad.

Hvad siger du ? er der jægere på dine kanter der også foretrækker slankere kortere knive til svin ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)