Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Der skete jo ikke noget...........................
#1
Hovsa
............. vs. denne



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#2
Det er utroligt hvad samfundets beskyttere kan finde på og så kommer de begge med dårlige undskyldninger, "jeg vidste ikke at den var ladt" og den anden "jeg vidste ikke at jeg ladede og rettede våbnet mod en kollega", der der ingen som kan ta´ sine fejltagelser som en mand mere, og stå ved konsekvenserne.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
En ting er at de ikke vil tage ansvar for deres handlinger, men det er da utroligt, at betjenten ikke er blevet suspenderet efter sådan en "genistreg" [}Smile]

Mvh
Sten
Mvh
Sten
Svar
#4
Betjenten blev pure frifundet: http://ekstrabladet.dk/112/article1186078.ece

Håber ikke han har noget at gøre med våben fremover...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Betjenten går ind i et tilstødende lokale for at hente sit tjenestevåben (ikke en vandpistol), han undersøger ikke om det er ladt, men sigter i retning af et andet menneske og trykker af.....

Om ikke andet må sagen jo danne præcedens for et helt nyt syn på den enkeltes ansvar for sikker våbenhåndtering. "Jeg vidste ikke den var ladt", må fremover betragtes som en helt igennem plausibel undskyldning for skydning med skarpt på venner, kolleger, familiemedlemmer osv.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Det er godt nok et uhyggeligt perspektiv, du der har fat i Høgh [V]

Bare fordi man er soldat ellers ansat i PET, bør man ikke slippe for straf pga direkte dumhed i omgangen med våben [}Smile] Så hører al retssikkerhed sgu op [xx(]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#7
@farmor - jeg kan forsikre dig farmor,at hvis du laver sådan et nummer i FSV, er dine dage talte (se vs.denne i mit første indlæg).
Med alle de forbehold man må ta' når historien kommer fra Ekstrabladet virker en frifindelse på mig, fuldstændig absur.....det bliver absolut ikke bedre når man læser begrundelsen.

En helt anden ting;
Citat:quote:

Betjenten troede simpelthen ikke, at pistolen var ladt, fordi han ikke havde brugt sit tjenestevåben i halvandet år.

Jeg troede oprigtig talt, at man for at ha' et tjenestevåben, skulle dokumentere et vist antal timer på skydebanen hvert år - det er meget betænkeligt at ha' udleveret et tjenestevåben som man ikke er fortrolig med.

Under alle omstændigheder, så håber jeg at anklagemyndigheden anker denne sag, for som Jens skriver, vil denne "dumme undskyldning" ellers danne præcedens for sikker våbenhåndtering fremover.

Efterskrift..............gad hvad straffen havde været, hvis Brian havde lavet samme nummer med sin lovlige foreningspistol.........mon ikke hele verden var faldet ned over ham.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#8
Var det ikke netop på denne måde at Michael fra Michael's Jagt&Fisk i Svendborg kom af dage[V][V][V][V][V][V][V]
Det er jo så forbandet simpelt - man skal altid behandle et våben som ladt og man skal ikke sigte på noget levende med mindre man vil slå det ihjel.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Præcis "Thorlak" !!!!

Og det skulle retten have INDSKÆRPET med i det mindste en dom der fratager manden muligheden for FORTSAT at håndtere skydevåben i embeds medfør..[xx(]

Enhver civil person der havde udført ovennævnte "Stunt" ville være blevet dømt, i det mindste fradømt retten til at have skydevåben.

Det er bare endnu et bevis på at alle er lige for loven, der er bare nogen der er mere lige end andre...

Føj siger jeg... det stinker....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Har vi nogle konkrete tidligere domme at henvise til, hvor det har været almindelige jægere eller skytter der er dømt for 'fumleri'?

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ID

En helt anden ting;
Citat:quote:

Betjenten troede simpelthen ikke, at pistolen var ladt, fordi han ikke havde brugt sit tjenestevåben i halvandet år.





Jeg kommer så bare til at tænke på en ting ...

Hvor længe har den skyder været ladt og hvor mange har i den tid været i overhængende fare[?]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Og hvad gør det værre er at betjenten var ansat i "sikkerhedsafdelingen" men så skal vi jo være glade at han ikke har holdt sin træning vedlige og er en elendig pistolskytte..

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#13
Der bliver lige kigget på sagen en gang til....

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.ph...12143.html

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)