Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny håndkikkert (import?)
#1
Hej,

Jeg står og skal købe en ny håndkikkert, valget er faldet på en Leupold Mojave 10x42 da den passer min budget, og virker som en rigtig god kikkert at se i. Jeg kan også se flere her på siden har rost den [^]

Her kommer så problemet jeg håber i kan hjælpe med. Jeg kan ikke finde ud af hvordan prisen ender hvis man vælger import?? Kikkerten der koster ca. 4000 kr. herhjemme, kan erhverves for ca. halvdelen (Minus forsendelse) ved import. I mine SU øjne ser det jo fantastisk godt ud [:I] Men hvordan finder man frem til den egentlige pris efter div. instanser?? Hvis Told fanger den skal der vel betales osv.?

Undskyld min uvidenhed (Sys ikke jeg fik fundet noget efter "Search"). Håber der er nogen mere erfarende på feltet der kan hjælpe en begynder? På forhånd tak..

Søren
Svar
#2
Told fanger den! Ellers ville der jo ikke være nogen der kunne drive forretninger i DK, hvis det kun var de erhvervsdrivende der skulle betale told. Du kan se hvad det bliver her:

http://www.cyberzed.dk/told.html

Husk i øvrigt at der ikke er told/moms EU-landene imellem og at fx Norge IKKE er et EU-land (det sidste mærkede jeg engang jeg købte en kikkert).
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Det tænkte jeg jo godt, virkede os logisk hvis du som du siger skal drive forretning i Dk [8)]

Super side ellers, mange tak for hjælpen!! Der er stadig ca. 1000 kr. at spare ved køb "over there".

Kunne selvfølgelig håbe en kammerat kunne tage den med i kufferten om 14 dage. Hvordan er reglerne på det område [?]
Svar
#4
Reglerne er de samme m.h.t. told og moms hvis din kammerat bliver taget i tolden.
Kig evt mod de engelske netbutikker for at finde nogle fordelagtige priser.
http://www.clunycountrystore.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=35
http://www.swillingtonshootingsupplies.co.uk/store/
http://www.opticswarehouse.co.uk/

Eller fra Danmark:
http://shop.gunsandpowder.dk/group.asp?group=7
Svar
#5
Ja det er de vel.. Men bliver man taget i tolden? Og hvis man gør er det vel bare en kikkert medbragt fra DK el.?

Af de tre sider findes den kun i en 8x42 til ca. 3000 med kursen idag. Jeg må indrømme jeg er mest til den i 10x42.

Jeg har godt set på Rex´s side og sendt ham en PM da jeg ikke kan se en pris på kikkerten? Men jeg har ikke hørt fra ham endnu.. Derfor ville jeg lige kigge alternativer i mellemtiden.. Må hellere få sendt en mail i stedet.

Takker for support..
Svar
#6
Citat:quote:

Jeg har godt set på Rex´s side og sendt ham en PM da jeg ikke kan se en pris på kikkerten? Men jeg har ikke hørt fra ham endnu.. Derfor ville jeg lige kigge alternativer i mellemtiden.. Må hellere få sendt en mail i stedet.


De skulle efter sigende også ha' fået telefoner i Laurbjerg[Wink]
Svar
#7
Ja, han er sku lidt sløv med priserne på den Mojave - han har nok for travlt med at sælge :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Prøv at vælge farve [:I]
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#9
Citat:quote:

De skulle efter sigende også ha' fået telefoner i Laurbjerg


Det tror jeg også, problemet er bare jeg ikke har, den er til rep. for tredje uge snart [V]

Citat:quote:

Prøv at vælge farve


Haha Tak for det Zoli [:I] [:o)]
Svar
#10
Tak Zoli [Big Grin]

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Jeg mener at Rex tager omkring 3700,- for Mojaven i 10x42... i sort :-)
Til gengæld skal du ikke til udlandet med den, hvis du får en reklamation..... og du skal ikke vente på toldernes sommerferie m.m. så du får nytte af den de to sidste uger af bukkejagten...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Har været ved at undersøge sagen nøje med sigtekikkerter og der bliver regnestykket følgende:
Kikkertens pris skal tillægges 4,7% i told (Toldsatsen afhænger af hvilken vare det er, og kan findes her: http://vita.toldskat.dk/ )
Kikkertens pris, Fragten og tolden lægges sammen og dertil skal der så ligges 25% moms.
Dertil kommer der gebyr til f.eks. Post Danmark for fortoldning på 150,- kr for første varelinie og 34,- kr for hver af de efterfølgende.
Vil tro at det sagtens kan gå til den pris du nævner... Har lavet et regneark der kan lave lidt beregninger, smid en PM og du kan få en kopi.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#13
Her er lige et par priseksempler - Har fundet dem hos http://www.opticsplanet.com og alle priser er beregnet ud fra at man kun bestiller én ting af gangen - Omkostningerne er fragt, told, moms og gebyrer lagt sammen:

Alm. Kikkerter:
Leupold Mojave 10x42 Black - Pris i $ 374,90 - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 2967,- dkk - Omkostninger = 47,9%
Meopta Meostar B1 10x42 - Pris i $ 899,99 - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 6626,- dkk - Omkostninger = 37,6%
Swarovski 10x42 WB SLC Forest - Pris i $ 1399,- - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 10.103,- dkk - Omkostninger = 35%

Sigtekikkerter:
Simmons MS Prosport 6-18x50AO - Pris i $ 114,99 - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 1133,- dkk - Omkostninger = 84,1%
Leupold VX-3 4,5-14x50 - Pris i $649,99 - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 4922,- dkk - Omkostninger = 39,4%
Zeiss Conquest 4,5-14x50AO MC - Pris i $849,99 - Pris inkl. alt fra USA - Ca. 6306,- dkk - Omkostninger = 38,7%
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Citat:quote:

Jeg mener at Rex tager omkring 3700,- for Mojaven i 10x42... i sort :-)


Jeg synes jeg læste 4195,- da jeg tjekkede den igår. Som McQuolle har været på flink at regne ud (Tak for det) er den jo noget billigere i US. Man kommer rimelig langt for 1200,- i et SU baseret budget [:I] Men rigtigt det er lige det, hvis den har fejl osv. er det jo nemmere at håndtere i DK.

Kvoten er vist brugt i år ran, så det bliver i Sverige den skal have sin dåb [:p] Rævehvalpe kan godt klares med det gamle skidt jeg har..
Svar
#15
Citat:quote:


Kvoten er vist brugt i år ran, så det bliver i Sverige den skal have sin dåb [:p] Rævehvalpe kan godt klares med det gamle skidt jeg har..



Du kunne jo overveje at bruge en 100-mand på et predator call - det kunne gøre hvalpejagten lidt mere fornøjelig ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#16
Argh.. hvalpene kan jeg overkomme med mundtøjet, har muset 2 indtil videre som ikke har været glade for 308´eren [Smile]

Særligt vigtigt da fasanerne lige er blevet sat ud idag !! Så jeg er lige på vej for at forsøge et møde med en ("heldig" [Wink]) 3´er..
Svar
#17
Så lige for at følge op på kikkerten..

Efter et besøg i Korsholm og et tilbud jeg alligevel ikke kunne modstå fra sælgers blå øjne [Big Grin] blev det til en Leupold Mojave i 10x50 i stedet for 10x42.

Jeg må sige sammenlignet med min fars 10x40 Zeiss Victory klarer den sig imponerende. Zeissén har et lidt bredere synsfelt, men os ca. 11k dyrere, og det er den i mine øjne bestemt ikke værd. Nu glæder jeg mig bare til Sverige og den ultimative skumringstest deroppe. Den herhjemme synes jeg den klare til UG med kryds og slange.
Svar
#18
Hvad måtte du slippe for en sådan - om man må være så fri?
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Det må du da være [Big Grin] 4100,- fik jeg den for, så jeg er i den grad fint tilfreds..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)