Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rio blue Steel
#1
Hej!

Er der nogen der har testet disse patroner fra jaguar-gruppen?
Jeg tænker på om der er nogen der har kronograferet dem eller har andre erfaringer?

Mvh
Modo

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#2
Hej har selv brugt dem på skydebanen,de virker lige som de andre flugtskydningspatroner,selv bruger jeg helst white eller black gold
MVH
LØVIG
Svar
#3
ok, jeg er selv tilhænger af White Gold i 24 el. 28g....Men nu får rioen lige chancen....

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#4
Skyder selv med white gold 28g og er super tilfreds.. Har prøvet rio´s blue steel og de rammer da også men jeg syntes de larmer af h.t.

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#5
Hej.

Jeg har også haft rio´s blue steel mellem hænderne og syndes ikke at det er en patron jeg vil anbefale pga. den sætter et meget ujævnt skud billed og den sviner utrolig meget i geværet.

En helt anden ting er at til værdag er det ok med 28g ladninger på skydebanen men ikke til konkureence skydening da det ikke er tilat.
Knæk & bræk.
Peter Bregnebro

Svar
#6
Hmmm...jeg kunne alligevel ikke få dem, så det bliver ved de gamle white gold i 28g...

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#7
Hvorfor er det at i bruger 28 g, jeg kan ikke se nogen fordel i det, rammer man med 24 g, så er duen altså knust, også lige så knust som med 28 g. Det enete man får ud af de flere gram hagl er større rekyl, måske også meget sjovt, men ikke særligt brubart.
Svar
#8
Bedre dækning på lange afstande, anvendeligt til sporting.

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#9
Hvor står det skrevet at det ikke er tilladt at bruge 28 grams til konkurrence,jeg tvivler på at du får en olympisk trap skytte til at bruge andet end 28 grams,har forøvrigt selv brugt dem i adskillige konkurrencer,SÅ DET[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Modo

Bedre dækning på lange afstande, anvendeligt til sporting.

"You learn something new and depressing every day"


Maks vægt tilladt til sporting er 24 g.
Svar
#11
24g white gold svinger for meget i hastigheden, kontra 28g. Derfor sættes skuddet mere konstant samme sted ved de 28g. Dette har en af mine guruer konstateret ved affyring af ca. 60 bønner af hver og han havde aldrig set en mindre afvigelse end på 28g..

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by simon-ms

Maks vægt tilladt til sporting er 24 g.



Det er ikke korrekt. Her er texten hentet fra det internationale forbund for Sporting.

The cartridge shot load must not exceed 28 grams with a maximum tolerance of +2%. Shot must be spherical, of a regular diameter of 2.0 to 2.5 mm.
• The use of dispersers, or any other unusual loading device is strictly forbidden, as is the use of reloaded cartridges.
• Mixing different shot of differing dimensions and/or qualities is strictly forbidden, as is the use of black powder and tracer cartridges.

Andre sjove sportingregler som f.eks påklædningen:

Patroner der bruges i COMPAK SPORTING må max have 28 gram hagl med en tolerance på + 0,5 gram. Haglene skal være spheriske og med en max diameter på 2,5 mm med en tolerance på + 5%. Blandede hagl af forskellig størrelse og forskellig kvalitet er ikke tilladt i den samme patron.

Brug af sortkrudt og sporlys er strengt forbudt, undtagen med juryens accept, f eks i forbindelse med skydning med gamle våben eller en skydedemonstration. I nationale og internationale er brug af genladte patroner strengt forbudt.

4.09 Funktionsfejl med ammunition

Hvis en skytte ikke kan skyde første eller andet skud p.g.a defekt. ammunition dømmes duen "no bird" og skytten tildeles en advarsel. Fra den 3 funktionsfejl enten det er gevær eller ammunition i den samme sene dømmes alle duer der ikke skydes på "bum".

Kapitel 5 Beklædning

5.01 Personlig beklædning

Skytten skal møde op klædt på en sådan måde at det passer sig til en offentlig begivenhed. Shorts er ikke tilladt, kun lange shorts af "Bermuda" typen og som kortest er max 5 cm over knæet. Skjorter og bluser må kortest have korte ærmer med eller uden krave. Skytten må ikke have bart bryst under skydevesten. Sandaler er strengt forbudt p.g.a. sikkerhed.

Hvis ikke skytten følger disse regler kan dommeren tildele skytten en advarsel eller juryen kan diskvalificere skytten.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Tak M@x.
Rart at der er nogle der undersøger tingene til bunds,jeg tror det er nogle lokale regler nogen kører med,har selv prøvet at stå på en fremmed skydebane med lommerne fulde af 9ere,da jeg ser at på denne skydebane måtte der kun bruges 7ere,jeg spurgte hvad grunden var,men det kunne de ikke rigtig forklare,så jeg brugte mine 28 grams 9ere.
MVH
LØVIG
Svar
#14
Citat:quote:

24g white gold svinger for meget i hastigheden, kontra 28g. Derfor sættes skuddet mere konstant samme sted ved de 28g. Dette har en af mine guruer konstateret ved affyring af ca. 60 bønner af hver og han havde aldrig set en mindre afvigelse end på 28g..



God info, du husker tilfældigvis ikke hvad hastigheden var i m/s?

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#15
Det prøver jeg lige at finde ud af..

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#16
Super, på pakkerne står der 395 m/s (hvordan de får det fra 1350 fps ved jeg ikke)....Kunne være spændene at se om de holder.....

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)