Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstandsmåler
#1
Er der nogen herinde der kender til Bushnell Legend afstandsmåleren?
F.eks. hvor stor den er i forhold til Leica CRF 900, som er en lækker lille sag men lidt dyr, og hvor let den er i brug.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#2
du kan låne min bushnell et par dage når jeg er kommet hjem fra Tyskland næste søndag.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Vil jeg gerne. Jeg ringer.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#4
læste en test. Leicaen har langt den bedste optik - også bedre en swarowskis. Endvidere har den et tilpas lille målefelt. Swarowskis målefelt er for stort, så der kommer for meget af omgivelserne med, hvilket er træls, hvis der står et en busk på vej ud til dyret....

Bushnellen virker fint. Og kan klare de fleste situationer du kommer ud for.

Jeg vil umiddelbart ikke tro, at der er den store forskel på selve præcisionen - dvs. den korrekte afstandsmåling mellem Bushnellen og Leicaen - laserteknologien er formentlig ca. den samme...

Der er dog bare lige en forskel, som du nok bør overveje, ud over den meget gode optik i Leicaen, så er den også vandtæt, hvis ellers du køber den nye model. De gamle Leicamodeller er ikke vandtætte... Men det kan gøre en forskel på en regnvejrsdag eller hvis du taber under pursch i en vandpyt eller lign..

Jeg valgte selv at købe Leicaen - mest fordi jeg ikke rigtig gider købe middelmådig optik mere... Måske kunne jeg godt have sparet de sidste på lapper - men jeg har nu ikke fortrudt.

Når først Leicaen er fremme, så bruger jeg den mere end kikkerten - i hert fald under pursch - hvor kikkerten er større og mere skrumlet... Når først jeg er "på plads" brugere jeg mest kikkerten - den ser man trods alt bedre med, når man ikke skal knibe det ene øje sammen, som med afstandsmåleren.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)