Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontroleftersøgninger giver resultat
#1
Kontroleftersøgning

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Kontroleftersøgning

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



1600 eftersøgninger[?][?][:0][:0] og 356 forbiskud[V][V][B)][B)]
Hvad med noget træning. Disse tal kommer ikke til at se godt ud når de lander i pressen.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#3
Nu kan vildt godt løbe selv om man har givet det en hæderlig kugle? Og ikke alle steder er som en jyst hedeslette hvor man kan følge viltet de næste 2,3 km efter skudet.

Jeg synes ikke 1600 eftersøgninger er at noget at skamme sig over. Det der er relevant er vel at se på hvor mange anskydninger/forbi skud der er i forhold til hvor mange bukke der bliver skudt. Og ligegyldigt hvor mange timer man bruger på en skydebane så går det altid galt på et eller andet tidspunkt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Jeg kan huske 3 eftersøgninger i mit gamle konsortium - alle med positivt resultat og perfekte skud.

1 stk var faldet i en å
2 stk var rendt 60 til 80 meter med rene bladkugler

At man ringer efter en schweishund, behøver ikke have noget med dårlig skydning at gøre, og absolut ikke en ting man skal skamme sig over - tværtimod.

Men vi er enige om at der er nogle riffeljægere, som simpelthen skyder for dårligt.

"....Årlige riffelprøver - ja tak!..."

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Det er da netop rigtig flotte tal - de fortæller da intet om hvor mange skud, der er afgivet.
Det de viser, er at hvis man tilkalder en schweisshund, så er der en rigtig god sandsynlighed for at finde dyret.
Svar
#6
jeg synes også det er fine tal.
jeg ville være mere bange for tallet for forbi og anskud hvor der ikke ringes efter vovsen

(og som Asbjørn siger : "....Årlige riffelprøver - ja tak!...")

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Forbiskud ? Begrebet burde ikke ekssistere.

Man burde vel gøre det til en pligt at hidkalde en Schweishund hver gang man har afgivet skud uden at finde dyret forendt ??
mvh
Svar
#8
Årlige riffelprøver, ja måske, men for ikke at lave for mange regler og love for os selv var det måske bedre med at man skulle dokumentere et vist antal skud hvert år, men hvem skulle administrere det? Har vi overhovedet kapacitet til at gennemføre at alle der vil skyde med riffel skal til prøve hvert år? Jeg står selv som skydeleder og ser noget ekstrem dårlig skydning, hvilket jeg også gør den pågældende skytte opmærksom på og resultatet bliver som regel bedre når de får en hjælpende hånd, jeg hælder mest til noget dokumenteret fornuftig skydning, hvordan det så end skulle gribes an.
Svar
#9
Bukkefeber fjerner man ikke på en skydebane, og det er der det går galt i mange tilfælde, tror jeg

"Mig selvglad!!
-Jeg er da ikke halvt så selvglad som du ville være hvis du var i mit sted"

"petoni"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#10
Nej sikkert ikke, men man kan forhåbentlig fjerne noget dårlig skydning som der er ikke så lidt af, man bliver tit lidt mere heldig jo mere man træner, se bare feks. Gammeltoft han er tit heldig med hans skud [Big Grin]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Dennis H

....... Har vi overhovedet kapacitet til at gennemføre at alle der vil skyde med riffel skal til prøve hvert år?......



Det er jo netop en ekstra finesse...... vi bliver nød til at bygge nogle flere baner, udvidde åbningstiderne og uddanne nogle flere instruktører......[Big Grin][Big Grin][^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Har vi overhovedet kapacitet til at gennemføre at alle der vil skyde med riffel skal til prøve hvert år?

ja, masser

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)