Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100 g. npt til 243
#1
Lidt blasfemisk midt under generalforsamlingen - sorry[Wink]

Sikkert et banalt spørgsmål - men jeg døjer med at få min t3 243 til at samle 100 g. partition ordentligt. 46 g mrp går fornuftigt men ikke optimalt. Men det er måske urealistisk at forvente tæt samling med en så "tung" kugle?

Nogen af de erfarne der har et par "magiske formler" de vil dele?

Og nu vi er igang så om muligt også til 95 gr. sst.

pfh tak

/bundgaard
Svar
#2
jeg bruger 45 gr MRP til Partitionen, men jeg har ligeledes haft problemer med at samle skudbilledet for f.eks. 100g grand slamen. Den endte jeg med at opgive at finde en god ladning til. Normas 100g SP og Partitionen derimod har haft et fint skudbilled med 45g MRP.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
GT, M@X m.m.fl. - be-be; jeg skal have briefet "min" hjemmelader indenfor et par dage.

/bundgaard
Svar
#4
Du nævner ikke hvor "dårligt" den skyder

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Temmelig elendigt - spreder +35mm på 100 m.

Alt er renset og velsmurt. Den skød markant bedre med den lommefuld jeg tør næsten ikke sige det-partizansøm 6,5 g sp, jeg havde med til indskydn. - så den kan godt tumle kugler i den vgt.

Så planen er at få lavet lidt forskellige ladninger og kugletyper - og det er for ikke at ende med alt for mange (u)muligheder, at jeg godt lige vil have et par hints.

Bønnerne skal udelukkende bruges til jagt på hårvildt.

/bundgaard
Svar
#6
I min tikka 595 243win samler den fint med en 100gr kugle men istedet har jeg 36,2gr norma 202 i.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Hej.
Til Hornady RN 100 grains kugle bruger jeg 45 grains MRP.
Til Hornady SST 95 grains kugle bruger jeg 46,5 grains MRP.
Til Barens TSX 85 grains kugle bruger jeg 46 grains MRP.

Ovenstående går inden for en 1 cm i spredning på 100 meter fra den ene kugle til den anden kugle.
Max spredning 15mm på kuglerne.
Barens TSX og SSTèn går med en hastighed på 920-21 m/sek
Jeg ved der er andre der har hastigheder på 960-70 m/sek med samme ladning. Jeg har ikke lavet patronen så lang vedr. sættedybten pga. jeg har fundet ud af at TSX går bedst i min riffel hvor patronen ikke er så lang, og derfor har jeg lavet så SST går ens med TSX kuglen.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)