Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Fiberclass-projekt
#21
Jo han skød med 30-06 denne ene gang den anden lå i bilen. havde lige lidt bøvl med mine nye QRV montager så nåede ikke at få den anden frem. øv så er vi jo nød til en tur mere på skydebanen øv øv øv. [Big Grin]

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#22
Ikke for at stjæle topic men... topic får mig til at tænke på om andre har haft problemer med Sako og tilpasningen til rekylstoppet.
Min 75 Varmint skal have en omgang har jeg besluttet.
Jeg synes dog ikke der kommer "klok" lyd når pibe/skæfte vrides sideværs - men havde en oplevelse med først skud sad 8 cm over plet efter samlingen sidste gang, og skudgrupperne er slet ikke som min Tikka Varmint leverer.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#23
Hej Lars

hvis du virkelig vil kende riflens poteltiale synes jeg du skal ulejlige dig til at lade nogen patroner med optimale projektiler i optimale vægte.

FX Lapua scenar/sierra MK i vægte mellem 167 og 180 grains.

De er muligvis ikke egnede til jagt, men de giver et klart billede af hvad der kan trækkes ud piben og hvad der er max præstation.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#24
Nu har riflen været på "kur-ophold" hos NP i Vildbjerg. Han monterede den nye bagkappe, beddede systemet, lavede et generelt eftersyn og rensede piben i bund. Alt sammen til en meget rimelig pris og med hurtig leveringstid.

Efter yderligere overvejelser på bagrund af WSM og Kjeldsen's respons har jeg besluttet at udskyde en evt omlakering. Endvidere vil jeg lige se, hvad riflen kan præstere med .30-06 inden jeg kaster mig ud i et vekselpibe-projekt.

Jeg har netop lavet en ny serie testladninger i Hornady Interbond 165 grains. Så vil skydebanebesøget i aften afsløre om der er sket en forbedring i forhold til baseline.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#25
Med lidt blandede følelser kan jeg konstatere at riflen skyder bedre nu - blot ikke med mine hjemmeladninger... Norma Jaktmatch gav en seksskudsgruppe på cirka 30 mm, mens mine hjemmeladninger var mere på det jævne. Jeg må bare konstatere, at udvikling af nye ladninger tager tid både ved ladebordet og på banen. Der er ikke andet at gøre end at klø på med nye ladninger og skydebanebesøg.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#26
Citat:quote:

Der er ikke andet at gøre end at klø på med nye ladninger og skydebanebesøg.


Fedt !!! Det er da en optimal situation. Hvad skulle du dog gøre hvis alt var perfekt ???

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)