Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiet jagter våbensamlere
#1
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside....28%2c5%2c3

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
Er det virkelig intentionen med de nye regler at politiet skal opsøge folk hvor de i forvejen ved at der er våben og så knalde forholdsvise harmløse samlere? Er det et udtryk for at de egentlig ikke kan finde ud af at fjerne de ulovlige våben hos bander og rockere og derfor kaster sig over noget de kan finde ud af for der har folk jo været så venlige at oplyse selvsamme politi at de besidder våben.
Kunne man formode at politiet godt kunne tænke sig at fremvise en masse hårde domme for på den måde at retfærdigøre politikernes paniklove, dikteret af politiet.

Hvorfor tvivler jeg på at skyderierne blandt bander og rocker ikke aftager efter at disse folk er anholdt?
Ind imellem mister man sin tillid til den udøvende magt
Svar
#3
"Samfundet" har vel bestemt sig til at alle der har ulovlige våben ikke spor harmløse, men der i mod hårdkogte forbrydere. Jeg forventer at vi vil se en række eksempler på hvad vi vil finde hovedrystende urimeligt, men som 'almindelige' borgere uden våbeninteresse blot vil trække på skulderen af og sige "Så kommer de våben da ikke med i bandekrigen" og så føle sig lidt trykkere. Jeg tror også at vi hvis det ellers bliver gjort op ikke vil kunne måle nogen nedgang i adgangen til våben blandt kriminelle. For mig er dette et fint eksempel på hvad der sker når meningsmålingerne får lov at styre lovgivningen, men det har vi en meget lang tradition for i Danmark så snart det handler om straf. Vi straffer ikke for at nedbringe kriminaliteten, men for at gøre gadens parlament tilfredse.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)