Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kursusbevis i genladning
#1
Jeg tog for mange år siden kurset i genladning hos Danske Våbenhandleres Genladekursus.
Jeg vil søge om tilladelse til genladning, men kan .... ikke finde kursusbeviset.
Kan nogen hælpe med at fortælle, om der findes et sted, hvor jeg er registreret, så jeg kan nøjes med at få udskrevet et nyt frem for at tage kurset igen?
Svar
#2
Hejsa Leo...

Mit kursusbevis (fra 1989) er registreret hos Dansk Skytte Union.
Ved ikke om de evt. kan hjælpe dig.

Mvh Per
Svar
#3
Jeg mener at de kurser der er taget under jægerforbundet er registreret på Kalø. men det er vist noget relativt nyt. mht. dit ved jeg det ikke
Svar
#4
Jeg stod selv med samme problem for nogle år siden!! Jeg havde ehvevet tilladelsen via jægerforbuundet.. Men de havde ingen fortegnelser der kunne hjælpe mig.. Så jeg tog istedet en snak med mit lokale våbenkontor, der havde givet mig min første tilladelse. Som efterhånden var udløbet en del år tidligere.. Efter at havde rodet div. arkivskabe igennem lykkedes det faktisk den flinker betjent at finde min gamle tilladelse og han udstete fluks et nyt!(det var før den tid man digitaliserede det hele)

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg tog for mange år siden kurset i genladning hos Danske Våbenhandleres Genladekursus.
Jeg vil søge om tilladelse til genladning, men kan .... ikke finde kursusbeviset.
Kan nogen hælpe med at fortælle, om der findes et sted, hvor jeg er registreret, så jeg kan nøjes med at få udskrevet et nyt frem for at tage kurset igen?



Var det Ole Højberg fra Hunter House der var kursusleder? Han har tidligere sendt mig et nyt bevis kvit og frit - Fantastisk service [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#6
Jeg ved faktisk ikke, om det var Ole - jeg kendte ham ikke så godt dengang. LasseScout var også med, så det må vi kunne se på hans bevis, når han er tilbage fra ferie.
Jeg synes jo bare, at hvis ikke der er en (central) base, så har politiet da heller ikke mulighed for at kontrollere rigtigheden af beviset?
Svar
#7
Hej, nu er jeg tilbage fra ferie.

Sidder her med kursusbeviset. Det er ganske rigtigt underskrevet af Ole Høiberg, og udstedt af Danske Våbenhandlere. Det er dateret den 29.august 1987, så dit må være fra samme dato. Det skulle hjælpe ham til at lede det rigtige sted i arkivet.

Men ellers tror jeg da også det er en farbar vej at tale med det våbenkontor der sidst har udstedt en tilladelse. De har måske en kopi af beviset, eller ihvertfald et notat om, at de har checket at du har taget kurset. Så vidt jeg ved har politiet ikke engang en central database med våbentilladelser, så jeg tror ikke de har noget så smart med genladningstilladelser heller. Men papirarkiver kan også være gode, bare man har en rigtig stramtandet gammel hejre til at passe dem.

Shit, 1987 er ved at være mange år siden. Nogen der har et bevis der er ældre ?? Forresten husker jeg det som et rigtig godt kursus. Man fik virkelig øjnene op for fordelene ved de kompromiser der er indgået i de velfungerende patroner, og for ulemperne ved ekstremerne. samtidig skulle vi fremstille riffelpatroner, pistolpatroner og haglpatroner, og også arbejde lidt med støbte blyprojektiler. Fedt kursus.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
joe
16 september 86
kursus v Leo og Ole i Århus Pistolklub [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
10 marts 1990 ved Ole Højbjerg og Ole Dyhring Lund

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)