Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.243/300wm.
#1
Jeg skal en tur hen til Sydafrika, på jagt, næste år,og er i tvivl om hvilken skyder jeg skal medbringe.
Jeg har en 300wm.,tung som et ondt år,og en 243 ,der er til at bære.
Jeg er mest stemt for den lette,da jeg selv vejer 20kg. for meget[Big Grin]
Jeg skal kun jage mindre vildt,antiloper ,svin ol.
Hvad siger i?
Nogen der kender kalibergrænserne i Sydafrika?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#2
Reducer vægten på din 300 - og tag den med [Wink]

Meget kan lade sig gøre med 243, men for din egen skyld - så glem det [B)]

Der er ikke noget problem med, at anvende 243 - men de færreste outfittere, med respekt for sig selv, vil lade dig anvende den, med mindre helt særlige forhold gør sig gældende.

Hvis du ikke har et nært forhold til dine våben, så vil jeg leje en 30-06 på stedet af ph´en
Det vil lette din rejse ganske betragtelig - tro mig - jeg har været
der mange gange og det bliver mere og mere besværligt [V]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
hej skytmar
jeg ville tage 243 med der ned. var i syd afrika i marts. vi skulle låne riffle der nede det gik ok. han anbefalet os at skyde med 243 eller 22-250. jeg skød alt op til impale med 243. jeg brugte en 300mag til zebra oryx og blue wilderbeast. kanon tur har bestild igen til næste år. der bringer jeg min 243w og 308w med der ned. der hvor vi jagted skulle der skydes på lange hold 200-300 meter
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#4
Reducer vægten på din 300 - og tag den med

lige i øjet. hvis du ikke vil dreje af løbet, så få et lettere monteret som ekstraløb. i fremtiden kan du så bare få fagmanden til at skifte det på 5 minuter

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
@ skytmar

Du er velkommen til, at sende mig en PM, hvis du vil vide mere - jeg kan nok bidrage med et råd eller to [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Hej Skytmar.
Jeg ville klart medbringe min 243,jeg var der selv i 2007 og vores p.h ere anbefalede 223 og 22 250 til arter til og med blessbuk,skal du skyde noget større har de helt sikkert en gun du kan låne.
MVH og rigtig god tur.
LØVIG
Svar
#7
Tak for alle svarene.
Jeg tænkte jo bare ,at hvis en 243 kan vælte en hjort i Skotland,så kan den vel også lukke luften af en impala.
Alternativt kunne jeg jo også se om jeg kunne smide mine egne overflødige kilo.[Big Grin]

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#8
Skal du kun skyde Impala, springbuk, vortesvin m.fl. så tag du bare din 243 med.
Skal du skyde dyr på 200kg+ så tag din 300wm.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)