Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
blodlygter virker de?
#1
hej jeg har siddet og kigget lidt på
nogle blodsporingslytgter er der nogle der har prøvet
dem?og virker de mon i det hele taget?

mvh mogens
Svar
#2
Ja, de virker - jeg har prøvet med blodstænk på garagegulvet som så lyser op i mørke når der bliver lyst på med blodlygte. Om det virker i praksis (effektivt) i mark og skov har jeg ikke afprøvet.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#3
Nej - de lygter er ikke imponerende. Derimod virker det kriminaltekniske spray-produkt (Jeg tror det hedder Luminol). Men ret beset er det dumt at spraye kemikalier på er schweissspor, inden hunden har været der.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
ja sprayen virker men det er bare lidt svært at spraye hele skoven
så kunne man nok lige så godt fælde det hele så ville man jo også finde
dyret før eller senere man skal altid ringe efter en hund
men nogle gange løber dyret kun kort og man kan høre det forender
lige i nærheden men kan godt være svært at finde så kunne
det jo være smari med en lygte hvis den virker
Svar
#5
Noget af det simpleste er altid at have et halvstort stykke hvidt stof, f.eks et gammelt tyndslidt stykke lagen med sig..

Det kan man så gå og lægge ud over græs og buske, og på den måde finder man ofte selv helt små bloddråber.

Efter brug smider man det bare væk og tage et nyt stykke med.

De almindelige meget kraftige LED lommelygter er også ret gode til eftersøgning, det er f.eks meget tydeligt at se om noget har bevæget sig gennem højt dugvådt græs hvis man lyser på det med det kraftige blåhvide lys.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)