Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Netskæring på skæftet hanebøsse?
#1
[Image: DSC02576.jpg]

Jeg har, meget passende, fået et lille spændende job [Smile] på trapperne til det kommende skæftetræf.
Angiveligt er der tale om en Husquarna hanebøsse med underlukke?
Billedet viser den pæneste side. Den er lakeret og noget skrammet på den anden side. Skæftet er i så god stand, at der er grund til at antage, at der måske er skæftet om. Skæftet har ikke netskæringer [:o)] Har der ikke været tradition for at netskære langt tilbage i haglbøssens historie? Jeg vil selvfølgelig gerne give den en klassisk netskæring, når den nu er velegnet. Den blev taget i brug sidste år i Sverige og har "nappet" 2 rådyr på drivjagt.
Kan nogen hjælpe med ideer til udformning af netskæring?
Mvh Walnut
Svar
#2
Hej Walnut.

Jeg har en lignende stående i skabet, den er dog med pistolgreb, men er heller ikke er netskåret.

Om man deraf kan slutte, at de ikke brugte det på de allerbilligste, skal jeg ikke kunne sige, men noget tyder på det.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Hej Walnut.

Jeg har en lignende stående i skabet, den er dog med pistolgreb, men er heller ikke er netskåret.

Om man deraf kan slutte, at de ikke brugte det på de allerbilligste, skal jeg ikke kunne sige, men noget tyder på det.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber



Hej 375ras
Der kan vel godt have været besparelser i ikke at netskære. Blev der netskåret til de mere velhavende, kan den opgraderes til en dyrere model [8D][Big Grin] Så mangler jeg bare et indput omkring netskæringens facon.
Mvh Walnut
Svar
#4
Du kan prøve at rode lidt på dette link[Wink]

http://www.skydevaaben.com/index.xml

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Hej Nut

Stands ulykken.
De gamle hanebøsser havde ofte ikke netskæringer.
Læste engang om nogle meget fine Purdey'er i Vapen. den ene havde fået netskæringer (noget senere) og havde mistet en stor del af værdien.
Kan evt finde det til dig, når jeg kommer hjem.

Michael
Svar
#6
Det er en HVA 20 - den billigste model. Den havde ingen netskæringer fra fabrikken. Der er så mange af disse i omløb og prisen er så lav (max. 1.000,- kr, hvis den rigtig fin), at man ikke kan tale om at ødelægge værdien af våbnet ved at ændre det.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Tak for hjælpen. Jeg har fundet fine billeder af forskellige Husquarnaer i bogen "Fine gamle våben" Der har været netskæringer på de dyrere modeller. Det bliver ejeren selv, der skal afgøre, om han synes, at det vil pynte med netskæring.
Mvh Walnut
Svar
#8
Hej Walnut.

Det er den billigste model fra Husqvarna, kaldet Torpa bøsse og er født uden netskæringer. Det er muligt at det ikke forringer prisen på den hvis den får netskæringer, men jeg mener at den bør stå originalt, da det ikke er alt der pynter. Prøv bare at se på Anni Fønsby [xx(]
Ps. hvis du har serie nr. på den kan jeg sige hvor gammel den er.
MVH. Grandlux

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

.... jeg mener at den bør stå originalt, da det ikke er alt der pynter. Prøv bare at se på Anni Fønsby [xx(]



Mener du ikke, at en netskæring ville pynte på nævnte dame?


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
wundhammerbulen på overlæben gør ihvertfald ikke[:X]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
Hej Walnut. Jeg har en model 17 (næsten magen til) med netskæringer. Der går lige et par dage, men hvis du er interesseret kan jeg sende billeder af den til evt. inspiration. Din er også med underlukke, ikke?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by kluden

Hej Walnut. Jeg har en model 17 (næsten magen til) med netskæringer. Der går lige et par dage, men hvis du er interesseret kan jeg sende billeder af den til evt. inspiration. Din er også med underlukke, ikke?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!



Tak for tilbud om hjælp [Smile]
Inden olien var trukket helt ind på Browningen røg lakken af den gamle svensker [Big Grin] Træet under den kraftigt farvede lak var ikke farvemæssigt spændende. Nærmest gult. Derfor har jeg med narvsværte tonet den over i det rødbrune område. I morgen begynder jeg lakering ala 6mm metoden. Jeg tror, at den bliver fin. Der skal ikke netskæres( jeg gider ikke [Big Grin][:I][:I])
Walnut
Svar
#13
Hej Walnut.
Her en Torpa bøsse som der er pudset lidt på, den er i cal 16 og er fra 1916.

[Image: Husquarna001.jpg].

Mvh. Grandlux

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#14
[Image: DSC02654.jpg]

I går blev jeg færdig med den gamle svensker.Grandlux har været så venlig at stadfæste den til at være en Torpa/ husmansbøsse fra 1927.

Jeg har fjernet den meget tykke lak og har slebet de værste skrammer væk. Dernæst er der lakeret efter en tilsneget 6mm metode. Den metode svigter ikke [Smile] Jeg har farvet med narvsværte inden lakering, så jeg ligger tæt op ad det oprindelige look. Skæftetræet under den oprindelige lak var meget kedelig i farven. Vel ikke overraskende, når man ved, at der er tale om en discountmodel.
Walnut
Svar
#15
Som altid nydelig at se på![Smile]

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)