Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
straf
#1
Hvad er den typiske straf en jæger får hvis han skyder bukke inde hos naboen

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Den elektriske stol [Big Grin]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by river

Hvad er den typiske straf en jæger får hvis han skyder bukke inde hos naboen

Dø ved kølle



Hej river og andre.
Ryger den ikke "bare" i kassen krybskytteri med deraf følgende sanktioner? Inddragelse,bøde og evt. fængsel.
Walnut
Svar
#4
Er det kalkulation eller efterkalkulation[B)][B)][Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Citat:quote:

Ryger den ikke "bare" i kassen krybskytteri med deraf følgende sanktioner? Inddragelse,bøde og evt. fængsel.
Walnut


Enig, Walnut - men derudover bliver skytten forhåbentlig også en MOF.

MVH og go' weekend
Klaasehaans

MOF? Mann ohne Freunde... [}Smile]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Er det kalkulation eller efterkalkulation[B)][B)][Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat



Kiloprisen på rådyr bør nok tænkes alvorligt ind i overvejelserne [Big Grin]
Walnut
Svar
#7
Det er jo et gammelkendt problem.

Der skal være mindst 2 vidner til ugerningen og svinet skal tages på fersk gerning - ellers er der ringe chance for straf. Sker det imidlertid, står den på en - omend beskeden - bøde, konfiskation af anvendt våben og inddragelse af jagttegn og tilladelser. I sjældne tilfælde har der vist været tale om konfiskation af anvendt køretøj.

Det er min oplevelse, at politiet generelt ikke har mange ressourcer at kaste ind i krybskytterisager - og det er vel egentlig forståeligt nok situationen i korpset taget i betragtning.
Af samnme grund er en eller anden form for tagen sagen i egen hånd ikke helt uset i den slags sager - og så siger jeg ikke mere[B)]

/bundgaard
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Citat:quote:

Ryger den ikke "bare" i kassen krybskytteri med deraf følgende sanktioner? Inddragelse,bøde og evt. fængsel.
Walnut


Enig, Walnut - men derudover bliver skytten forhåbentlig også en MOF.

MVH og go' weekend
Klaasehaans

MOF? Mann ohne Freunde... [}Smile]



Fy for den Lede: MOF [:0][xx(] Det må være lige så slemt og Fatalt, som at blive ramt af Medicinmandens UNÅDE [:0][B)][xx(]
Walnut
Svar
#9
personen blev taget på fersk gerning. vil han midste sit jagt tegn i en år række evt hvor lang tid. bøden hvor stor er den?
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#10
Principielt kan krybskytteri give op til 2 års fængsel - men det er mig bekendt ikke sket i nyere tid.

Praksis er konfiskation af våben og udbytte samt bøder på størrelse med en solid fartbøde.

Se evt. https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...d=83732#K9

Den typiske straf tror jeg ikke, du kan læse dig til eller finde i nogen lovtekst - det er noget med[B)][B)][B)]

/bundgaard
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by river

personen blev taget på fersk gerning. vil han midste sit jagt tegn i en år række evt hvor lang tid. bøden hvor stor er den?
mvh
kristian

Dø ved kølle



Fortæl dog historien...Jeg er blevet lidt nygerrig [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#12
Citat:quote:

Fortæl dog historien...Jeg er blevet lidt nygerrig [:I]



Ja for sa... - det er vel næsten en pligt at viderebringe the crimestory....[Big Grin]

/bundgaard
Svar
#13
Ja det afhænger lidt af hvilken slags krybskytteri der er tale om.. Hvis jeg så at der var en fremmed person der lige stod en meter inde på mit og skød en måge. Så vil jeg være fint tilfreds hvis jeg fik lov til at tage tilløb, og give ham et kæmpe los i løgene.[Big Grin] Så tror jeg han føler at den er straf nok. Men tog jeg ham i og skyde en 20 ender kronhjort på min jord ville jeg nok gå andre veje..[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#14
Hvad er den typiske straf en jæger får hvis han skyder bukke inde hos naboen

for lille !!!!!!

(også hvis det er en gråspurv)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
For 3 eller 4 år siden skød en person her i området, d. 15 maj, hen over en offentlig vej, en buk inde ved naboen.

Straffen blev udmålt til kr 2500 og ikke yderligere. Hverken konfiskation af våben, nægtet udstedelse af jagttegn året efter eller noget andet.

Om praksis er ændret i dag vides ikke men dette var straffen den gang for den forseelse[xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Der, hvor jeg voksede op var 'straffen' som regel, at man var tvunget til at drikke kaffepunch med naboen det meste af natten - uanset hvem der skød hos hvem!
Svar
#17
Kommer vel meget an på situatione???

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Dennis H

Den elektriske stol [Big Grin]


Og lussinger [Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)