Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ballistik.
#1
Hvad vælger jeg af ammo. til min 6,5x55 otterup. Jeg vil gerne finde en spidsskarp der matcher med en 10,1 grams kugle til jagtbrug. om den hedder norma eller andet er mndre væsentligt, bare det er ok kvalitet.
Har søgt efter ballistikoplysninger på nettet i 2 uger, men det siger måske mere om mine ringe it-kundskaber.
Svar
#2
Hej, jeg er med på en kigger er da jeg også søger noget der matcher en Lapua Mega 10,1g

de skal bare i en Tikka M695
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#3
Hvad mener I med, at den skal matche 10,1 gram?
Hvis det er fordi I gerne vil finde en kugle som sidder i samme hul på 100 m, så har det ikke noget med kuglevægten at gøre. Her er der kun at afprøve forskellige fabrikater og varianter eller at acceptere at man skal klikke lidt på kikkerten.
Svar
#4
Jeg mener at jeg vil finde en træningspatron der sidder i samme hul som en 10,1 grams jagtpatron.så sparer man lidt. men du har selvfølgelig ret i at man bare kan skrue på kikkerten, men det er da rart lige ved selvsyn at teste at riflen skyder præcist med jagtammunition inden man forlader skydebanen for at gå på jagt.
Svar
#5
Leo, du har købt Lapua Mega for nylig, så du må korrigere mig hvis jeg tager fejl, men: Da jeg brugt Megaen for snart ti år siden, var den så billig, at man sagtens kunne forsvare at bruge den til træning også. Så er man fri for at klikke.

Det er ikke en premium kugle med kemisk bonding eller lodning eller noget, bare en bundsolid konstruktion. Læs evt. det seneste nummer af JVV, der er en artikel om Megaen.

Hvad koster 10,1 grams i 6,5 ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Prøv Lapua Scenar i 9,0 gr. Den matcher fint megaen i min gl Carl Gustav.

mvh O.P.
Svar
#7
Lassescout Lapua koster over 200kr for 20 skud. dvs over 10 kr per patron.

Suk checkkede lige kosholm hjemmeside. De er oppe i 295 kr for 20 skud dvs. næsten 15 kr per bønne.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Jeg har i mange år brugt Mega'en i 6.5x55, men det var som genladning.
Jeg synes den gik lige så godt eller bedre end de fleste spidsskarpe.

Til gengæld vil jeg netop i Jeres tilfælde sige, at I bare må teste vilkårligt. Find den patron, som passer prismæssigt og pressionsmæssigt. Hvordan kuglen sidder i forhold til Mega'en har intet med vægten at gøre, men I kan helt sikkert finde en, som passer godt nok - det er for øvrigt ret sandsynligt, at det ikke bliver den samme.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)