Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ornitolog truet med tæsk af jægere
#1
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.ph...20172.html

Nogen gange kan jeg nu godt forstå jægere griber til den slags [B)][^]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#2
Hvorfor kan du forstå at nogen griber til den slags???

En anden ting er at man kan få lyst til det, men at lige frem gribe til den slags, det er mig totalt fremmet.

Tænk hvis nogen kom og gav dig tæsk, hver gang de er uenige med dig, ikke særligt fedt vel?

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Vold hører ingen steder hjemme!

Omvendt så er det en krænkelse af privatlivets fred, hvis ornitologen fotograferer ind gennem en anden mands vindue. Det burde have afstedkommet en politianmeldelse i stedet for primitive trusler om bank.[xx(]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Aber griber til vold - civiliserede mennesker gør IKKE og en sag som denne er maximalt skadelig for jægernes omdømme. Sikke en flok klaphatte!!!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Jeg er faktisk enig med GREAT DANE.
De fugleelsker, mener jo at de må alt[Sad!]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Du rkn!

Din slemme dreng, man må ikke slå folk, selv om man er fristet en smule en gang imellem.

Det er bare IKKE I ORDEN!!!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Buba

man må ikke slå folk, selv om man er fristet en smule en gang imellem.

Det er bare IKKE I ORDEN!!!



aaaaaahhh - der er sgu særtilfælde, hvor det er ok med en lille afklapsning (kan fx huske et par krybskyttesager.....) - men det omtalte er ikke ét af slagsen.

/bundgaard
Svar
#8
Tja havde der stået en vildt fremmede og gloet eller fotografert ind ad mine vinduer....så havde der sagt klask[}Smile].

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#9
Men...

DET ER STADIGVÆK IKKE I ORDEN!!!!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#10
slettet
Svar
#11
Det er stadig ikke i orden at rende rundt på privat matrikel og lege vindueskigger[Wink]
Jeg er ikke voldlig overhovdet...men jeg havde ikke budt på kaffe det er en ting der er helt sikker.[B)]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#12
Hans, fat det dog eller lær det udenad: Der ER ikke nogen officiel VTF politik! Det er blevet sagt ret tit på det sidste.
Meninger bliver uvekslet herinde, men der er ingen krav til NOGEN om at have en bestemt holdning - også uanset om du er enig eller ej.
Svar
#13
Der bør ikke være skyggen af tvivl om at det der er refereret ikke er i orden. Den eneste rigtige sanktion er at melde ornitologen til politiet.
En anden løsning er selvfølgelig at tage ham ind og vise ham opdrættet, og de redskaber der lovligt bliver brugt til den slags, samt de gamle redskaber man har stående af historiske årsager.
Hvis man gør det, er han jo rimelig afvæbnet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Jaaaamen dog [Smile]

Jeg er faktisk engang blevet truet med tæsk af en "ornitolog"!

(Og hvorfor ER det egentligt at folk, bare fordi de kan finde ud af at vende en kikkert rigtigt, bruge et kamera og kigge på fugle, alle kalder sig "Ornitologer" som om det er noget meget fint og videnskabeligt at kigge på fugle?)

Det hele startede med at vi sad fredeligt i haven hos en bekendt ovre i det nordsjællandske og drak the ([Smile]) i haven...

Pludselig går min bekendtes ruhårede helt agurk og stormer vildt gøende ud mod havehegnet, hvor en herre med en stor og dyrt udseende kikkert står og glor helt ugenert ind på os der formaster os til at sidde i jagttøj og nyder vores the (Det VAR faktisk the.. på ære!)

Den ruhårede er kendt for kun at "gå til angreb" på den måde overfor personer der står og taler meget højt ude på fortovet, så det får naturligvis min bekendte til at henvende sig høfligt til manden med kikkerten, han siger halvhøjt: Hej! tag dig ikke af hunden, han er fredelig nok, er der noget du har på hjerte?
Hvortil "fuglekiggeren" meget højt udbryder: Jeg har ikke noget at tale om med sådan nogen lystmordere som jer.. I skyder jo løs på de stakkels fugle, som vi andre har så megen glæde af at kigge på!
Jeg rejser mig op og går ud for at hente hunden ind, da den ikke bryder sig om folk der står og råber på fortovet, og jeg må have gjort et eller andet (forkert?) indtryk på manden, for han råber noget i retning af: "Du kan da bare komme an, din skiderik, så kan du få nogen på gummerne".. Se, det blev ruhåren jo ikke just mere fredelig af[Big Grin] jeg var jo nødt til at få tag i hunden, så jeg gik naturligvis ud til havehegnet og tog fat i den, og meddelte manden noget i retning af: "Måske skulle du vende den kikkert om næste gang du kigger fugle, så kan det være du ser en skade... En hjerneskade...
for der må da være noget i vejen med dig siden du kommer her og overfuser fredelige mennesker i deres egen have, truer dem med tæsk og kører en stakkels hund helt op i gear."
... DET faldt IKKE i god jord, men jeg kunne ikke lade være[:I]
Så fik jeg endnu flere trusler om vold fra den efterhånden meget ophidsede herre med den dyre kikkert...
Det blev dog heldigvis ved overfusningen og truslerne (Det var nok hunden og de 4 andre "grønne mænd" der afholdt ham fra at udøve stump vold med en dyr kikkert mod en stakkels forsvarsløs jæger[^]

Min pointe er her:

NATURLIGVIS er REEL VOLD og REELLE TRUSLER om vold IKKE acceptable i et fredeligt samfund som vores, det er der vel ingen der er uenige
om..
Denne historie er jo kun kendt fra mediernes side, hvilket sikkert betyder fra en politirappport der er kommet videre til en journalist.. Vi kender ikke sagen set fra "jægernes" side.

Der ER jo medlemmer i DOF der ikke just er kendt for hverken pli, omtanke, eller sågar respekt for den private ejendomsret, ligesom jeg har ret svært ved at se det "miljøvenlige i mange af de ting DOF'erne praktiserer, som f.eks, deres konkurrencer i hvem der kan se og fotografere flest forskellige sjældne fuglearter på et døgn o.s.v.

Den omtalte "ornitolog" har jo helt klart demonstreret foragt for både den private ejendomsret og privatlivets fred, hvis han uden tilladelse har fotograferet ind gennem vinduer.

Det ville derfor ikke undre mig hvis han helt bevidst har valgt at "overdramatisere" det trusler jægerne er kommet med, med det formål at legitimere sin egen dårlige opførsel.

Jeg kender til adskillige sager hvor "ornitologer" har trampet rundt på private jagtrevirer, og på trods af advarsler kommer igen og ovenikøbet påberåber sig at de "beskytter truede fuglearter mod forstyrrelse eller nedskydning af jægere" og at de derfor har RET til at gå rundt på privat mark og i skoven[:0]

Gad vide om ikke denne "miljø-militante" opførsel fra mange "DOF'er" er meget medvirkende til den dårlig stemning der er mellem jæger og "fuglekiggere"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jaaaamen dog [Smile]

Jeg er faktisk engang blevet truet med tæsk af en "ornitolog"!

(Og hvorfor ER det egentligt at folk, bare fordi de kan finde ud af at vende en kikkert rigtigt, bruge et kamera og kigge på fugle, alle kalder sig "Ornitologer" som om det er noget meget fint og videnskabeligt at kigge på fugle?)

Det hele startede med at vi sad fredeligt i haven hos en bekendt ovre i det nordsjællandske og drak the ([Smile]) i haven...

Pludselig går min bekendtes ruhårede helt agurk og stormer vildt gøende ud mod havehegnet, hvor en herre med en stor og dyrt udseende kikkert står og glor helt ugenert ind på os der formaster os til at sidde i jagttøj og nyder vores the (Det VAR faktisk the.. på ære!)

Den ruhårede er kendt for kun at "gå til angreb" på den måde overfor personer der står og taler meget højt ude på fortovet, så det får naturligvis min bekendte til at henvende sig høfligt til manden med kikkerten, han siger halvhøjt: Hej! tag dig ikke af hunden, han er fredelig nok, er der noget du har på hjerte?
Hvortil "fuglekiggeren" meget højt udbryder: Jeg har ikke noget at tale om med sådan nogen lystmordere som jer.. I skyder jo løs på de stakkels fugle, som vi andre har så megen glæde af at kigge på!
Jeg rejser mig op og går ud for at hente hunden ind, da den ikke bryder sig om folk der står og råber på fortovet, og jeg må have gjort et eller andet (forkert?) indtryk på manden, for han råber noget i retning af: "Du kan da bare komme an, din skiderik, så kan du få nogen på gummerne".. Se, det blev ruhåren jo ikke just mere fredelig af[Big Grin] jeg var jo nødt til at få tag i hunden, så jeg gik naturligvis ud til havehegnet og tog fat i den, og meddelte manden noget i retning af: "Måske skulle du vende den kikkert om næste gang du kigger fugle, så kan det være du ser en skade... En hjerneskade...
for der må da være noget i vejen med dig siden du kommer her og overfuser fredelige mennesker i deres egen have, truer dem med tæsk og kører en stakkels hund helt op i gear."
... DET faldt IKKE i god jord, men jeg kunne ikke lade være[:I]
Så fik jeg endnu flere trusler om vold fra den efterhånden meget ophidsede herre med den dyre kikkert...
Det blev dog heldigvis ved overfusningen og truslerne (Det var nok hunden og de 4 andre "grønne mænd" der afholdt ham fra at udøve stump vold med en dyr kikkert mod en stakkels forsvarsløs jæger[^]

Min pointe er her:

NATURLIGVIS er REEL VOLD og REELLE TRUSLER om vold IKKE acceptable i et fredeligt samfund som vores, det er der vel ingen der er uenige
om..
Denne historie er jo kun kendt fra mediernes side, hvilket sikkert betyder fra en politirappport der er kommet videre til en journalist.. Vi kender ikke sagen set fra "jægernes" side.

Der ER jo medlemmer i DOF der ikke just er kendt for hverken pli, omtanke, eller sågar respekt for den private ejendomsret, ligesom jeg har ret svært ved at se det "miljøvenlige i mange af de ting DOF'erne praktiserer, som f.eks, deres konkurrencer i hvem der kan se og fotografere flest forskellige sjældne fuglearter på et døgn o.s.v.

Den omtalte "ornitolog" har jo helt klart demonstreret foragt for både den private ejendomsret og privatlivets fred, hvis han uden tilladelse har fotograferet ind gennem vinduer.

Det ville derfor ikke undre mig hvis han helt bevidst har valgt at "overdramatisere" det trusler jægerne er kommet med, med det formål at legitimere sin egen dårlige opførsel.

Jeg kender til adskillige sager hvor "ornitologer" har trampet rundt på private jagtrevirer, og på trods af advarsler kommer igen og ovenikøbet påberåber sig at de "beskytter truede fuglearter mod forstyrrelse eller nedskydning af jægere" og at de derfor har RET til at gå rundt på privat mark og i skoven[:0]

Gad vide om ikke denne "miljø-militante" opførsel fra mange "DOF'er" er meget medvirkende til den dårlig stemning der er mellem jæger og "fuglekiggere"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Endelig en fornuftig person der vælger at tolke tingene fra flere ubekendte sider, og ikke blot igen prøver at diktere den umulige moderator med diverse ævl (læs : udfarende personage med for meget fritid). mit indlæg kan tolkes på mange måder og det er helt bevidst for jeg kender heller ikke hele historien, men jeg kender til tidligere tilfælde hvor ornitologer har trådt laaaangt over stregen, og der forstår jeg nemt hvis der ryger 'en finke af panden' for deres optråden.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#16
Højest besynderlig tråd - så'gu kan vold da være konfliktløsende - det har vi da politiet og FSV som levende beviser på, beslutningen om anvendelse af volden ligger blot hos staten og ikke hos den enkelte..............og det kan man så anvende denne regnfulde søndag til at filosofere lidt over.....




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
slettet
Svar
#18
Din holdnig til G.D. og vice versa er ret beset ligegyldig for alle os andre og bibringer intet andet end en småpinlig atmosfære, når du åbenlyst går efter manden og forsøger at spille resten af moderatorholdet ud imod ham med dine bemærkninger om "VTF's officielle politik".

Som Leo så klart udtrykte det: VTF har INGEN officiel politik. G.D.'s (og alle andre brugeres) holdninger er deres egne - det samme gælder deres måde at udtrykke disse holdniger på. I dette tilfælde er både du og jeg uenige med G.D. og det kan jeg sagtens leve med - ellers deltog jeg ikke i debat overhovedet.

Den form for ensretning af holdninger du indirekte efterlyser (også kaldet censur), er i strid modsætning med tanken bag et forum for debat - der sådan set kræver en vis uenighed.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
slettet
Svar
#20
Mindre Strindberg, mindre Cirkelkaffe og mere fokus på bolden ville hæve diskussionen gevaldigt. Vi er jo sådan set helt enige om sagen: Det er principielt primitivt, dumt og ulovligt at love folk bank, men det budskab mener jeg nu godt, at man kan få frem, uden at blive personlig. Det gælder iøvrigt for enhver debat - den form for "under bæltestedet" personangreb er i mine øjne udtryk for en utøjlet aggresivitet, der ikke er helt ulig den, der er beskrevet i sagen, som hele tråden handler om.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)