Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan folk ikke få et seriøst svar mere ???
#21
Jeg tror at du har ret et stykke af vejen, forstået på den måde, at den måde nettet bliver brugt på, har ændret sig utroligt meget siden VTF blev etableret af mennesker med samme interesse for våben og jagt.

Jeg tror ikke at VFT brugere bruger mere tid på jagt end så mange andre jægere, jeg tror blot at de bruger tid på interessen her også, hvor andre ikke deltager i fora.

I dag køber ingen noget som helst, før de har Googlet det, og jeg tror at mange havner hos os ad denne vej, og så stiller deres spørgsmål her.

Jeg tror, at gennemsnitsalderen herinde er betydeligt højere end gennemsnitsalderen på de nye jægere. Jeg aner ikke hvad gennemsnitsalderen er her i VTF, men et gæt fra min side vil være 48 år.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#22
Jeg fandt VTF på et tidspunkt jeg googlede i forbindelse med genladning; og er blevet hængende siden da jeg finder en masse nytting viden/inspiration om netop genladning. Her er der ikke tale om de store mængder smag og behag - for en given krudtmængde afleverer en given mængde energi - og så er det skrald slået [Wink]

Når man går ind på den side som VTF skal man på forhånd være klar over at der altid kan spores en vis indspisthed - nogle der kender hinanden. Det er først med tiden man kan forudse de enkeltes ''mønstre''

Det er er sgu da også noget rigtigt svineri at et helt forum har bortdømt riflen med det unævnelige navn ...[:I]

Ja og hvad så - det er nok også rigtigt der rådgives i retning den dyre ende - men hvis man bruger søgefunktionen vil man gnnemgående kunne se at der svares som der spørges.

Hvad er det bedste?... det er det der svarer til dine behov... køber du noget der dyrere end det der svarer til dit behov ... spilder du dine penge ... men det er op til den enkelte at foretage behovsanalysen.

Og husk - uanset om det er våben eller pilefletning vil et forum altid være drømmenes univers.

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Det er er sgu da også noget rigtigt svineri at et helt forum har bortdømt riflen med det unævnelige navn ...[:I]

Eksempelvis lige på dette område var det på et tidspunkt decideret umuligt at få et seriøst svar, det har i mine øjne mest med nedenstående som du også nævner at gøre
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Når man går ind på den side som VTF skal man på forhånd være klar over at der altid kan spores en vis indspisthed - nogle der kender hinanden.

Dette syntes jeg dog i dag er knap så slemt, gætter på at det skyldes det nye moderator team

Der findes dog stadig enkelte der ikke blot kan nøjedes med at ytre deres mening, den skal helst opfattes som en lov, gør man ikke det bliver man jo nærmest gjort til forræder
Der kunne et php board med mulighed for afstemning være godt, man ville da få flere brugeres holdning frem for nogle enkelte højt råbende og fordømmende brugeres mening

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#24
Voldemort. Det unævnelige navn.

Nå men jeg støtter op om moderator teamet. De gør et godt arbejde og jo mere positiv kritiske brugerne er (Rex) jo bedre har forummet mulighed for at udvikle sig.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Voldemort.

Øh what?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#26
416RemMag har ret i tonen er blevet meget bedre. Var engang i slagsmål med en moderator da jeg var naiv nok til at frembruse med med min pris på ladning af en bestemt kaliber. Jeg sled sgu næsten en lommeregner op i forbindelse med kontrolregning på mit resultat.

Jeg havde enda total kontrol over mit sprogbrug - læs totaldiplomat - men jeg fik bortvisning stillet i udsigt. Jeg er overbevist om den slags er fortid.

416RemMag - ja du lever desværre ikke op til de nye krav her på siden - du kan ikke din Harry Potter [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#27
hej rex
jeg tror personligt selv at problet er at de fleste danske jægere er mega konservative.... sæt nu man kommer ud til jagt kammeraterne og der er nogen der siger at den kikkert man har på ikke er den rigtigt.... nu kender du mig jo lidt og jeg er bestemt ikke som gennemsnits jægeren.... og syntes jo bare det er fedt at prøve noget nyt.
og det kan jeg bestemt høre på mange jægere at det er de bestemt ikke, uha sæt nu det ikke er en saco eller s&l men swarowski kikkert....
tror bare dig og dine kolegaer skal tage det som en udfordring at få opdraget den danske jæger til at være mindre konservativ....[}Smile]

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by TSX

416RemMag har ret i tonen er blevet meget bedre. Var engang i slagsmål med en moderator da jeg var naiv nok til at frembruse med med min pris på ladning af en bestemt kaliber. Jeg sled sgu næsten en lommeregner op i forbindelse med kontrolregning på mit resultat.

Jeg havde enda total kontrol over mit sprogbrug - læs totaldiplomat - men jeg fik bortvisning stillet i udsigt. Jeg er overbevist om den slags er fortid.

416RemMag - ja du lever desværre ikke op til de nye krav her på siden - du kan ikke din Harry Potter [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

TSX - formerly known as JSS



@JSS/TSX

Nu synes jeg lige at du skal holde dig til sandheden.

Det var ikke dit sprogbrug der var årsag til at der blev kigget lidt extra på dig. Det var din lemfældige omgang med tal.

Og vi 2 havde en fornuftig telefonsamtale hvor vi kom overens. Vi aftalte at den sag var ude af verden. Derfor synes jeg det er dårlig pli at bringe den op igen og jeg vil ikke lade dit udsagn stå alene.

Og til orientering.

Det var ikke Blaserriflen der blev skudt på i "gamle" dage. Det var, som skrevet mange gange før og ignoreret lige så mange gange, holdningen hos dem der har en Blaser og som opråbte den til det 8tende vidunder. (Blasergun undtaget).
Men I må jo savne den slags debat, siden I bringer det op igen.

Denne gang bliver det dog uden mig.


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
For god ordens skyld - det var ikke @MAX der truede mig med bortvisning [Wink]

Jeg mener også Du og jeg indbyrdes har lukket den diskutuion - og det var ikke for at genstarte jeg nævnte jeg har prøvet at blive stillet udsmidning i sigte, i forbindelse med diskution hvor jeg anvendte de tal jeg kendte.

-------------
Det er er sgu da også noget rigtigt svineri at et helt forum har bortdømt riflen med det unævnelige navn ...

Ja og hvad så ..........................

-------------

det var vist mig og ikke Vilsgård der nævnte Voldemort.
mvh
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

[Men I må jo savne den slags debat, siden I bringer det op igen.

Ikke det der ligner, ville blot pointere at der i mine øjne er enkelte højt råbende som nærmest skræmmer de manges meninger/holdninger væk

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#31
Jeg er helt uskyldig. I hvert fald hvad Voldemort angår :o)

Jeg tror ganske enkel at folk i bred forstand er tollerante over for alle mærker, hvad vi end taler om. Nogle hævder så, at det eneste der dur, er det de selv har. Om det så er for at retfærdiggøre, at de har brugt en national formue skal jeg lade være usagt.

F.eks er jeg lige kommet hjem fra flugtskydning hvor en klaphat nedgjorde alt andet en Perezzi (eller hvad det nu hedder) og Browning, ja man måtte da ligefrem være dum hvis man troede at andet var brugbart. Jeg spurgte ham hvad søren en ny jæger, uden pengene fuld af guld så skulle gøre, hvortil svaret var, at hvis man ikke havde råd til den slags grej, så skulle man finde an anden hobby.. Jeg prøvede at argumentere for mine holdninger, men opgav og fandt nogle andre at tale med. Det er dog meget få der opfører sig på den måde, og man kan nok anspore folk til at købe bedre grej på en lidt anden facon. Faktisk jeg jeg godt ramme duerne med min Jaguar White Diamond, hvad der er galt siden det virker ved jeg ikke :o)

Men som jeg skrev til at starte med, er jeg meget glad for at være med her på VTF. Man finder hurtigt ud af hvad der sikkert er det bedste, men jeg har nu også fået venlig rådgivning til mit low budget grej.. Så i alt er jeg fuldt ud tilfreds.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by TSX

416RemMag - ja du lever desværre ikke op til de nye krav her på siden - du kan ikke din Harry Potter [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

He he, jo jeg hoppede af film ræset før den kom til

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by 416RemMag

Citat:quote:

Originally posted by TSX

416RemMag - ja du lever desværre ikke op til de nye krav her på siden - du kan ikke din Harry Potter [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

He he, jo jeg hoppede af film ræset før den kom til

MVH Bjarne



De udkom først i bogform - jeg stjal ungernes [:I]

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
#34
Det er indenfor jagt med kikkerter og våben, som med alt andet udstyr. Man har en ide om, det man har eller gerne vil have, er det eneste rigtige. Der findes svar, som der findes mennesker.

Skal man købe bil, og spørger 5 forskallige personer, risikerer man, at stå med 5 vidt forskellige svar.

Følg egen intuition. Køb det du selv føler for. Som nogle herinde har skrevet, jagtglæden optimeres, når man er glad for sit udstyr. Og der er mærke og pris ligegyldig.

Når man taler om mærkevarer, det kan være tøj, biler etc., opstår der altid gnidninger. Jeg havde selv en periode, hvor mine jeans kostede mindst 1500 kr pr par. Nu foretrækker jeg ofte et par Fjällräven, og kan jeg få et par billigere fra sidste år, er jeg glad.

Jeg startede sidste år med at gå på jagt. I den anledning blev jeg rådgivet af en god ven, der ogsdå er herinde. Blev også introduceret til dette forum af ham. Jeg var grøn, og det er jeg stadig. Har dog altid en mening om tingene. Jeg er voksen, og kan selv sortere.

Købte i år en BLASER riffel. Den er ejg meget glad for. Tager ikke notits af en hænges ud herinde. Købte lidt efter en Swarovski kikkert. Den er jeg så sandelig også glad for. Jeg går i Härkila tøj, og har det godt i det. Har været på en del jagter med mange forskellige mennesker i alle samfundslag. Og ja jægere sparker måske ikke dæk, men man taler da om udstyr. Og jeg har hygget mig med folk uanset hvad de skyder med. Essensen er den fælles interesse.....

Det jeg mener er, når man søger svar på et spørgsmål, må man selv sortere i de svar man får. Svarene gives af mennesker med vidt forskellig baggrund. Med og uden bugnende lommer. Den der ingen penge har, skal acceptere lige såvel som den, der penge har. Og det er da ikke alle der kan leve op til det. Altså vil folk kalde mig en snob, fordi jeg har brugt en hel del penge på rifler, haglgeværer, kikkerter og tøj med "de rigtige mærker", jamen så fred være med det. Jeg ved hvad jeg vil have, og så tager jeg den derfra.

Jeg synes, det her er et udemærket forum. Der er lidt af hvert. Nyheder om alskens gejl, nørdeinfo(ikke dømmende [Wink]) god humor og muligheden for at få hjælp til forskellige ting. Samt råd.

Købte iøvrigt også en firehjulstrækker sidste år, da jeg startede på jagt.....UPS.... [8D]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#35
Jeg forstår godt hvad du mener BigDane, men hvad skal en begynder tro/vælge, når han præsenteres for "Køb en Zeiss til 10K"(eller lignende), når han spørger om hvad han skal købe til sin første bukkejagt i DK ?

Det er svært at sortere i den slags skråsikre udmeldinger - specielt hvis man både er ung og nybegynder.

Jeg har selv haft en cykel til små 30K(som motionist!), som dengang overgik hvad flere af holdene i Tour de France kørte på, men jeg sagde ikke af den grund til andre at det var det eneste rigtige - tværtimod sagde jeg, at ved omkring 10K flader kurven meget ud, og der er ikke voldsom forskel på en cykel til 10K & 30K for andet end professionelle cykelryttere.

Samme slags graduering af svarene kunne man godt ønske sig herinde - specielt hvis det er råd til folk der signalerer at de måske ikke har så meget tjek på hvad der er skidt og hvad der er kanel.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#36
Point taken. Du har helt ret....

Selvfølgelig er det svært at sortere i svarene, når man grøn og uvidende, skal i gang. Jeg har været på jagt med mange, der ikke aner en klap om diverse ting vedr. kikkerter og våben. Ikke jeg ved meget, men har sat mig ind i tingene.

Man har jo som regel et budget. Det havde jeg også, og det er overskredet mange gange, heldigvis er jeg ikke gift eller på anden måde straffet [Wink] Og ud fra det må man jo sortere...

Er helt enig i, man sagtens kan gå på jagt med en brugt billig riffrl med en billig kikkert. Ramme og føle jagtglæden. Den får dig fra A til B lige så vel som Rolls Royce modellerne.

Begge dele er lige rigtige. Og det må man på begge sider respektere.....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)