Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
glade grise i sverige 2
#1
her kommer lige vores jagt tur til sverige og besøge Flemming Rolin.
vi var 3 drenge fra djursland som drog imod det svenske for at prøve lykken med Flemmings Grise.vores optimisme var ikke voldsom stor da vi havde hørt at grisene nu mest gik i kornet og ikke brugte foder pladserne så meget for tiden, men afsted skulle vi alligevel.
Vel fremme torsdag aften blev der serveret en herlig aftensmad og vi hilste på hinanden og fik en en snak om jagten og det hele.vi kom lidt sent så vi havde travlt med at komme ud og sidde .
jeg fik et tårn i noget skov med en foderplads ca 40m fra mig.da jeg havde sidet et par timer og det var ved at være rigtig mørkt kom der en skygge glidende over noget mark ved siden af imod foderpladsen. op med kikkerten og det lignede godt nok en gris. feberen fik rigtig tag i mig. var jeg nu også sikkerpå det var en gris?? den forsvandt for mig ved foderpladsen, nu kunne jeg kun se den igennem min hånd kikkert og sigte kikkert. ( tak Bushnell )sad og kiggede på den i lidt tid, og pludselig valgte den at stå stille med siden til. jeg sendte skudet og kunne se grisen lå der. jeg sad lidt og overvejede det hele, havde jo helt glemt at jeg skulle jage om natten så havde jo ingen lys med,kun det i min mobil.
men min nysgerighed blev for stor, jeg sydes jo bestemt den lå der, så jeg måtte ned og se den.
vel fremme ved foder pladsen med min lille lygte var grisen dog ikke helt så let at finde. jeg kunne høre den tæt på og opdagede jeg stod nogle få meter fra den. i denlle smule lys jeg havde syndes jeg bestemt jeg kunne se den havde tænder, og at den var på vej på benene. så jeg stak den et skud og løb alt hvad jeg kunne tilbage i mit tårn.( havde jo hørt de kunne være farlige.) og ringede efter flemming der kom med hans hunde.
vi fandt den hurtigt og fik den aflivet.
lille kejler ca 50kg. første skud højt på bladet, og kuglen var gået du midt på ryggen. andet skud havde "ridest" sværen .med vi fi dntil sidst.
[Image: jagt_015.jpg]
på en af e andre pladser samme nat havde der også været gris, men ikke rigtig nogen skyde chancer.
2. nat.
de 2 andre valgte pladser først, nu havde jeg jo været heldig.
jeg fik en plads ud til nogle store marker. det var knap begyndt at blive mørkt inde jeg i det fjernest hjørne kunne se en gris på vej over markerne. kunne jg virelig være så heldig 2 dage i træk. feberen kom hurtigt og grisen lige så hurtigt. den valgte en rute som umidelbart ville komme forbi mig på godt 100m afstand. det var hedigvis ikke ret mørkt så jeg kunne nemt få et godt skud til den. den stoppede på kanten af en grøft og kiggede lidt rundt, jeg lod skudet gå og kunne se det virkelig tog luften fra den, den luntede stille 30m langs grøften inden den forsvandt ned i den.fandens også.
vi havde fået at vide vi mindst skulle sidde 30min inden vi måtte gå ned, og det blev bare mørkere og mørkere. da tiden endelig var gået kravlede jeg ned, to pandelampe på og ladede med en extra kugle for at være helt sikker.fremme ved grøften kunne jeg hurtigt se at den lå der hvor den forsvandt for mig. og var sten død .
og så kom arbejdet, den var lige en tand større end den fra natten før.det tog mig det meste af en time og mange forsøg bare at få den op fra grøften. og så næsten en time at få trukket den de ca 200m hen til vejen.og hold da op hvor var jeg træt.der gik et par timer inden min makker var færdig med at jage så jeg fik lige en lur på marken.
[Image: jagt_009.jpg]
vi fik den aldrig vejet men flemming anslog den til ca 85kg.
på en af de andre pladser skød min kammeret forbi til en gris denne nat.

sidste nat så vi ikke noget på nogen af pladserne. jeg sov det meste at natten, for den ø jeg skulle jage på var dækket af tyk tåge og lysten til at slæbe endnu en gris ud var måske heller ikke på det højeste [Smile]
[Image: jagt_014.jpg]
alt i alt en super tur, super mad og super oplevelse.
jeg har 2 sæt tænder på min væg, 10cm var den lille og 10,5 var den store. jeg har 42kg vildsvin i fryseren og spiser med glæde vildsvin hver dag for tiden for at få lidt plads der igen.

tak til Flemming for turen, håber vi kan gøre det lige så godt når i kommer her over. og håber vi er velkommen en anden gang [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)