Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De kan saks susme skyde de nordmen!
#21
Men det er sq kool at de kan skyde lige op med en halvautomat i skudhastighed. Tænk engang at slippe sådan en flok løs på en af de drevjagter på svin man nogle gange har set billeder af hvor svinene kommer som på samlebånd - de skulle nok have en fast-pris-aftale...
Mvh.

Yeti
Svar
#22
Så!!! Hvis alt lykkes skal jeg op og kigge hvad der forgå på 2009 stævnet i Evje !

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#23
[quote]Originally posted by HappyNanoq

HOLDdaop.... ham der vandt 9 stangmål-konkurrencer, med den gamle norske udgave af KRAG JØRGENSEN. =o)

-------

Den gamle Kragh var skytteforeningsriffel i Norge i mange år - den har en fantastisk låsegang !! så selvom den skal lades gennem en låge, afhjælpes det af den ''hurtiglader'' der skyder patronerne ind i magasinet.

Den var væsentlig hurtigere at genlade end den danske skytteforeningsriffel, baseret på en M98 lås, uagtet man her kunne bruge ladeskinner.

Stangskydning i Danmark husker jeg som afviklet over en omgang; hvor jeg dog trods alt kan huske 13 træffere - ikke på 25 men 30 sekunder med en dansk skytteforeningsriffel - 6 i kammer/magasin + 5 fra laderamme og resten en ad gangen.

I Norge har man et glimrende samarbejde mellem hjemmeværn og det norske skyttestyre !!

Våbnene der anvendes er dikteret af hvad de 2 systemer bruger: AG/SAUER.

Så det er da muligt man kan finde andre halvautomater og andre ''bolt'' der ville egne sig bedre - men de må ikke bruges.
mvh
Svar
#24
Jeg syntes bare det var vildt interessant, som ham med Krag'en kunne ramme - og så hurtigt den kunne lades.

Syntes det var smart med den boks, hvor han nærmest hældte patronerne i =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)