Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til kompressor
#1
[Image: DSC02491.jpg]

[:o)][8)][B)][}Smile]
I går var jeg nærig og købte en billig kompressor, som primært skal bruges til at blæse våbendele rene med. Jeg vendte glad hjem med byttet og læste manualen[8D] Der skulle ikke mange forberedelser til. Montage af hjul og et tryk på knappen. De 97db indikerede, at kompressoren arbejdede. Det var så også det eneste, den kunne! Den kunne ikke akkumulere tryk.
Til morgen vendte jeg tilbage til butikken og fik en rigtig fin behandling. Jeg kunne ikke få en tilsvarende, da den var den sidste af den model. Jeg blev så ramt af dårlig samvittighed og fik billeder i hovedet med teksten: Nærigrøv! Hvor kunne du tro, at du kan få noget, der virker til den pris[:I] Jeg besluttede så at lægge oveni og drog hjem med en bedre og dyrere model: Airmaster.
Jeg har lige afprøvet den [B)] Den er angivet til at tryk på 10bar, men kommer ikke op på mere end 2bar på måleren. Når jeg standser maskinen, forlader en masse luft systemet under skjoldet og efterlader kompressoren uden det mindste tryk i tanken. Er det mig, der er en klovn [:o)] og evt. ikke har fundet "knappen", eller er systemet utæt? Jeg har fundet den røde reguleringsknap, og den er stillet på max.
Mvh Walnut
Svar
#2
Var der ikke manual til nr 2? [}Smile]

Jeg kan se de to manometerer, er den ene ikke en overtryksventil der blot skal skrues op? (den med den røde knap)

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Nu er jeg lidt af en teknikspasser, men jeg havde lidt samme problem med en kompressor der ikke kunne holde tryk, og her hjalp det lidt at massere den røde knap indtil den begyndte at virke.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Var der ikke manual til nr 2? [}Smile]

Jeg kan se de to manometerer, er den ene ikke en overtryksventil der blot skal skrues op? (den med den røde knap)

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



Hej Lars
Tak for hurtig respons [Smile] Der er manual med, og jeg har læst den. Den røde knap beskrives som en knap, hvor trykket kan sættes ned/ op.Der er angivet + og - på knappen.
Al luft forlader maskinen ved stop.Lyden af luft kommer ved enden af skjoldet til højre på billedet og tanken efterlades tom for tryk. Kan ikke ses, men det er enden af selve maskineriet.
Den kan nu lokkes op på 3bar, uden jeg har foretaget mig noget.
Mvh Walnut
Svar
#5
Prøv at spænde udluftnings skrugen

den sidder nomalt under tanken

Mvh Bo
Svar
#6
Det første manometer viser trykket i tanken, det næste manometer viser det regulerede tryk (trykket kan reguleres fra 0 - max ? (8 eller 10 bar) - indstilles med det røde håndtag.
Der skal blæse tryk af under skjoldet når kompresseren stopper - det er det tryk der står ovenpå stemplerne, ellers kan den ikke starte igen. Hvis den fortsætter med at blæse i mere end nogle få sekunder, efter den er stoppet med at bygge tryk op, er det enten kontraventilen der er defekt ELLER (stor sandsynlighed) den tynde sorte plastslange (6 eller 8 mm) der ikke er sat ordenlig i koblingen - det kan du nemt selv gøre - det er et stykke fittings som sikkert ikke engang kræver værktøj, slangen skal blot trykkes ind i koblingen.

CP

Du er velkommen til at ringe 25662040
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
[Smile][Smile][Smile]
Tak til alle.SÅ FIK JEG KOMPRESSOR! Den røde knap fik massage, hvilket ret hurtig hjalp på villigheden til at kravle op på de forventede 10bar. Så sved jeg spiralslangen på topstykket [:o)] Jeg har så hentet en ny slange, og denne gang uden spiral. Jeg har kontrolleret oliestanden igen p.g.a. det varme topstykke. Oliestanden er perfekt. Er det OK, at den bliver så varm på toppen?
Mvh Walnut
Svar
#8
Jeg bliver mere og mere overbevist om, at der på min Tshirt skal stå:

VTF STYRER!

[Wink][Big Grin]
Walnut
Svar
#9
hvad forstår du ved "så varm"? Den må gerne blive så varm at du ikke kan holde hånden på den, men ikke så varm så malingen begynder at skalle.

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

hvad forstår du ved "så varm"? Den må gerne blive så varm at du ikke kan holde hånden på den, men ikke så varm så malingen begynder at skalle.

hjemmeladeren



Det er rigtigt [:I] Varmt er relativt! Så varm, at jeg ikke kan holde ved den, og så varm, at den smelter huller i plastikslangen, når den ligger på ribberne [:I]
Walnut
Svar
#11
Jeg synes det lyder voldsomt at den smelter plasticslangen - er du sikker på at der er olie på den ?

Har desværre ikke det store at sammenligne med, da min gamle(nu solgte) kompressor var en luftkølet 380V satan :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg synes det lyder voldsomt at den smelter plasticslangen - er du sikker på at der er olie på den ?

Har desværre ikke det store at sammenligne med, da min gamle(nu solgte) kompressor var en luftkølet 380V satan :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



Olien står lige midt mellem min. og max. mærkerne.
Walnut
Svar
#13
Lukker den stadig alt luften ud af tanken når den stopper?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Lukker den stadig alt luften ud af tanken når den stopper?

CP



Den gør den ikke. Den virker upåklageligt.
Starter selv igen og laver tryk op til de ønskede 12 bar, når jeg har brugt et par stykker.
Walnut
Svar
#15
12 bar er et ret højt tryk for en kompressor de arbejder tit ved 8 bar måske er det derfor den bliver varm.

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#16
8 bar forlænger levetiden væsentligt på kompressoren. Husk blot den gamle cykelpumpe, hvor man måtte holde på pumpen for at have kontakt til ventilen. Når trykket steg, steg varmen i pumpen også. Og ja slangen skal ikke ligge oven på køleribberne, den vil smelte. Husk at slukke for kompressoren når du ikke bruger den, der er ingen grund til at den står og tænder og slukker uge ud og uge ind.
Ligesom med alt andet så følger pris og kvalitet hinanden.
Svar
#17
Jeg sætter den fluks ned på 8 bar [Wink] Jeg har næppe brug for mere til at blæse våbendele rene med.
Tak for de gode råd [Smile]
Mvh Walnut
Svar
#18
Jeg vil lige anbefale at du sætter en vandudskiller på din kompressor, så er du sikker på, at der ikke kommer vand med ud på dine metaldele. Husk også at tømme tanken for vand jævnligt ved at løsne aftapningsventilen i bunden af tanken. Det havde jeg sørme glemt på min fine kompressor, hvilket resulterede i at der rustede hul i bunden af tanken.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)