Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu må de kraftede....tage sig sammen!
#1
I efteråret bestilte jeg en Marlin 1895 riffel i kaliber 45/70, og den ville så blive leveret omkring første Februar hos Jørgen Lyng i Gilleleje. Importøren er Steen Yde i Randers (vist nok Normark i dag)
Datoen er i dag 29/3, og forklaringen er pr dags dato at den må vi have haft glemt at bestille(leverandøren altså) Hvad ligner det, med en så imkompetent leverandør/importør, de ønsker ikke en gang at have den på lager...Det koster jo penge... Og nå ja, bare fordi en enkelt eller to vil have den, behøver man jo ikke lagerføre den slags. Følger de slet ikke med hvad der sker ude i verden. I USA er det en af de bedst sælgende rifler, og hvad der er på mode der, er oftest kort tid efter på mode i Danmark...Tag jer sammen og lever hvad i lover.

Lars
Great Dane

Svar
#2
Ja du skulle ha levet for 100 år siden,da kørte hele vogntog rundt med den slags rifler [8D][8D][8D]

Kan godt forstå dig,det er for dårligt at de ikke gør mere for kunderne [xx(]
Svar
#3
Jaaaa - jeg siger ikke noget (men husker dog dine bemærkninger vedr. prisen på Armaliten). Jeg betalte meget men havde dog fingeren på pulsen hele tiden. Det er åbenbart den "pris" man må betale; enten mange penge eller usikkerheden vedr. levering.
Med Senderoen jeg havde bestilt (som ikke kom) havde jeg lavet et "fix-køb" - det er et juridisk begreb, som jeg bruger mere og mere, når jeg handler.
Hvis du, når du bestiller (f.eks. 15. februar), får en ca. leveringsdato som f.eks. siger "om 2 måneder". Så køber du "fix 1. maj" - det betyder, at hvis den ikke bliver leveret senest 1. maj, vil du ikke have den. Sådan gjorde jeg med Senderoen - den er forøvrigt ikke kommet endnu og når den kommer kan det jo være at jeg får den tilbudt til en særdeles fornuftig pris - jeg er ikke mere bundet af købsaftalen.
Næste gang skal du prøve at importerer selv!

Mvh.


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#4
Øv[Sad!]!
Ring til dem og skab dig fuldstændig åndssvagt - vi vil se den riffel NU!

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Forøvrigt vil jeg lige i denne sammenhæng gøre lidt reklame (jeg har ikke noget i klemme). Jeg ved at alle her i forummet bruger nogle våbenhandlere som de kan anbefale (men som de åbenbart også har nogle problemer med). Jeg køber efterhånden alt mit grej i Hubertushuset i Ringsted og handler med en gut der hedder Jes - de er ikke altid de billigste, men mit indtryk er, at ham der Jes er bundreel, der er ingen slinger i valsen, han er fræk som en slagterhund, men det er altid sobert og man ender sgu´ fornuftigt. Han er til at handle med og hvis ikke der er noget at hente på prisen - så siger han det (jeg har faktisk kun været ude for det een gang) og så er det sgu´ en pæn forretning med et meget omfattende varelager.
Mvh.


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#6
Ikke for at gnide salt i såret GD men jeg har en Marlin riffel, min er ikke i 45/70 men i .45 colt og den har jeg stor fornøjelse af jeg overvejer at købe en 45/70 men måske i Winchester har også en 100 år gammel Winchester i cal. 32 Winchester Special med octagon pibe og al den nostalgi man kan ønske sig.
Ps. Jeg har importeret dem selv
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Hej Gd. Din Marlin er lagervare hos den Svenske importør.
Vapentjänst AB
Holmahult P 1 1385
36293 Tingsryd Tlf 0046 47716374 (de taler Dansk)

om du får din lokale våbenhandler til at faxe dem et kopi af hans våbenhandler tilladelse kan de sende den til ham, hans grossistpris er på den korte blå model 4895 Skr. og for en rustfri 5665 Skr. plus fragt og moms.
Så kan du jo diskutere hvor meget han skal tjæne på transaktionen.
Mvh.
The Shootist

Ps. Det tog mig 5 min. at finde men min timeløn er ret høj
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
The Shootist...

Det er helt rigtigt at de fører de rifler du nævner, men de har ikke den model jeg ønsker. Jeg kan fortælle dig at jeg handler ind til indkøbspriser, så der er ingen fortjeneste for Jørgen Lyng...Særaftale...Så nu riflen bestilt i Tyskland. Og hvordan er det så lige at jeg skal forholde mig til din sidste bemærkning???

Michael Intile

Jeg kan under ingen omstændigheder tilslutte mig dine måder at handle på, da jeg i så fald ville træde meget hårdt på en rigtig god ven, som iøvrigt er uden skyld i at importøren er en sløv padde.

G.D.
Great Dane

Svar
#9
GD - du havde ikke skrevet nogen steder at han var din gode ven???????? - din overskrift gav ikke indtryk af, at du følte dig særlig nært knyttet til hverken forhandler eller leverandør.
Generelt set bør en forhandler vel også, med jævne mellemrum, følge op på sine bestillinger - specielt med de leveringstider vi må leve med for tiden. Selvfølgelig er det en anden sag når du får varen engros og når det er en bekendt der, vederlagsfrit, udfører importen for dig.
Med de oplysninger du havde gjort tilgængelige i dit første indlæg, forstår jeg da fuldt ud The Shootist sidste bemærkning!


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#10
Michael...

Du burde i hvert fald ikke være i tvivl om mit gode bekendtskab med Jørgen Lyng, da jeg har nævnt ham utallige gange både herinde og i diverse tlf.samtaler med dig.

G.D.
Great Dane

Svar
#11
Ja Ja efter den ventetid kan jeg da godt forstå at du har misted din humoristiske sans, ang. min sidste bemærkning.
jeg har selv handlet hos Lyng og har kun godt at sige om ham men jeg var jo ikke klar over jeres inbyrdes forhold, men nu havde vi hørt så meget om den riffel[:0][Smile]
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#12
hej GD
er det nu at jeg skal sige at jeg sidder med min 7-08
remington i hånden (hehe)[Big Grin]
skadefryd er den reneste glæde[:p]
hilsen hatting

man er vel jyde
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#13
Måske et fremskridt i Marlin-sagaen[^]

Jørgen Lyng har fået en fax der bekræfter at dyret skulle ankomme til Sverige i denne uge, og at den bliver afskibet til Danmark derefter..SUK

Maybe it´s for real-this time???

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#14
Yes baby! Come to papa...

Lyng bekræfter at den er afsendt fra Sverige [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#15
Hej Lars

Vi glæder os til at se billeder af den længe ventede kanon [8D]

Jesper
Svar
#16
Davs igen drenge [Big Grin]

Kan i gætte hvad jeg har fået ??? [:p][Smile][Wink][Big Grin][8D]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Davs igen drenge [Big Grin]

Kan i gætte hvad jeg har fået ??? [:p][Smile][Wink][Big Grin][8D]



Øhh - røde hunde? ADSL? Gono--? Tidligt fri? En ny skyder?

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
GD,
så kan du godt rykke ud med nogle billeder!

mvh. JOhannes
Svar
#19
hej gd
nå er det så bedre end sex
med sådan en guide gun, er den pænere end på billeder
hilsen[Big Grin] hatting[}Smile]

ps; tilykke fra det jyske

man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Hva' så,

kan vi få en tilstandsrapport [8D] [Wink] eller har du ikke tid mellem genladning og skydeøvelser [?].

Jeg ku' forestille mig din ny krudtautomat er kommet på overarbejde [Big Grin].

Henrik

12/70, 6.5x55, 6.5-284, .358 NM



Tilstanden er følgende : Prøveladninger er klargjort med et 400 grs. blyprojektil fra H&N, og jeg forsøger først med N133 med start på 48 grs. Der er ladet tre styk af hver ladning med et halvt grs. interval op til 52,5 grs hvilket er lidt højt sat, men muligt at nå op på. Det skulle gerne kunne fløjte afsted med omkring 550-600 ms. Jeg starter mildt og tager det stille og roligt inden maks og mest præcis ladning. Præcisionen burde kunne holdes til 40-50mm samling på 100 meter og helst mindre (det kunne jo være at et halsskud var påkrævet..........................På en elefant [Wink])

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)