Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
223R "Klemmer"
#1
Hejsa.

Jeg har for første gang ladet nogle patroner til min 223r Tikka T3 Tactical og de "klemmer" lidt (Ikke meget) når jeg lukker bundstykket.

Det drejer sig om nogle 1. gangs afskudte norma hylster som jeg har ladet med noget N 135 og 55 grains Lapua FMJ og nogle 55 grains Lapua SP.

Jeg har målt kammerlængden med hvert enkelt projektil og trukket 1,5mm fra.

Jeg har prøvet med nogle fabrikspartroner Remmington Power-lokt og de klemmer ikke,har også prøvet at måle lidt på kryds og tværs af dem,dog uden at finde nogle forskel.

Er der nogle som har et godt råd.?

Mvh.

bka.
Svar
#2
Er hylstrene fullsized eller necksized? Hvor langt har du skruet kalibreringsmatricen ned mod hylster holderen?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Jeg lader til to T3`ere i 223 rem og de har samme sygdom.

I begyndelsen mente jeg at de strakte sig ved afskydningen, men jeg har også en mistanke om at fænghætteudstøderen strækker hylstret når den bliver trukket op gennem halsen.

Hvis du kun bruger hylstre afskudt i din egen riffel kan du evt. nøjes med at necksize og montere en fænghætteudstøder fra et kal 17. diesæt, så kan det ikke være udstøderens skyld.

Jeg kan ikke stille diagnosen, men jeg trimmer hylstrene og så er problemet væk.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by heb

Jeg lader til to T3`ere i 223 rem og de har samme sygdom.

I begyndelsen mente jeg at de strakte sig ved afskydningen, men jeg har også en mistanke om at fænghætteudstøderen strækker hylstret når den bliver trukket op gennem halsen.

Hvis du kun bruger hylstre afskudt i din egen riffel kan du evt. nøjes med at necksize og montere en fænghætteudstøder fra et kal 17. diesæt, så kan det ikke være udstøderens skyld.

Jeg kan ikke stille diagnosen, men jeg trimmer hylstrene og så er problemet væk.


Du kan evt polere "fænghætte udstøderen" en lille smule!! Ellers plejer lldt smørrelse i hylsterhalsen også at hjælpe!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
fænghætte udstøderen
I mener vel expanderknappen og ikke fænghætteudstøderen[Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Tak for jeres gode svar.

Jeg har fullsized dem og trimmer ned til 44.5mm som de foreskriver i ladeboken.Hylsterholderen når næsten sammen med matricen,der er kun minimal afstand.
Svar
#7
Matricen og hylsterholderen skal nå HELT sammen!!! der skal næsten intet til før du netop oplever det problem du har nu!

J.
Svar
#8
Matricen og hylsterholderen skal nå HELT sammen!!!

ikke nødvendigvis [:I]
(hvor har du det fra ?)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Det er jo helt afhængig af kammeret - det siger jo sig selv !

Det er i nogle tilfælde sådan, at det er nødvendig, at de når helt sammen, og enddog kamme over, for at hylsteret kan gå i kammeret uden modstand.
Af og til kan det ligeledes hjælpe, at seize - dreje hylsteret en halv omgang - og seize igen.

@ bka - du skal prøve hylsteret i kammeret, inden det lades op, så finder du ud af om det er hylsteret eller sættedybden.

Som STROM er inde på, skal hylsteret ikke sættes længere tilbage, end nødvendigt.
Drej matricen en kvart omgang ad gangen, til hylsteret går i kammeret uden modstand. Prøv så med et frisk hylster, på denne indstilling - går den i kammeret uden modstand, er der en god chance for, at du har fundet den optimale indstilling [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#10
Jeg bruger dette sæt som jeg har købt hos Rex.

Det er shellholdere med 0,05mm spring i højden. Så bruger jeg den der lige netop presser hylsteret så det kan gå i kammeret.

Den højde jeg anvender til en givet patron til en given riffel, noterer jeg sammen med ladedata.

Intet mindre end et genialt sæt.

http://www.redding-reloading.com/pages/c...hldrs.html

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Nu tror jeg det virker,ihvertfald med tomme hylster.Har poleret expanderen lidt også drejer jeg hylstret 1/2 omgang og seize igen.Der er stor forskel[Smile]

Tak for hjælpen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)