Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvinerullepølse
#1
Halløj...

Nogen der ligger inde med en god smagfuld opskrift på det?
Har et par slag liggende i fryseren[:p]

Jimmy
Svar
#2
Du skærer på indersiden nogle 1 cm dybe snit på langs/på tværs af kødfibre

Slaget krydres godt med mindst 2 spsk. sort groftkværnet peber, 3-4 spsk. groft salt og en lille tsk. allehånde og evt. et drys tørret chilli.

Hak et par store løg, blancher dem og skyl med masser af koldt vand og fordel de kolde løg på slaget.

"rul pølsen" og snør den godt sammen, herefter lægger du den i en saltlage med 10-12% salt og 3% brun farin i mindst 5 dage. Den skal være i køleskabet og pølsen skal være dækket af lagen hele tiden.

Herefter koger du pølsen i vand i 1½-2 timer, tager den op og putter den i din rullepølsepresse, ind i køleskabet og venter til næste dag.

Vupti lækker pålæg.

Mængden af kryderier afhænger selvfølgelig af slagets størrelse, men det er svært at gi den for meget, så skærer man bare lidt tyndere skiver istedet.
Løg kan byttes ud med svesker eller persille, men pas på med persillen, men skal blancheres godt p.g.a. jordbaktierier.
Svar
#3
Hvordan med at lægge lidt ekstra kød inde i slaget?
Synes jeg har hørt snak om at man kan det på et tidspunkt, hvis man vil have et lidt mere kødfuldt resultat også?

Jimmy

[Image: staroflife.jpg]
Svar
#4
Ekstra kød tror jeg ikke der er noget i vejen for, du skal bare tilpasse mængden af krydderi.
Svar
#5
Det bliver vist supergodt det her[Wink]
Er der nogen i nærheden af Roskilde der har en rullepølsepresser jeg evt lige kan låne om 3-4 dage [Smile]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#6
Du har vel et forskelings brædt og en kasse skruger.

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)