Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hund til Tyskland
#1
I uge 31 tager jeg til Tyskland på brunstjagt efter buk.

Jeg skal have Labberen med og vil gerne vide, om der er nogle krav
om vaccinationer m.m.
Jeg har hundepas på ham, der er Rabiesvaccineret, alle vaccinationer
og service eftersyn er holdt.
Norge - Sverige kræver jo ekstra ormekur, men hvad med Fritz[?]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

I uge 31 tager jeg til Tyskland på brunstjagt efter buk.

Jeg skal have Labberen med og vil gerne vide, om der er nogle krav
om vaccinationer m.m.
Jeg har hundepas på ham, der er Rabiesvaccineret, alle vaccinationer
og service eftersyn er holdt.
Norge - Sverige kræver jo ekstra ormekur, men hvad med Fritz[?]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]


Tyskland kræver:
  • Gyldig rabiesvaccination
  • Hundepas
  • Permanent mærkning i form af enten øremærke eller chip-mærkning
[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
[/quote]
Tyskland kræver:
  • Gyldig rabiesvaccination
  • Hundepas
  • Permanent mærkning i form af enten øremærke eller chip-mærkning
[Smile]

Asbjoern
------------------------------

Tak skal du have Asbjoern.

Så er alt jo i den skønneste orden[Big Grin]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer



Tyskland kræver:
  • Gyldig rabiesvaccination
  • Hundepas
  • Permanent mærkning i form af enten øremærke eller chip-mærkning
[Smile]

Asbjoern
------------------------------

Tak skal du have Asbjoern.

Så er alt jo i den skønneste orden[Big Grin]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]

[/quote]
Det var da så lidt og god tur...[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
[/quote]
Det var da så lidt og god tur...[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
[/quote]
Tak skal du have, men der er jo desværre lang tid til uge 31[V]
men der skal nok komme en lille rapport, hvis der er noget at
prale af[Wink]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Lige en ekstra oplysning. En hund der bliver rabiesvaccineret for første gang, må først tage til Tyskland efter 21 dage.

P.S. Tysklands odde kræver ikke pas [Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Lige en ekstra oplysning. En hund der bliver rabiesvaccineret for første gang, må først tage til Tyskland efter 21 dage.

P.S. Tysklands odde kræver ikke pas [Wink]

Uffe



Han blev vaccineret mod rabies, da han var 18 mdr. og det er blevet vedligeholdt lige siden, fordi han er med i Norge og Sverige hvert år. Han er idag 5 år[Wink]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Lige en ekstra oplysning. En hund der bliver rabiesvaccineret for første gang, må først tage til Tyskland efter 21 dage.

P.S. Tysklands odde kræver ikke pas [Wink]

Uffe



Han blev vaccineret mod rabies, da han var 18 mdr. og det er blevet vedligeholdt lige siden, fordi han er med i Norge og Sverige hvert år. Han er idag 5 år[Wink]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]



Hvis han er "lovlig" nok til Sverige og Norge, så er Tyskland ingenting.....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Lige en ekstra oplysning. En hund der bliver rabiesvaccineret for første gang, må først tage til Tyskland efter 21 dage.

P.S. Tysklands odde kræver ikke pas [Wink]

Uffe



Han blev vaccineret mod rabies, da han var 18 mdr. og det er blevet vedligeholdt lige siden, fordi han er med i Norge og Sverige hvert år. Han er idag 5 år[Wink]

Schönauer



Jeg kunne godt se at det ikke var et problem for dig men hvis andre på et tidspunkt søger på hund og Tyskland er det bedst at det hele er med. Vi sidder jo med en fantastisk videndatabase mellem hænderne.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Er der ikke noget med at hundene skal ha taget blodprøver en måned inden de skal til Sverige for at se om Vaccinen er aktiv??

for det er da garanteret hunde (fik i den [Wink]) dyrt??

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Er der ikke noget med at hundene skal ha taget blodprøver en måned inden de skal til Sverige for at se om Vaccinen er aktiv??

for det er da garanteret hunde (fik i den [Wink]) dyrt??

Vh
Morten



Ang. Rabies og Sverige, så er planen som følgende:
  • Hunden skal vaccineres mod rabies - tidligst når den er 3 mdr.
  • Hunden skal revaccineres mod rabies ca. 4 uger efter - hvis den er under 1 år
  • der skal nu gå mindst 120 dage efter sidste vaccination før der tages en blodprøve, som sendes til Laboratoriet på Lindholm hvor den undersøges for antistoffer mod rabies
  • svar kommer retur fra Lindholm efter ca. 1 uge og det føres ind i hundepasset
  • Hunden kan nu komme til Sverige

Denne start-procedure behøves kun at udføres 1 gang hvis man sørger for regelmæssige revaccinationer.
Disse revaccinationer afhænger af producentanbefalingerne, så spørg dyrlægen hvad der gælder for din hund.
HVIS der er gået længere end den tid som producenten anbefaler, så er det forfra med blodprøven.....[V]

Man skal regne med næsten 2.000,- og mindst 5½ måned før den første tur til Sverige kan foretages.

Ud over det er der ormekuren......[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Med hensyn til Norge, så forlanges der at man opsøger en Norsk Dyrlæge og får foretaget en ormekur inden 12 dage (såvidt jeg husker) og at den har fået ormekur en uge inden indrejse

Sjovt nok er jeg altid ude af Norge inden tidsfristen udløber[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Med hensyn til Norge, så forlanges der at man opsøger en Norsk Dyrlæge og får foretaget en ormekur inden 12 dage (såvidt jeg husker) og at den har fået ormekur en uge inden indrejse

Sjovt nok er jeg altid ude af Norge inden tidsfristen udløber[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: p----blaser-1.jpg]



Hunde og katte, der skal til Norge, skal ormebehandles mod bændelorm (Echinococcus spp.) af en dyrlæge ved brug af et præparat, der indeholder praziquantel.
Dette skal ske i løbet af de sidste 10 dage før indførslen i Norge. Behandlingen skal gentages senest 7 dage efter indførslen til Norge og skal dokumenteres i passet.......[|)]

Det er altså ikke kun Svensken som kan være besværlig mht. hunde....

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#14
Hunden KAN revaccineres mod rabies ca. 4 uger efter første gang, HVIS man vil være sikker på at den virker. Tror de sagde noget med at den virker i 96% af første gangs vaccinationerne, da jeg fik vac. min Kleiner.
Rabies Vac. holder 3 år har jeg da fået at vide [Wink]

Og her er det fra: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportE...orside.htm

Hvor længe en rabiesvaccination er gyldig afhænger af vaccineproducentens anvisninger. I Danmark anvendes typisk Rabisin. Producenten af Rabisin anbefaler, at revaccination foretages hvert 3. år. Dog skal dyr, som vaccineres før 1 års alderen revaccineres igen efter 1 år, og først herefter hvert 3. år. Spørg den praktiserende dyrlæge, hvis du er i tvivl.

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Hunden KAN revaccineres mod rabies ca. 4 uger efter første gang, HVIS man vil være sikker på at den virker. Tror de sagde noget med at den virker i 96% af første gangs vaccinationerne, da jeg fik vac. min Kleiner.


Jeg tror måske at de 96 % er høj sat. Vi har desværre en del blodprøver der ikke viser god nok effekt af rabiesvaccinen. Det er næsten altid hunde der kun er vaccineret én gang. Jeg skal faktisk på arbejde i dag og ringe til en klient og fortælle at det heller ikke var godt nok i andet forsøg [Sad]. Her er det heller ikke foregået optimalt men med dårlig planlægnig og tidspres.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
@Ujens.
Jeg skrev også "tror". Lad os bare prøve med 90% istedet [8D]
Hvor får i testet? Sako´s prøve var hos IDEXX i Tyskland

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Hunden KAN revaccineres mod rabies ca. 4 uger efter første gang, HVIS man vil være sikker på at den virker. Tror de sagde noget med at den virker i 96% af første gangs vaccinationerne, da jeg fik vac. min Kleiner.
Rabies Vac. holder 3 år har jeg da fået at vide [Wink]

Og her er det fra: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportE...orside.htm

Hvor længe en rabiesvaccination er gyldig afhænger af vaccineproducentens anvisninger. I Danmark anvendes typisk Rabisin. Producenten af Rabisin anbefaler, at revaccination foretages hvert 3. år. Dog skal dyr, som vaccineres før 1 års alderen revaccineres igen efter 1 år, og først herefter hvert 3. år. Spørg den praktiserende dyrlæge, hvis du er i tvivl.

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...



Hvis du skal andre steder end til Sverige og Norge, så er det rigtigt at en rabiesvaccine holder i 3 år. Men stadig kun 1 år når vi snakker om Sverige og Norge.

Ang. revaccinationen efter 4 uger, så er det økonomisk dumt ikke at gøre det, for du risikere at blodprøven bliver afvist, og dermed er det en vaccination til OG en blodprøvet til - og det er selvfølgelig den dyreste.......[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#18
Ja Asbjørn..... efter de gamle regler, som blev ændret for ca. 3-4 år siden,.... ellers 3 år.

Nu kan man også udfylde en Införselanmälan på Tullværket for hunden, på samme måde som med sine våben.

Ang. økonomisk dumt, er det så ikke også dumt at købe lottokuponer [?][8D]

Men det har jo ikke så meget med Tyskland at gøre [Wink]

Ps. Er du dyr-læge??[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Ja Asbjørn..... efter de gamle regler, som blev ændret for ca. 3-4 år siden,.... ellers 3 år.

Nu kan man også udfylde en Införselanmälan på Tullværket for hunden, på samme måde som med sine våben.

Ang. økonomisk dumt, er det så ikke også dumt at købe lottokuponer [?][8D]

Men det har jo ikke så meget med Tyskland at gøre [Wink]

Ps. Er du dyr-læge??[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...



[?].....Jamenaltså......[?]

Jeg skal lige ind boge den lidt..... kan jeg virkelig tage fejl?....[:I][Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Ja Asbjørn..... efter de gamle regler, som blev ændret for ca. 3-4 år siden,.... ellers 3 år.

Nu kan man også udfylde en Införselanmälan på Tullværket for hunden, på samme måde som med sine våben.

Ang. økonomisk dumt, er det så ikke også dumt at købe lottokuponer [?][8D]

Men det har jo ikke så meget med Tyskland at gøre [Wink]

Ps. Er du dyr-læge??[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...



Ifølge jordbruksverket i Sverige gælder følgende;

"Djuret ska revaccineras mot rabies med vissa intervall för att hålla uppe mängden rabiesantikroppar på godkänd nivå. Du måste vaccinera djuret med de intervall som vaccintillverkaren rekommenderar. I Sverige har Rabisin 1 år och 45 dagars giltighetstid (dvs 410 dagar), och Nobivac Rabies har 3 års giltighetstid (dvs 3x365 dagar)."


Dvs at det afhænger af hvilken rabiesvaccine man benytter....
Nogle producenter anbefaler 3 år, nogle 1 år imellem revaccinationerne. Såe vi har vist ret begge to......[Wink]

Til gengæld bør hunden - hvis den er under 1 år - have 2 vaccinationer når den grundvaccineres:

Vissa djur behöver en dubbel grundvaccination
Sjuka djur, djur som är yngre än ett år, hundar av storvuxna raser och hundar som tränas hårt fysiskt har sämre förmåga att bilda antikroppar. De bör därför grundvaccineras två gånger med cirka en månads intervall för att bilda mer antikroppar. Prata med din veterinär om detta.


Så det giver altså i ovenstående mening at sige at den skal have er revaccination efter 4 uger.....[8D][8D]

Jeg må dog indrømme at den rabiesvaccination som holder 1 år, ikke render ud efter 365 dage, som jeg først skrev, men først efter 410 dage, så lidt forældede var mine oplysninger - trods alt.....[:I]....men det skynder vi os at glemme...[Wink]

Jeg har for god ordens skyld rettet i mit tidligere indlæg, så det er ført "up too date".

Hvis man skulle have de lyster, sætter jeg lige et link ind til det svenske jordbrugsverk ang. hunde (og katte):

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt/atervanda/attresatillsverigefranettlandieuellerefta/inforselvillkoren/rabiesvaccinationochantikroppskontroll.4.b1bed21121e2668418000710.html

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)