Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rejsefælle til Polen . Nu med afslutning !
#1
Hej . Er der et fornuftigt medlem der har lyst til at køre med mig til polen på jagt , i uge 39 eller 40 .[?]

Jeg skal på kronhjortejagt igennem Buhls jagtrejser .

Send mig en PM .

Hilsen A-bolt

--------------------

Jeg havde ikke gjort mig de store forhåbninger da jeg kørte der ned , den 20 sep. med 4 dages jagt forude , det var 25 grader da jeg nåede der ned , og det varme vejer ville fortsætte de næste dage [Sad].

Der var heller ikke meget vildt at se når vi gik rundt i reviret lidt syd for Mysliborz , kun rådyr .

På 3 dags morgen var der lidt gang i brøleriet og vi kom ud til en stor mark inde fra skoven . Det var stadig alt for mørkt til at skyde , men der var en hjort der brølede der ude ca. 300m væk . Vi stod lidt inde i skoven og ventede på at lyset skulle komme . Efter 15 minutter begynder dyrene at bevæge sig ind mod skoven og min fører siger der er en god hjort iblandt dem , jeg kan bare se 6 mørke skikkelser der bevæger sig (havde kun min nyindkøbte 7x40 Burris b-1500 laser afstandsmåler , når det er lyst er den god men når lyset er meget svagt ser man kun konturer ) men til at lave en måling var den god , 130m viste den , op med riflen ! så var det bare at få sorteret i de mørke kroppe , ikke noget med at komme til at skyde en hind , det var stadig meget mørkt !.

Medens jeg står og prøver at sortere i dyrene , for de travlt og vil ind i skoven paralelt med os , så er der kun et dyr til bage , det vender bredsiden til og nu kan jeg se at det er en god hjort . Den bevæger sig med hastige skridt efter sine hinder , lidt frem på blader og , KABUMM skudet falder !.

Jeg ser hverken skudtegn , hvor den løber hen eller noget som helst . Jeg prøver at få ud af guiden hvor den blev af , med hans ringe tysk kommer der bare hele tiden det samme , HIRCH IS WEG ; Forh.. skal vi nu have fadt i en sweisshund og søge en km efter den ...PIS .

Vi går så ud på marken efter ca. 5 minutter , men ikke hen til skudstedet men bare udaf [?][?]. Han kikker i sin kikkert igen ,( mig også, men ser intet) igen siger han HIRSH WEG ; fordælen da sikke noget lort . Nu er vi ca. 150 fra hvor den stod og han stopper igen og kikker på mig med et smil og peger ind i brakken , OG DER LIGGER DEN SKU , hura hura hopsasa [Big Grin].

[Image: fscn0883.jpg?t=1253949058]

I skudet var den vendt og løbet de 150 meter ud på marken ,havde stoppet op og faldt om . 358NM 250grs Woodleigh havde gjordt et godt arbejde . Skudet sad lidt for langt tilbage .

[Image: dscn0885.jpg?t=1253949267]

Det var og blev den eneste chanse jeg fik i de 4 dage til en god hjort , trofæ vægt 4,95kg [Smile].

Den var så heller ikke større end at den kunne være på mit hjemmelavede bagegebær [Wink].

[Image: dscn0888.jpg?t=1253949517]

Hilsen A-bolt
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . Er der et fornuftigt medlem der har lyst til at køre med mig til polen på jagt , i uge 39 eller 40 .[?]

Jeg skal på kronhjortejagt igennem Buhls jagtrejser .

Send mig en PM .

Hilsen A-bolt



Ja, selvfølgelig.[:p]

Hvis du betaler hele gildet.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Da tror jeg sku du fald af på begrebet "fornuftig" Santo [Wink]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Da tror jeg sku du fald af på begrebet "fornuftig" Santo [Wink]

Vh
Morten



Fordi at jeg ville køre med A-bolt[:I], eller fordi at jeg ville have at han betalte gildet[Big Grin][8D]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Tillykke med hjorten!!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
stort tillykke med hjorten

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Tillykke med hjorten.... der er noget specielt over hjortejagt i de Polske skove - jeg var selv afsted sidste år og skød hjort, så jeg kan genkende din historie.....[Smile][Smile]

Jeg tror må afsted igen næste år...[^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Fin hjort, tillykke med den.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Tillykke med hjorten, den er da rigtig fin [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#10
Tillykke med hjorten og fin historie,det kan da ikke være så langt tilbage når man ser blæsebælgen[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#11
Tillykke med hjorten....flotte sprosser !

ydmygst..DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)