Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaffa på ryggen
#21
Schön Herr Von Nussbaum :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#22
Hej Walnut . Nydeligt arbejde , bøffelhorn kan bare blive fantastisk smukt [:p] .

Men løsningen på højdeproblemet er da løst på den dårligst tænkelig måde ! skæftet er ødelagt og klodsen på ryggen skriger i øjet [B)] .

Med fare for at lyde selvglad , ville en løsning lignende min , som kunne udformes så den følger linien fra kindpuden , være betydeligt mere harmonisk i et pænt stykke åndenød , men det er jo ejerens eget valg ! Hilsen A-bolt
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut . Nydeligt arbejde , bøffelhorn kan bare blive fantastisk smukt [:p] .

Men løsningen på højdeproblemet er da løst på den dårligst tænkelig måde ! skæftet er ødelagt og klodsen på ryggen skriger i øjet [B)] .

Med fare for at lyde selvglad , ville en løsning lignende min , som kunne udformes så den følger linien fra kindpuden , være betydeligt mere harmonisk i et pænt stykke åndenød , men det er jo ejerens eget valg ! Hilsen A-bolt



Hej A-bolt

Skulle jeg have fulgt linierne i denne kindpude, som du foreslår, ville jeg have været nødt til at gå lige så langt ned på siden med forhøjningen, som du har gjort. Det ville ikke være faldet heldigt ud - hverken i valnød eller bøffel. Det er ikke nok at genskabe det fjernede i et andet materiale, hvis man vil have øget højden. Man kan ikke bare øge ved at følge linierne, fordi man også skal have fylde på toppen, så den nye skæfteryg ikke føles skarp. Faktisk skal man genskabe den oprindelige ryg i øget højde.
Det er ikke noget problem at føre skæftet tilbage til original tilstand. Med et stykke udsøgt valnød vil det kunne gøres ganske pænt. Hvad angår åretegninger, vil det naturligvis kunne se.
Det er heller ikke noget problem at udskifte bøffelforhøjningen med en tilsvarende i valnød, hvis det på et tidspunkt er et ønske.
Jeg har brugt flere timer på at udforme "klodsen på ryggen", så den hænger så godt sammen med skæftet, som muligt, og samtidig er funktionel.
Walnut
Svar
#24
[Image: DSC03893.jpg]

Bøffelforhøjningen skal have følgeskab af en ny bøffelkappe, der skal afløse den tidligere plastickappe.
Jeg har lige filet den ned til ca. størrelse. Der skal, midt på kappen, være "retro" riller i et felt på tværs. Jeg skal lige have fundet ud af, hvordan jeg får det lavet rigtigt.
Walnut
Svar
#25
[Image: DSC03896.jpg]

Sådan en bøffelkappe skal naturligvis være mit "geswung und alles!" [Big Grin] Efter min smag er der ikke mange plane flader på en smuk bagkappe. Det tager noget tid at få kurvet fladerne, men de bliver mere interessante af det. Jeg er næsten klar til pudsearbejdet.
Walnut
Svar
#26
[Image: DSC03904.jpg]

Så har støvet lagt sig, og jeg har monteret kappen for at kunne vurdere på overmålet ved kanterne.Rillerne [8)]
Walnut
Svar
#27
Det ser sgu godt ud. Bøffelhorn er også et dejligt materiale at arbejde med. [Wink]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#28
[Image: DSC03905.jpg]
[Image: DSC03908.jpg]

Poleret første gang efter fremstilling af riller. Jeg mangler lige at rette kanterne af.
Walnut
Svar
#29
damn, det ser sq godt ud. nice arbejde. [:p][:p][:p]

jeg tror sq det er dig der skal lave min bagkappe på min haglspreder og min riffel.[8D][8D]

[Image: Unavngivet1.jpg]

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#30
[Image: DSC03916.jpg]

Der er rettet kanter, og kappen har nu det rette overmål. Den skal være en lille anelse større end skæftet for at kunne beskytte den sårbare kant.
Walnut
Svar
#31
Det kan være, at man så igen kan drømme om at få lov til at lave noget til sig selv [Big Grin]
Walnut
Svar
#32
Det er lige som ønsket.Glæder mig til at få min elskede drilling hjem igen.
Tak for det super flotte håndværk.
Svar
#33
Jeg har foreslået, at ejeren også skal se valnøddemodellen.Jeg har fundet et stykke velegnet valnød i en god styrke. Ligeledes har jeg tilbudt også at lave et stykke, der kan føre skæftet tilbage til den oprindelige facon.Dette stykke er på billedet næsten i facon. Det sidste arbejde laves efter limning. Der skal så tapes af for at beskytte skæftet. Der kan arbejdes yderligere med indfarvning af valnøddemodellen.
Ekstraarbejdet her er vederlagsfrit [8D]. Det kan føres under "videreuddannelse" [Big Grin]
Walnut

[Image: DSC03939.jpg]
[Image: DSC03940.jpg]
[Image: DSC03941.jpg]
[Image: DSC03944.jpg]
[Image: DSC03945.jpg]
[Image: DSC03946.jpg]
Svar
#34
Hej Walnut . Det var da noget helt andet [8D], det ville selv jeg kunne leve med [Big Grin] , sikke en forskel . Hilsen A-bolt
Svar
#35
[Image: DSC03951.jpg]

I formiddags har ejeren og jeg vurderet på arbejdet. Den røde prik falder nu ret centralt i den firkantede rude, og puden er perfekt til sigtekikkerten [Smile]
Det endelige valg af materiale faldt på bøflen. Set i værkstedet spiller dette stykke godt sammen med bagkappen og de andre sorte elementer, der indgår i drillingen.
Jeg har limet det hele med tre solide dyvler og blå epoxy.
Walnut
Svar
#36
I orden arbejde du der har lavet Walnut [Wink]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#37
Det ser bare såå godt ud! +1 stemme for at den skulle laves i bøffelhorn. Det andet så lidt fesent ude sammenlignet med hornet.
Hvor er det bare iorden håndværk det der! Jeg er så fuld af imponade over jeres evner. WOW [Big Grin]

Super samspil mellem bagkappe, rygkappe pistolgrebspladen og aftrækkerbøjlens sorte farver. Og rigtig fint sammen med de temmelig mørke tegninger der er i træet i forvejen. Vild ide at få, og udført til UG med pil op!

Mvh Ledsmoke
Mvh Ledsmoke
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)