Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svensk ladeprogram
#1
Hej er der nogle der kender det svenske ladeprogram Robbans ?
det koster 300 sv kroner, er det et god program ???
Er der nogle der vil anbefale det eller det modsatte
hilsen Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Jeg har og bruger programmet. Det er ikke et program som quick load eller load from a disk der kan gætte på den optimale ladning. Det programmet kan er at holde styr på ens ladninger og rifler og så kan lidt omkring ballistik. Der ud over har det en database over krudt, kugler, fænghætter og hylstre, så man ikke selv skal skrive alle data ind.

Jeg bruger det dels som ekstra notesbog, og registrerer alt hvad jeg lader i programmet. Der ud over så har det en fin funktion når man laver testladninger hvor man ud fra grundladningen kan varierer krudtmængde (enten som ændringer i vægt eller som procentvise ændringer), sættedybde og så kan jeg ikke huske om der er flere muligheder. Efter testskydninger kan man så ligge data ind om disse skydninger så an efterfølgende kan slå op hvordan ændringerne imellem ladningerne påvirkede hastighed og spredning. Programmet kan indlæse data direkte fra en Chrony, men det har jeg endnu ikke prøvet.

Jeg synes at det er et fint program og sammen med Load from a Disk synes jeg at jeg har fin understøttelse af mine ladeaktiviteter.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)