Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 Mildot
#1
Hej

Dagne er nu kommet hvor jeg skal have sat kikkert på min 308 Custom..

Jeg har netop fået tidbudt ovenstående kikkert til en fornuftig pris, og vil derfor høre jeres mening.

Jeg havde egentlig bestemt mig for en Leupold 6.5-20x50 VX-111 - men er nu kommet i tvivl. Pris forskellen er jo alligevel 2000 Kr.

Den nye busnell har som jeg kan se det fået nogle utrolig gode anmeldelser.

Er der så stor forskel på kvaliteten ?

Til info, skal den kun bruges til baneskydning!

Tak for hjælpen!

Mvh.
Søren
Med venlig hilsen

Søren
Svar
#2
Jeg har den samme Bushnell. Til banebrug er den helt suveræn - klikfast og klar i billedet. Endvidere har man slet ikke brug for spotting scope med den forstørrelsen. Selv ved skydning på 200 meter.

Hvis jeg overhovedet skal finde noget negativt om den, så kan jeg godt lide lidt tydeligere klik i tårnene - det har Leupold. Men det er en meget lille ting. Alt andet er jeg meget tilfreds med.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Og så skal man ikke glemme at Bushnell har Rainguard coating på linserne - virker ligesom Zeiss lotutec.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Til baneskydning ville jeg helt klart vælge modellen med kliktårne (med mindre du kun skal skyde på 100 meter[:I]) - om den kan fåes nu eller der stadig står "comming soon" ved jeg ikke.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Har selv sådan en kikkert og syntes den er rigtig god.Jeg syntes det er fedt med så meget zoom også er det jo op til folk selv om de vil bruge det.

bka
Svar
#6
Hvorfor folk vil ha højere kliktårne end dem der er på, kan jeg ikke lige gennemskue. Funktionen er jo præcis den samme, bare det er et lavt tårn de gængse er udstyret med.

Måske nogle kan kaste lys over dette?

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
De lave/almindelige er lavet til at skyde ind på en given afstand og så holde over, under og til siderne efter behov.

Med de høje kan du klikke så du altid holder lige på.
Du skal bare have en tabel (eller kunne dem i hovedet) og så dreje tåtnet til tallet passet.

Mvh. Loft
Svar
#8
Jeg må lige spørge igen, hvorfor kan man ikke klikke på et lavt tårn - den eneste forskel jeg kan se er højden..... Der er jo også tal på de lave fra Bushnell og man kan nulstille tårnene på indskydningsafstanden.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Jeg må lige spørge igen, hvorfor kan man ikke klikke på et lavt tårn - den eneste forskel jeg kan se er højden..... Der er jo også tal på de lave fra Bushnell og man kan nulstille tårnene på indskydningsafstanden.



Så prøv lige at klikke på dine lave tårne i en liggende skydestilling hvor du hurtigt skal stille om på en anden afstand uden at løfte hovedet fra kolben.[Wink]
Det er selvfølgelig forudsat at du ikke vælger at holde over/til siden, men lige på som nævnt ovenfor.
Ellers er det selvfølgelig ligegyldigt, det er også mest feltskytter som bruger høje tårne.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#10
Leupolds lave kliktårne på VX III er da helt uduelige... NUL kan jo være på siden eller i front for den sags skyld - så jeg har eftermonteret MI på min 4,5-14X50 - et rigtig lækkert kliktårn som er nem at læse skalaen på. Kan se en del af dem som skyder med lave kliktårne på en Swarre... har problemer med at se skalaen og derfor klister diverse hjemmekomponeret på med streger.
Kunne heller aldrig finde på at bruge de lave på min Nikon 6-24x50 - der er 3 sæt med - de 2 sæt er rigtig gode...
Jeg mener også, at man har en bedre klikopfattelse... med de høje... og det er hurtigere...og føles mere præcist... har man tykke fingre må det da være helt håbløst...
Ulempe er, at man kan slå dem mod en gren eller lignende...

Mantra: En jagtfeltkikkert skal have høje kliktårne....[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Mantra: En jagtfeltkikkert skal have høje kliktårne....[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Ja og den riffel/kikkert/patron/projektil man træner med skal man også jage med.
En del af mit nye simplificeringskoncept[Big Grin].

Hvor mange gange har man ikke hørt om forbi eller over/under skud hvor skytten/jægeren ikke lige havde styr på kuglebanen. Risikoen for disse reduceres ganske gevaldigt ved at lære en kombination at kende.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Jeg har aldrig deltaget eller set en jagtfeltskydning, men som jeg har forstået det er målet at man bliver bedre til at håndtere jagtrelevante situationer, og derfor forstår jeg ikke helt formålet med udstyr specielt designet til jagtfelt, og forstår slet ikke at konkurrencen er lavet med skud på meget lange afstande - i hvert fald ikke hvis formålet er jagt i Danmark ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Citat:quote:

i hvert fald ikke hvis formålet er jagt i Danmark ?



Nu er der i denne verden mange muligheder for jagt, og nogen kan kræve lange/ eller længere afstande end dem vi kender fra danmark.

Derudover er det sjovt og underholdende, især når arrangørerne har gjort sig umage med at lave svære og udfordrende baner, hvor skydningerne er på forskellige afstande og med tidsfaktor.

Prøv det Kenneth, det gør ikke ondt[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)