Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Murer?
#21
Nå, for lige at runde historien af, så har jeg lige fået et tilbud fra en skorstensfejer på 10.000 inkl. moms for det hele. Mureren, som gav det første bud på 25.000 sendte en mail i går, hvor han grundet finanskrisen og lavere priser på materialer ville kunne slå ca. 4.000 af den oprindelige pris (så er hans bud kun lidt over dobbelt så dyrt!).

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#22
Kan skorstensfejeren også murer den om ? eller tager du "jeg lapper bare de frostskade når de kommer udgaven"

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#23
Næh, der er en murer tilknyttet, som reparerer og pudser, sætter stålindsats i og skorstenfejeren tilslutter.

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#24
Et regnestykke: Skorstensfejeren har tilbudt dig at udføre arbejderne for kr. 10.000,- incl. moms.
Som udgangspunkt, skal han ha' 10% i lommen som "totalentreprenør".
Hvis han har mureren ansat som svend koster han (lavt sat) kr. 300,- i timen incl. sociale omkostninger, det giver kr. 4.500,-.
13 stk. nedsænkningsrør á kr. 150,- = 1950,-
1 stk. skorstensinddækning á kr. 335,-
Lidt facademursten, mørtel og cement á kr. 500,-
Dertil kommer stilladset, uanset om det er et han har, skal det forrentes li'som hans bil og tvangsblander også skal forrentes.
Kr. 10.000,- incl. moms er meget billigt..........måske for billigt.

Tænk på hvor presset denne pris er næste gang du går til din arbejdsgiver og "forlanger" mere i posen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#25
Nu er det jo ikke mig, som har givet prisen eller forhandlet den ned. Det er skorstensfejeren selv, der er kommet med et bud efter en besigtigelse. Så vidt jeg kunne forstå på ham, så regner han med, at mureren skal have ca. 2500 for den dag, som han mener det tager at lave skorstenen. Og materialepriserne er, hvad de er. At han så ikke spinder guld på opgaven, kan jeg helt ærligt ikke have noget imod, eftersom det er mig, der skal betale. Det, der falder mig i øjnene, er, at den anden murer kommer med en pris, som er mere end dobbelt så høj. Når håndværkere giver den slags tilbud, så kan jeg helt ærligt godt forstå, hvorfor det sorte arbejde er så populært. Jeg har ikke noget imod at betale, hvad det koster, inkl. moms, men jeg vil sgu ikke betale dobbelt pris for det samme arbejde.
Hvis jeg går til min arbejdsgiver og forlanger mere i posen, så gør jeg det ud fra, at arbejdsgiveren også får mere for pengene. Derfor hedder det også lønforhandlinger... Hvis jeg går til min arbejdsgiver og siger, at jeg vil have det dobbelte i løn for mindre arbejde, så tror jeg, at jeg vil blive bedt om at finde et andet sted at hæve hyren - og det synes jeg faktisk, er rimeligt nok.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Hvis jeg går til min arbejdsgiver og forlanger mere i posen, så gør jeg det ud fra, at arbejdsgiveren også får mere for pengene.


????????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#27
"Tænk på hvor presset denne pris er næste gang du går til din arbejdsgiver og "forlanger" mere i posen."

"Hvis jeg går til min arbejdsgiver og forlanger mere i posen, så gør jeg det ud fra, at arbejdsgiveren også får mere for pengene. Derfor hedder det også lønforhandlinger..."

Øget ansvar, nye arbejdsopgaver, anvendelse af kvalifikationer, som ikke oprindeligt indgik i ansættelsen osv. osv.

Jeg ved ikke, hvor du er ansat, men jeg får ikke mere i løn, sådan bare fordi...

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#28
Jeg satte den nu også til 10.000. incl moms og din opsætning giver da også et overskud på 2000 kr eller 20 % det er faktisk ikke helt ringe langt de fleste håndværker ligger på 5-10 % i deres regnskab.

Men jeg synes det er synd at du ikke får muret hele piben om.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#29
Haløj Panthera.
Jeg har overordentlig gode erfaringer med Karl-Ejner 46364949/40533149
Roskildebaseret nordjyde!!
Mvh Jacob
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Jeg satte den nu også til 10.000. incl moms og din opsætning giver da også et overskud på 2000 kr eller 20 % det er faktisk ikke helt ringe langt de fleste håndværker ligger på 5-10 % i deres regnskab.

Men jeg synes det er synd at du ikke får muret hele piben om.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.


Nej min opstilling giver ikke noget overskud, tværtimod - de kr. 2.000,- du er kommet frem til, er momsen...........som du selv skriver "10.000,- incl. moms".

Til orientering har en gennemsnitlig dansk eller svensk entreprenørvirksomhed har en dækningsgrad på 6% før skat.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#31
Nu skriver du ikke time antal på, derfor kunne jeg ikke se om du regnede med eller uden moms.

6 % er vel også mellem 5 og 10.

Uden at have set skorsten komme vi det nok ikke tættere.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#32
4500/300 er lig med 15 timer



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#33
Ja men du skrev det ikke det kunne ligeså godt have været 12 incl moms som 15 uden moms.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#34
Hold nu op med det flueknepperi Kim Richter, jeg skrev: "Hvis han har mureren ansat som svend koster han (lavt sat) kr. 300,- i timen incl. sociale omkostninger", med "han" mener jeg skorstenfejeren, skorstensfejeren betaler vel for pokker ikke moms til en mand han har ansat!!!
Uanset hvordan du vælger at misforstå mit indlæg, vil denne forskel i timetallet ikke give en difference på kr. 2.000,-, så mon ikke vi bare skal sige at vi stopper her og lader Panthera få udført sit billige arbejde i fred.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#35
OK

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#36
Hej Jacob,

Tak for oplysningen. Det kunne jo være, at man fik brug for en murer til noget andet.
Mvh.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)