Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heym SR30
#21
Citat:quote:

Ta`lige og fortäl mig hvad en retträkker kan som min bolt riffel ikke kan?
jeg vil gerne vide hvorfor de tilsyneladende er så "fede"


Nu har jeg for nylig set godt og grundigt på en Blaser, og der er ihvertfald et par ting som springer mig positivt i øjnene på netop den: For det første er den kort og handy selv med en standard pibelængde. Min Scout er også kort og handy, men det skyldes primært at piben kun er 19 ". For det andet virker det meget overbevisende at montagen sidder direkte på piben. Så kan det vist ikke blive mere ideelt. Jeg mener også Blaser har ry for præcision, og det er jo et simpelt must for en riffel.

Hvad selve rettrækket angår, så kan det vist være hip som hap. Man ser det tit berømmet for, at du kan bevare sigtet mens du repeterer, men da Blaser tilsyneladende er det eneste våben der må optræde i jagtfilm, er der nu mange eksempler på, at den feature overhovedet ikke bliver brugt i praksis [Big Grin].

Jeg bryder mig ikke om, at den klikker hvis ikke bundstykket er slået helt frem. Det er muligvis en udmærket sikkerhedsforanstaltning, men selve funktionaliteten her forekommer mig at mangle robusthed.

Jeg er heller ikke særlig vild med fjederspændesikringen, der måtte de gerne have lavet en helt normal trepunktssikring for min skyld.

Så hvis jeg skulle foreslå et par forbedringer til Blaser ville det være: 1)Glem fjederspændebubbersikringen, lav en normal sikring. 2)monter en returfjeder der lukker bundstykket helt når håndtaget føres frem.

(....så tror jeg næsten jeg kunne overveje at købe [:0] )

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
(....så tror jeg næsten jeg kunne overveje at købe [:0] )

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
[/quote]

Jeg kunne komme med en billig kommentar, som ville være både intern, under bæltestedet og letkøbt, men jeg lader mig ikke friste - foreløbig [}Smile]
Svar
#23
Jeg havde en Lynx i hænderne ved skov i fredags, og det er da lækker mekanik.- Synes dog at boltgrebet er for stort...
I Sverige køber man altså Heym SR 30 til 15000 Svenske skillinger....
- ca 10500 dkk...
Er der nogen der ved hvor der står en Heym SR 30 på hylden???

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#24
Citat:quote:

Jeg kunne komme med en billig kommentar, som ville være både intern, under bæltestedet og letkøbt, men jeg lader mig ikke friste - foreløbig



Tak for det, man sparker jo ikke til en der ligger ned [xx(] .

( for de uindviede : Min Steyr Scout i .308W har problemer med at skyde lige. Jeg plejer ellers at fremhæve den riffel på bekostning af Leo´s Blaser ved enhver given lejlighed).

Anyway, en Scout i 376 Steyr kan vel også klare en sommerbuk, selvom nogle vil mene det er en smule overkill. Så under disse omstændigheder er jeg da glad for jeg valgte løsningen med to ens rifler i hvert sit kaliber, fremfor én riffel med vekselpibe.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Nu har jeg for nylig set godt og grundigt på en Blaser


Jeg takker for de hyggelige timer,
vi har tilbragt på skydebanen sammen.

Nøj´s nu med at se............[Big Grin]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)