Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solid kugle
#1
Jeg skal til st hjemmelade, og skal derfor til at vælge kugler. Jeg skyder med 7 mm rem mag, og derfor har jeg tænkt mig at bruge en massiv trægt ekspanderende kugle til rådyr. Jeg har bare hørt at de sviner meget i løbet, og jeg er ikke pjattet med at rense piber. Er der nogle der sviner mindre i løbet end andre.
Desuden skal jeg finde en kugle til træningsskydning. Skal jeg bare vælge en billig, og så se om jeg kan lave en patron der laver pæne skudgrupper?
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej UJENSEN,
du behøver ikke at bruge de massive kugler for at opnå træg ekspansion. Det kan du også opnå med de bondede kugler. De bondede kugler sviner mindre end de massive. Du kan også vælge at gå op i vægt, det sænker hastigheden og dermed også ekspansionen.

Mht. træning, så skal du bare købe en billig kugle, som giver god præcision. HVor god præcision der skal være, er jo ret individuelt.

mvh. JOhannes
Svar
#3
Hej Ujensen
Jeg kan varmt anbefale hornady´s 175 grains spirepoint IL. Den er afprøvet på 2 bukke med min. kød ødelæggelse
Mvh
Rigby
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#4
Behøver jeg skrive det.... Speer Grand Slam[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg skyder også med 7mm R.M. og er meget imponeret af oryx i 11 gram, men de fås vist nok ikke mere i 11 gram. Mht expansion, så er det noget af det bedste jeg har set, udover solide kugler som f.eks. Barnes X.
Det eneste problem er at den er (var) ret dyr.

Hvis der er én af jer der ved hvor man kan købe Oryx i 11 gram i .284 så er jeg meget lydhør.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)