Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor er det godt/billigt at købe S&B ?!?!?
#1
Jeg har spekuleret lidt på at smide lidt mønt i en S&B sigtekikkert, måske af PM II typen.

Jeg er vældig glad for min 1.5-6x42 S&B på min Anschütz salonriffel og dér fjerner jeg den nok ikke lige fra foreløbig.

1.5-6 x forstørrelse passer perfekt til salonriffel mener jeg, selv ud til cal 12 hylstre på 75-100m og øldåser ud til 125m.

Men jeg syntes dog at jeg oftest får skruet højt op for forstørrelsen ved hyggeskydning, gerne 5-6x eller noget i den stil.

Nu spekulerer jeg så på en sigtekikkert til en kommende riffel (fortæller ikke hvilken... eller til hvilket formål!!).

MEN det bliver i nok en af de kraftigere 7.62kalibre og formålet bliver..... skydning/jagt på minimum 100 meter afstand.

Kliktabel/Bulletdrop.. er ligemeget, jeg lærer kuglebanen og tager den derfra.

Kan ikke rigtig bestemme mig for 3-12, 4-16 eller 5-25.... men det kommer nok.. og det bliver formodentlig 4-16, da 4x forstørrelse er god (efter min mening) til allround-jagt på almindelige jagtrelevante afstande. Måske 5-25, da der kan skrues godt op ved "for sjov skydning"

Har lagt mig lidt fast på et Bryant-sigte ( P1 sigte? ).
Jeg syntes ikke rigtig MilDot tiltaler mig... men Bryant-sigtet ser fint ud.

Så det eneste jeg lige spekulerer på, er ... hvor er det godt og billigt at handle Schmidt&Bender kikkerter med Bryant-sigte, i de nævnte forstørrelsesgrader. ?!?!?!

Har kigget lidt på OpticsWareHouse, men gad godt se lidt andre.

Og nej, gider ikke Tasco/Franchi/Swarowski Premium UltraGoldcoatedTargetVarmint med køleribber - nåja, illumineret trådkors har heller ingen interesse...

Jeg tillader mig at være lidt snævertsynet og kigger bare på S&B denne gang.

Nøjes bare med at kigge på S&B PM II, måske Precision Hunter eller hvad der nu falder mig ind.

Told/Moms er intet problem - det har vi ikke heroppe.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#2
Der er bl.a. disse sider:
http://www.lamping.co.uk/scopes.htm
http://www.swillingtonshootingsupplies.co.uk/store/department/23/RIFLE-SCOPES/
Svar
#3
Hey, dem kendte jeg ikke lige.. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
"For sjov kontoen" fik lige et hak i tuden.

Endte med at købe et 37" Panasonic widescreen fladskærmstv i stedet.... Så måske til efteråret.

Fandt heller ikke lige noget på de to sites... som umiddelbart fristede.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Jeg har to gange forsøgt at få fat på http://www.lamping.co.uk via mail men uden at de har svaret... Jeg har blot spurgt dem om de sender til DK - men det synes de åbenbart ikke at de vil svare på - måske det skal tolkes som et nej...

Prøv at ringe til dem!

J.
Svar
#6
Øhhh - et Bryant-sigte er et taktisk sigte og virkelig, virkelig uegnet til jagt. Schmidt & Bender PMII kikkerter bliver som udgangspunkt leveret i FF hvor et Bryant-sigte, ved de små forstørelser, bliver en udefinerbar klat. Generelt betragtet er PMII "overkill" til jagt - du betaler for nogle funktioner som ikke er anvendelige til jagt...........det svarer lidt til at købe en Landrover som aldrig nogen sinde kommer væk fra asfalteret vej.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Øhhh - et Bryant-sigte er et taktisk sigte og virkelig, virkelig uegnet til jagt


Øhhh nej da[Big Grin]
Det har jeg sørme ikke opdaget, skønt jeg har brugt det i 10 år med stor succes[Big Grin][Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Så har du sovet i timen, du[Wink] - efter min bedste overbevisning kan det overhovedet ikke bruges til noget fornuftigt.
Jeg prøvede det i en uge og så var jeg stået af.

The perfect solution for a non-excisting problem!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Citat:quote:

Så har du sovet i timen


Nope. I ti år[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Check http://www.bhphotovideo.com (Binoculars & Scopes, Riflescopes & Accesories, Law Enforcement & Military)

MEN: Mail dem om leveringstid, da det ikke er lagervare.
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controll...sp%F8rgsel

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)