Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svigtet af jagttegnsforsikring
#1
Vådeskudsramt føler sig svigtet af jagttegnsforsikring http://www.netnatur.dk/netjaegeren/artikler/artikel/dansk-jagtforsikring-as-svigter/

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#2
Jeg syntes snart at der ikke er andet end problemer med det forbund.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Næeh - men at forsikringen ikke er god nok, understreges af at vore naboer i syd ikke synes der er tilstrækkelig dækning !!

Det er da utroligt man skal tegne tillægsforsikring i et område der på alle punkter er overreguleret af EU.
mvh
Svar
#4
Hej

Ud fra artiklen i Netnatur var det måske en god ide at frigøre forsikringen fra Jægerforbundet, evt. at få andre forsikringsselskaber til at tegne tilsvarende forsikring.

Så vidt jeg ved er der i Tyskland flere selskaber, hvor man kan tegne en forsikring.

Vh.

cck
cck
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by cck

Hej

Ud fra artiklen i Netnatur var det måske en god ide at frigøre forsikringen fra Jægerforbundet, evt. at få andre forsikringsselskaber til at tegne tilsvarende forsikring.

Så vidt jeg ved er der i Tyskland flere selskaber, hvor man kan tegne en forsikring.
Vh.

cck



sådan ca. 100 stk. forskellige!

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#6
Forsikringen dækker ikke [:0][Sad!][V][xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Tjaa. [V]

Jeg har faktisk overvejet at spørge mit tyske forsikringsselskab om de kan udvide deres forsikring til at dække for udøvelse af jagt uanset hvor den foregår.

Så man dermed kan være bare nogenlunde sikker på at man får noget for de penge man lægger på en forsikring.

"Dyrlæge-Sagen" hos Skytteforeningerne satte jo dengang problemet på spidsen for skytterne, så vidt jeg husker udbetalte skytteforeningerne erstatningsbeløbet til dyrlægens familie, og tog derefter selv slagsmålet med forsikringsselskabet...

I det hele taget synes jeg at forsikringsselskaberne burde reguleres noget strammere, så deres regler for "undtagelser" bliver mere gennemskuelige og logiske for "almindelige mennesker" og rets-afgørelser ikke nærmest bliver standard i forbindelse med udbetaling af erstatninger.

Det virker jo som om at forsikrings-selskaberne nærmest pr. refleks går rettens vej for at undgå at betale erstatninger..[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Er det ikke noget med at Asgaard Jagtforening kan rejse spørgsmålet i rette forum?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Citat:quote:

Siden Palle Overgaard Sørensen første gang anmeldte ulykken og frem til domsafsigelsen forleden, har han i alt modtaget en erstatning på omkring 300.000,- kroner.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
Citat:quote:

Formanden for Danmarks Jægerforbund, Ole Roed Jakobsen, er tilfreds med afgørelsen. Samtidig mener Ole Roed, at al kritik af Danmarks Jægerforbunds gøren og laden i forbindelse med sagen har et politisk formål. Også Henrik Frost Rasmussen, der er formand for Dansk Jagtforsikring, er glad for, at forsikringsselskabet nu har fået rettens ord for, at sagen er afgjort korrekt efter de gældende retningslinjer.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#11
Ah når man trækker politik kortet, er det så ligesom at have et frikort i matador, så man ikke behøver køre i fængsel?
Jeg syntes da ret hurtigt at jeg kan nævne op til flere sager inden for det sidste års tid hvor almindelige menneskers retsfølelse ikke stemmer overens med domstolenes.
Svar
#12
@Ran: Du vil kunne læse dig til Asgårds nuværende status, hvis du går ned i medlemsforummet. Beklager, men det er det eneste svar du kan få lige p.t.

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#13
En del af Ole Roed Jacobsen Kommenta

Dermed fungerer den forsikringsordning som landets 166.000 jægere tegner, og jeg kan da som formand med tilfredshed konstatere, at forsikringen i denne sag har håndteret sagen korrekt i forhold til den udbetalte erstatning, siger Ole Roed Jakobsen

Ja den er så god og den virker!!! Den dækker ikke engang en 10 del af den beregnede sum hvis hvis du skyder en tysk jæger til grøntsag under en jagt der nede derfor blev der også oprettet de krav fra tyskernes side at du skal tegne en tysk jagforsikring!

og så bliver han tøsesur

Al fortsat kritik af Dansk Jagtforsikring må derfor efter min bedste overbevisning alene bero på et ønske om direkte at skade enten Danmarks Jægerforbund eller Miljøministeriet


Lille
Hilsen Lille

Svar
#14
Hvornar dækker de så?Og vel dækker de!

§ 2. Forsikringssummer.
Forsikringen dækker pr. forsikringsbegivenhed med indtil
1. 6 mill. kr. for personskade uanset, hvor mange personer, der kommer til skade ved samme
skud eller samme affyring af skydevåben.

§ 3. Undtagen risiko.
Forsikringen dækker ikke sikredes ansvar for
a. Skade, som sikrede forvolder på dyr eller ting, som sikrede med ejerens udtrykkelige eller
stiltiende godkendelse har i sin varetægt.
b. Skade forvoldt ved forsæt eller under selvforskyldt beruselse eller ved uagtsomhed, der kan
betegnes som grov hensynsløshed.
c. Skade forvoldt i forbindelse med forsætlig overtrædelse af Lov om jagt og vildtforvaltning

§ 4. Skader forvoldt af ukendte eller uforsikrede.
Stk.1. Efter samme regler som ovenfor yder Jagtforsikringen endvidere erstatning og godtgørelse
for personskade, når denne er forvoldt i Danmark, herunder Færøerne og Grønland, men
hvor den ansvarlige skadevolder er ukendt, eller hvor forsikring ikke er i kraft. På tilsvarende
måde yder jagtforsikringen erstatning for både personskade og tingsskade, hvis forsikring er
tegnet, men dækning undtaget alene i henhold til § 3 b eller § 3 c.
Stk. 2. Erstatning og godtgørelse i henhold til denne bestemmelse ydes ikke i det omfang, skaden
godtgøres af skadevolderen eller dækkes af ydelser efter den sociale lovgivning, løn
under sygdom, pensionsydelser, private forsikringer eller andre økonomiske ydelser, der tilfalder
skadelidte i anledning af skaden.
Stk. 3. Erstatning og godtgørelse ydes ikke, såfremt skadelidte har været vidende om eller burde
have vidst, at skadevolderen ikke havde løst jagttegn, eller såfremt skadelidte uden selv at
have løst pligtigt jagttegn har deltaget i den jagt, hvorunder eller i forbindelse med hvilken
skaden er sket. Erstatning og godtgørelse kan endvidere nedsættes eller helt bortfalde,
såfremt skadelidte har deltaget i jagten efter aftale med skadevolderen uden at have begrundet
formodning om, at denne havde løst jagttegn.

var de ikke bedrer de skrev hvad de dækkede!

De var måske lidt mere overskueligt !Men de kunne jo være folk opdagede hvordan de bliver taget ved røven!Men prisen på forsikringen er vel lige med den ydelse den levere!hvad var præmien 10-15 kr om året?

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#15
Jeg sidder med min police fra det tyske GOTHAER Allgemeine Versicherung AG

Der fremgår bla.a.: Der Versicherungsschutz gilt weltweit.

Den dækker iøvrigt op til 3.000.000,- EURO per tilfælde, og koster 38,39 Euro per år.
mvh
Svar
#16
@jss. Ved om de i realiteten kan købes til at dække i Danmark eller i andre lande på jagtrejser?
Og hvad koster det?
Har en jagtkammerat, der er forsikringsmand. Jeg har foreslået ham, at de skulle udbyde jagtforsikringer, men han mener ikke der er et marked for den slags i DK - bl.a. pga den nuværende ordning..

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ran

@jss. Ved om de i realiteten kan købes til at dække i Danmark eller i andre lande på jagtrejser?
Og hvad koster det?
Har en jagtkammerat, der er forsikringsmand. Jeg har foreslået ham, at de skulle udbyde jagtforsikringer, men han mener ikke der er et marked for den slags i DK - bl.a. pga den nuværende ordning..

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)





Har ikke undersøgt det - men som jeg skriver tidligere står der i policen den dækker hele verden. prisen er EUR 38,39 per år. Jeg kommer af og til til Tyskland - og har tegnet en 3-års police - det er helt enkelt at få tegnet en police - man kontakter dem som angivet på jægerforbuindets hjemmeside - overfører penge - og policen dukker op. Den er jo som bekendt obligatorisk for at få tysk jagttegn.
mvh
Svar
#18
Har telefonisk forespurgt på bekræftelse af den gælder i eks. DK/ZA og svaret var ja. Men et er et telefonisk svar - hvad sker der i praksis hvis uheldet er ude. Var måske en ide at opfordre Danmarks Jægerforbund at gå ind i dette - de anbefaler Gothaer på deres hjemmeside
mvh
Svar
#19
Jeg fik det svar fra Gothaer at deres forsikring gælder over alt på kloden, undtaget Antarktis, hvor der er totalt jagtforbud[Big Grin]

Den gælder under udøvelse af jagt, herunder også f.eks. medens man transporteres rundt på jagten i et hvilken som helst fartøj...

Den gælder skader forvoldt med skydevåben og andre våben til jagtbrug (Saufeder[Wink])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Sagen ankes

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)