Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer B&H jagtrejser
#1
Hej, jeg er kommet i bekneb med det bukkejagt jeg bookede i Sverige allerede i april måned [Sad] Derfor er jeg lidt på den med at skaffe noget andet til den 16. august. Har fået et tilbud fra B&H jagtrejser som lyder fornuftigt, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen her på forummet som har gode eller dårlige erfaringer med deres rejser?
Mvh. Søren
Svar
#2
Hvad e du blevet tilbudt og til hvilke priser??
behøver det at være i Sverige?
Svar
#3
Hvor er det henne i sverige du er blevet tilbudt jagt?

Har selv været der et par gange gennem Holger.

/GT
member of "Team Headshot", og gider ikke diskutere det mere!Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Det er ved Västervik og vi giver knap 5000 pr mand inkl. 1 buk. Umiddelbart synes jeg ikke det er hverken dyrt eller billigt, men jeg har ikke før rejst med den jagtudbyder og kender heller ikke nogen andre som har. Så selve prisen er jeg ok med, det er mere om de plejer at levere det produkt de lover... [Smile]
Men at du har rejst med ham før flere gange borger da umiddelbart for at det er i orden det han lover [Wink]
Svar
#5
Århh, det er vel ingen garanti[Big Grin][Wink]

Havde lidt polemik på et tidspunkt med noget jagt arrangeret af Holger men han fik det løst og vi fik en tur til Sverige i stedet.
Her var vildet af den ene eller anden årsag "ikke til stede" og han gav os en tur mere året efter, så thumbs up herfra.
Han forsøgte ihvertfald at gøre os tilfredse.

Så vidt jeg husker var det ikke så langt fra Nykøping.
Vi var ihvertfald det samme sted 2 år i træk og fik prima behandling der, selv om jeg første gang havde en hjort der løb med en leverkugle og vi først fandt den næste morgen.... sad but true[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!member of "Team Headshot", og gider ikke diskutere det mere!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Det lyder da i hvert fald som om han prøver på at gøre det så godt som muligt. At du fik en ny tur vidner da om han prøver på at levere varen! [Big Grin]
På dette tidspunkt må jeg indrømme at jeg er temmeligt desperat, det er lidt sent at skulle ændre sine planer i hvert fald. Jeg blev lovet at få numrene til referencerne i morgen, så hvis de bare siger nogenlunde ok for terrænet nupper vi turen. Har glædet mig i så mange måneder nu, så det ville være praktisk taget ubærligt ikke at komme afsted på bukkejagt i Sverige i år [xx(]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by soeren

Det er ved Västervik og vi giver knap 5000 pr mand inkl. 1 buk.



Jeg er lige - for få timer siden - returneret fra (familie)ferie i sverige - bl.a. en uges tid ved Västervik. Det lykkedes mig at snige mig ud et par aftener med kikkert og kamera. Så en del råvildt og sindsygt mange markeringer. Jeg har aldrig set så meget skrab og nye/gl. fejninger som i det område, jeg gik i lidt øst for Västervik. Det siger naturligvis ikke en bønne om bestanden der, hvor du evt. skal jage - men der er helt sikkert bukke i den del af sverige.

Iøvrigt så og/eller hørte jeg ingen tegn på brunst. Vi kørte ca. 2500 km og så meget lidt råvildt langs vejene i dagtimerne. Ved godt, at det lidt wishful thinking at brunsten i sv. først sætter ind om et par ugers tid, men uanset hvad var det rart ikke at opleve nogt i den retning i den forgangne uge[Wink]

/bundgaard
Svar
#8
Hej Soeren,
hvis det ikke lige skal være i sverige, kan jeg tilbyde dig nogle bukke ca 150 km inde i Polen,
hvis det har interesse, så send mig en pb med din email adresse, så skal jeg sendedig noget info
Svar
#9
Mht. brunsten så her hvor jeg bor ca. 150 km nord fra Helsingborg er brunsten startet. ser bukke efter råerne hver dag, det startede så småt i sidste weekend.

Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Var med B&H Jagtrejser oppe ved Fellingsbro området for et par år siden og råvildtbestanden var sparsom i området og arealet enten åben mark eller tæt skov. Der var ca 50 tdr.l der var godt .
Men der var GRISEBASSER på terrænet
Vi valgte ikke at genbooke.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#11
Hej Søren.
Jeg har et område hvor jeg ikke har tid at jage, på der er mulighed for råvildt samt vildsvin.
Du kan kontakte mig på mail for nærmere detaljer.
rolin@image.dk
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Det lyder som om det alt i alt er ok det man får for pengene hos B&H synes jeg. Det er jo ikke verdens dyreste jagt, så fordi vi ikke nødvendigvis skyder noget er det ikke fordi verden går under af det. Vil bare gerne undgå en tur som jeg havde forrige år med en anden arrangør hvor vi var 3 mand afsted i 5 dage og så sammenlagt 3 rådyr og ikke skyggen af buk...
Arrangøren vi først havde booket ved, tilbød os nogle rigtig gode
erstatningsrejser til Polen, men med guide på. Kan bedst lide at være alene når jeg er på bukkejagt, derfor havde det ikke interesse at komme til Polen...
Jeg har booket rejsen med B&H, talte med referencen inden og han sagde god for jagten så nu er vi 3 jægere som glæder os som sinddssyge til at komme afsted! [Big Grin][:p][^][8)]
Svar
#13
Ja, hvis man ikke kan lide at have guide på, såer Polen og -ungarn jo ikke lige det rigtige sted - men fordelen ved en guide er jo ofte at de kender området og bukkene, dog ved hvor de færes. det kunne måske være at i have set buk hvis i havde haft en guide - hvem ved???
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

Ja, hvis man ikke kan lide at have guide på, såer Polen og -ungarn jo ikke lige det rigtige sted - men fordelen ved en guide er jo ofte at de kender området og bukkene, dog ved hvor de færes. det kunne måske være at i have set buk hvis i havde haft en guide - hvem ved???



Men hvem er så jæger og hvem er skytte?
En stor del af min jagt handler netop om at finde ud af hvor vildtet kan finde på at færdes og lokalisere det. Det efterfølgende "arbejde" med at få bragt sig i en position hvorfra der kan afgives et skud er absolut også en del af jagten i mine øjne.
Jeg har endnu ikke været på jagt med guide og en del af grunden er da at jeg mener at han/hun udfører en del af den jagt, som jeg gerne selv vil.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Jeg er da også mest til at finde vildtet selv, men nu er det jo således at guiden i de nævnte lande for udstukket en ordre på hvor gamle de bukke området skal have skudt skal være.

Reglerne er således i de lande, og kan ma lide dem, så tager man på jagt der, og kan man ikke så holder man sig jo bare væk - længer er den ikke, og derfor er der ingen grund til at flytte fokus fra Søren spørgsmål ved B&H jagtrejser, til noget der er lovgivning i de enkelte lande og derfor ikke kan ændres
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973
Reglerne er således i de lande, og kan ma lide dem, så tager man på jagt der, og kan man ikke så holder man sig jo bare væk - længer er den ikke, og derfor er der ingen grund til at flytte fokus fra Søren spørgsmål ved B&H jagtrejser, til noget der er lovgivning i de enkelte lande og derfor ikke kan ændres



Nu har soeren jo taget sin beslutning, så tråden har tjent sit formål.
Jeg er godt klar over at lovgivningen er sådan indrettet i en del lande. Jeg synes bare at det er en interresant diskussinon, og ikke en kritik af dig og din jagtform, så paraderne ned [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#17
Der er skam ingen parader - højre arm er i gips, pga overskårede nerver og en sene i håndleddet[V]
Heldigvis for jeg lortet af 2uger inden jeg har ferie (læs skal på jagt i Polen)
Svar
#18
Hej alle sammen, tusind tak for alle indlæggene. Kunne se ud fra de indlæg som I kom med at B&H umiddelbart virkede ok.
Kan afsløre vi fik hvad vi betalte for. Terrænet var rigtig dejligt, vi så fint med vildt. Hver mand fik en buk og vi skød 8 vildsvin tilsammen så jeg har intet at udsætte på arrangementet [Smile]
Svar
#19
Citat:quote:

tilsammen så jeg har intet at udsætte på arrangementet


Hvilken grad af "intet at udsætte på"? Jeg går ud fra det er jysk for tilfreds? Er du så tilfreds at vi ville gentage arrangementet?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#20
Citat:quote:

tilsammen så jeg har intet at udsætte på arrangementet

= intet at udsætte = ingen problemer = tilfreds kunde[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)