Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Skød elg under vildsvinejagt
#1
Meldte sig selv

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Mon ikke også at han skulle melde sig hos den lokale optikker, eller lade være med at gå på jagt?

[:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
For mange Herrens år siden, var jeg i 14 dages skolepraktik som skytte hos skytten på Lekkende Gods (Sydsjælland), han havde en skytteelev som havde skudt en ko i den tro at det var en kat (der kørte en sag mod ham, men såvidt jeg husker valgte man at lade nåde gå for ret og han slap for videre sanktioner). Jeg spurgte meget ind til, den i mine øjne idiotiske, forveksling, men han forklarede at koen lå i en græsmark (den var sluppet ud af en indhegning)og stak hovedet op, og han var slet ikke i tvivl om at det var en kat (før bagefter).

NB - vedr. lovligheden at "katteskydning", så fandt dette sted i 1971 eller 70 og der var fasaneri på ejendommen, derudover tog skytten ikke regler omkring skadedyrregulering så tungt - der blev bl.a. også skudt en Musvåge mens jeg var der.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Jeg har altså også flere gange været meget tæt på at taget et rådyr i den tro, at det var et vildsvin ved foderautomaten.
Det kan fandme være mørkt om natten i Sverige.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på, at jeg ville fortælle sandheden - og hele sandheden, hvis jeg kunne slippe.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg har altså også flere gange været meget tæt på at taget et rådyr i den tro, at det var et vildsvin ved foderautomaten.
Det kan fandme være mørkt om natten i Sverige.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på, at jeg ville fortælle sandheden - og hele sandheden, hvis jeg kunne slippe.



Det er rigtigt at det kan være svært at se hvad der er der spiser foderet om natten men i det her tilfælde var klokken 4 om morgenen:

Händelsen inträffade klockan fyra på morgonen, vilket innebär att det var ljust ute.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Der ud over skal man vel kunne se så meget at man ikke blot kan bedømme om det er et vildsvin eller ej, men også hvilken slags vildsvin der er tale om, en so, en orne osv. Hvis man ikke med ro i sindet mener at man kan det så skal man efter min mening ikke skyde. Sådan er livet jo engang imellem som jæger.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
@yeti - kloge ord, som vel for [}Smile][}Smile] burde være basic for alle jægere. Hvis det er for mørkt til at man kan se, hvad man laver, lader man naturligvis være med at gøre noget - hvis man kan forveksle en elg for en gris kan man også forveksle konen og hunden [Big Grin]

/bundgaard
Svar
#8
Yeti - jeg er helt enig, og jeg udtrykte mig måske også lidt forkert. Det jeg mener er, at man kan sidde i lang tid med ' en gris' foran sig, for så efter uendeligheder at erfare, at det er et rådyr.
Jeg forsøger blot at sige, at jeg forstår, hvis der sker fejltagelser om natten, som ikke var sket i dagslys.

Jeg tror da faktisk også, at det var nat, da jeg løb på min kone [Big Grin]
Svar
#9
Ja og jeg kender da også situationen hvor man bliver overrasket. Sidst jeg sad efter gris var der et dyr der passerede mig på max 4 meters afstand og jeg så aldrig hvad det var... lidt skræmmende når man sidder der. Og i går var jeg ude at kigge efter hvor bukken kommer (i Sverige). Jeg sar i tårnet i mere en en time og kiggede på en 6'ender og var egentligt glad for at det ikke var den 16/8 endnu for det ville have været frustrerende. Han gik nemlig i så højt græs at kun hovedet stak op. Så ventetiden ville have været streng. Da han så forlod det høje græs var det i fulgt løb efter en rå... Nu håber jeg bare at jeg er heldig når pladserne skal fordeles så jeg kan komme tilbage og sikre ham en permanent plads under tag, med varme og masser af kærlighed ;-)
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Citat:quote:

hvis man kan forveksle en elg for en gris kan man også forveksle konen og hunden


Det skete for mig en gang. Ajjj noget lort. Hun kunne ikke engang finde halvdelen af de ænder jeg skød, og det er jo nu engang ulovligt at gå på jagt uden en egnet apportør !

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Hvad med hunden, da du krøb under dynen[?]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
I don´t kiss and tell [:X]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Anklages

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Ja og jeg kender da også situationen hvor man bliver overrasket. Sidst jeg sad efter gris var der et dyr der passerede mig på max 4 meters afstand og jeg så aldrig hvad det var... lidt skræmmende når man sidder der. Og i går var jeg ude at kigge efter hvor bukken kommer (i Sverige). Jeg sar i tårnet i mere en en time og kiggede på en 6'ender og var egentligt glad for at det ikke var den 16/8 endnu for det ville have været frustrerende. Han gik nemlig i så højt græs at kun hovedet stak op. Så ventetiden ville have været streng. Da han så forlod det høje græs var det i fulgt løb efter en rå... Nu håber jeg bare at jeg er heldig når pladserne skal fordeles så jeg kan komme tilbage og sikre ham en permanent plads under tag, med varme og masser af kærlighed ;-)



Når nu denne tråd startes igen, så vil jeg da lige [^] for omtalte 6-ender faldt for en kugle fra min 22-250 den 17. om aftenen [Big Grin]
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)