Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af ladninger her til sommer - Skydebaner
#1
Hej Alle
Så blev det min tur til at prøve kræfter med genladningen.
De første test-patroner er ladet og jeg glæder mig til at afprøve disse.
Der er dog kun det ene problem at SJF's (Storkøbenhavns jagtforening)100m banen på KSC (Københavns skyttecenter) er lukket indtil d. 3. august. Hvilket rejser spørgsmålet om hvor jeg så kan teste mine ladninger. Er der andre steder i overskuelig afstand fra KSC hvor man kan teste sine ladninger på en 100m bane med borde og fast anlæg til rådighed som på SJF's baner?

Mvh
Simon
Svar
#2
Du kan jo prøve at spørge på centeret, om ikke du må bruge 200 meter banen til det. Den kan vist lejes frit. Det er lidt dyrere end på hjortebanen, men den ligger lige ved siden af.
Svar
#3
Det er da vist ikke dyrere end hjortebanen. Mener det koster 35kr for en bane. Husk egne skiver og noget at sætte dem op med. De pistolskiver de sælger derude er umulige at markere på.

På de manuelle baner er der absolut ingen problemer med at teste ladninger. Det er der masser der gør.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Det er da vist ikke dyrere end hjortebanen. Mener det koster 35kr for en bane. Husk egne skiver og noget at sætte dem op med. De pistolskiver de sælger derude er umulige at markere på.

På de manuelle baner er der absolut ingen problemer med at teste ladninger. Det er der masser der gør.

C



Christian - du har muligvis ret!

Når jeg siger hjortebanen, så mener jeg både selve hjortebanen og 100 meter indskydningsbanen - de køres begge under SJF.

200 meter banen derimod køres ikke under SJF, og her kan man vistnok komme alene uden der er nogen til at åbne banen.

Så vidt jeg ved er det lidt dyrer, men Simon talte jo ikke økonomi, men udelukkende mulighed for at afprøve krudtet [:p]
Svar
#5
Jeg har engang i mellem skudt på 200m banen for at prøve kræfter med distancen og egne evner. Det har der ikke været nogle problemer i. der er dog sat automatisk markering op nu og jeg har hørt noget om at de derfor ikke er så glade for folk med jagtrifler da der ikke må skydes med jagt ammo. Men der er vist også et par manuelle baner tilbage til brug for dette.

Jeg foretrækker dog en afstand på 100m og et bord og sidde ved når jeg skal teste ammo. Isæt det med et godt stabilt bord. Afstanden kan jo i princippet være lige meget, det er jo bare at dividere spredningen med 2. Men jeg føler bare jeg har mere præcist sigte på en skive der er 100m væk.
Men det kan da godt være at jeg bare må på med vanten.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)