Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Junior luftgevær??
#1
Hej.[Smile]
Jeg har en knægt på snart 11 år.[Big Grin]
Jeg kunne godt finde på at købe et ordenligt luftgevær til ham.[8D][8D]
Han har prøvet min hatsan 55, men den er alt for lang og aftrækket er elendigt.[Sad!][Sad!]
Derfor er jeg nu på jagt efter et ordenligt gevær til junior.
Dvs godt aftræk og skæftemål så det passer til 10-11 årige knægte.
Har kigget på gamo delta og den lille hatsan, men syntes at de begge er noget skod.[xx(][xx(]
Findes der overhovedet noget ordentlig til små juniorer???
Svar
#2
Hej,jeg har selv været ude i samme projekt:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...=luftbøsse

Husk nu at det er dit luftgevær,og junior kun må skyde under opsyn[Wink]

God fornøjelse.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
He he ULG.[8D]
Den tråd kunne da vist ikke hjælpe dig meget??Du spurgte i øst og blev svaret i vest.[B)][B)]
Den diana 24 du købte, hvordan er skæftemålene? [:I]Er det til juniorer eller er det et "halvvoksent" skæfte??[8D]
Hvad med aftrækket fortæl fortæl.[:p]
Svar
#4
Citat:quote:

He he ULG.
Den tråd kunne da vist ikke hjælpe dig meget??Du spurgte i øst og blev svaret i vest.


Sådan kan det jo gå....[Wink]
Den Diana det endte med er vel sådan lidt "halvvoksen".Dens skæfte er 36 cm,og den virker,vel nærmest sådan lidt midt i mellem rent størrelsesmæssigt.Vi har også en ældre model 25,og den er noget mindre og lettere-dens skæfte er kun 33,5 cm. Min egen model 27 (som jeg sled 2 fjedresæt op i da jeg var knægt[8D]),er af samme størrelse som 240'eren. Aftrækket er rigtigt godt,et fint trykpunktsaftræk.Derudover er der automatisk sikring,kikkertudfræsning og "Hi-wizz" sigtemidler som standart på 240'eren.

Dianaerne bor på Østfyn,dig og junior er velkommen til at komme forbi og se og prøve......

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)