Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
horneday interlock
#1
horneday interlock .Hvad kan projektilet anvendes til i jagtlige brug og hvordan opføre dedte sig i vildkroppen ved brug af en kal. 270w.eller andet(relativ) hurtig kaliber
kan den bruges til rådyr,svin.eller hojrt.

Ny genlader krengel
Hilsen Lille

Svar
#2
Hornady INterlokt er en fin kugle til jagt på både råvildt og hjort og svin. Tag den tungeste til brug ved råvildt. Du kan overveje HOrnady Interbond. Den har fået gode anmeldelser. Jeg regner selv med at prøve den.

mvh. JOhannes
Svar
#3
og til 6,5x55 er 160 grains (10,4 gram) kuglen yderst fornuftig... både til råvildt, men også til det større...

jeg har laddet denne kugle til flere bekendte som har skudt adskillige dyr og den opfører sig meget eksemplarisk... og den er så billig, at man kan bruge den som træningskugle også... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

og til 6,5x55 er 160 grains (10,4 gram) kuglen yderst fornuftig... både til råvildt, men også til det større...

jeg har laddet denne kugle til flere bekendte som har skudt adskillige dyr og den opfører sig meget eksemplarisk... og den er så billig, at man kan bruge den som træningskugle også... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Er Interlock´en den samme som Hornady SpirePoint?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
SPire Point henviser kun til projektilets udformning. Interlokt henviser til en mekanisk lås der inde i kuglen. Både rundnæsede og spidsnæsede kugler kan have denne feature. Jeg tror kun det er de små kugler i .17 .22 og 243 som Hornady laver som ikke har Interlokt. Nogen gange har kuglen Interlokt, selvom de ikke har nævnt det i listen.

A-max og V-max er en anden konstrukion.

mvh. Johannes
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JTK

SPire Point henviser kun til projektilets udformning. Interlokt henviser til en mekanisk lås der inde i kuglen. Både rundnæsede og spidsnæsede kugler kan have denne feature. Jeg tror kun det er de små kugler i .17 .22 og 243 som Hornady laver som ikke har Interlokt. Nogen gange har kuglen Interlokt, selvom de ikke har nævnt det i listen.

A-max og V-max er en anden konstrukion.

mvh. Johannes



OK...med reference til førnævnte billige pris, har den alm. Spirepoint nok Interlokt - den er nok næppe bundled til en projektilpris af 1,69 pr. stk.....

Jeg har ladet en rø*fuld i 308 med denne, så jeg kune bruge den både til træning og bukkejagt uden hele tiden at skulle stille om på kikkerten....

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
men hornady's interbond er heller ikke at foragte... selv om prisen stiger en tand...

måske med lidt fiflen og eksperimenteren, at du kunne få både interbond og interlockt til at gå i samme bane med samme load...

mand! det er skønt at være genlader... [Big Grin] egentlig sparer vi ikke en skid, men vi får skudt en helvedes masse skud... (sådan burde det være, ihvertfald)...[:0]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

men hornady's interbond er heller ikke at foragte... selv om prisen stiger en tand...

måske med lidt fiflen og eksperimenteren, at du kunne få både interbond og interlockt til at gå i samme bane med samme load...

mand! det er skønt at være genlader... [Big Grin] egentlig sparer vi ikke en skid, men vi får skudt en helvedes masse skud... (sådan burde det være, ihvertfald)...[:0]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Ja, og det er sq sjovere at skyde med hjemmerullede bønner!!!
Alt den tid der går med at eksperimentere kommer ikke skidt tilbage igen....[Big Grin]
Jeg er ret sikker på, at den tid vi bruger på genladning bliver lagt til i den sidste ende - og der skal jeg også lige genlade[Big Grin][Big Grin][Wink]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Interlock'en kan varmt anbefales til råvildt [Big Grin] Jeg har selv brugt fabrikspatroner m. en 9,7 gr. Interlock (Light Magnum )til råvildt i 270.... Resultat: Knald & Fald i alle tilfælde [:p] Indskud var som et fint klippet hul - udskud som en stor 5-krone. Lungerne lignede noget der havde kørt over en pansermine [Big Grin]
Jeg har ingen erfaringer mht. hjort/svin m. denne kugle, men K.O Skov anbefaler den varmt til alt.... (De importerer den jo også [Wink])

Power
Svar
#10
Hej,

har prøvet HORNYdy Interbond GLX GTi TDI X/9 Turbo med gode resultater på banen men vildet (dåvildt) kom til at ligne road-kills mht. blodudtrækninger ved rene sideskud.
Derimod har jeg altid haft god erfaring med den gamle Interlock i "morfar kalibre" 6,5x55, 308, 30-06 o.l.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!

PS: Vi ses d. 2. Juli.
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Derimod har jeg altid haft god erfaring med den gamle Interlock i "morfar kalibre" 6,5x55, 308, 30-06 o.l

Hva Fa** er du blevet morfar[Big Grin]
Mvh Rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#12
Har brugt InterLock i .270 på bukkejagten og i efteråret til råer og lam. Jeg synes den har fungeret upåklageligt. Ved skud direkte på skulderen gav den udgangshuller på 3-4 cm i diameter og ikke nogen blodudtrædninger af betydning. På én buk var udgangshullet dog temmeligt stort, men der ramte jeg også skulderblad-ribben-ribben-skulderblad.

Men ellers...jeg kan varmt anbefale dig at bruge den, og så koster den jo ikke alverden!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)