Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemer med jagtstøvler
#1
I dag var så dagen hvor nogle nye støvler for første gang skulle tages i brug. Støvlerne er fra fabrikanten ”Meindl”- modelnavnet kender jeg ikke, men det er nok en militærstøvle og endeligt ikke en jagtstøvle.
Nu til problemet; efter de første skridt bemærkede jeg straks at støvlerne knirkede en del. Det bekymrede mig ikke umiddelbart da støvlerne var ubrugte, men efter en lille” break-in” tur på 10K er lyden uforandret.[}Smile]
Lyden kom fra den” flab” som sidder under snørebåndet (jeg ved ikke hvad den ”flab” hedder[:I]). Altså, lyden bliver frembragt når det øverst af ”flaben” gnider mod det lyse skind som er monteret øverst i støvlen, indvendigt.

[Image: 28072009023.jpg?t=1248812498]
[Image: 28072009026.jpg?t=1248812543]
[Image: 28072009027.jpg?t=1248812584]

Jeg har tidligere anvendt støvler fra ”Meindl” uden problemer, det var også militærstøvler, dog med lidt mindre ankelhøjde og uden det lyse skind indvendigt i støvlen.
Har i et godt fif? Skal jeg prøve med noget skofedt eller hvad virker.

På forhånd tak

Bang
Svar
#2
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...s=tuckland

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Citat:quote:

(jeg ved ikke hvad den ”flab” hedder).


Den hedder "Pløs"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...s=tuckland

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



Mange tak [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin], det er fuldstænding det samme pløsproblem jeg har.

Til hverdag og fest er VTF bedst[Big Grin]

Bang.
Svar
#5
Giv det en gang silicone
hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Jeg har et par Meindel magen til dine bare en tidligere model. Mine støvler er ca. 12 år gamle og har gået rigtig mange km og de knirker stadig lystigt. Jeg har ellers prøvet med alt muligt (voks, silicone, fedt, bla bla bla) Det er godt nok træls for støvlerne er fantastiske at gå og næsten uopslidelige. Så finder du løsningen må du meget gerne bringe den her[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Jeg har et par magen til Sakos. Og mine er endda lidt ældre. I de første år pralede jeg ofte af, at mine bestemt ikke knirkede. Dvs. lige indtil jeg begyndte at bruge høreapparat. Så kom jeg med i klubben [:I]. Men regelmæssig pleje med Laksens balsam hjælper nu, mener jeg. Og ikke et ord om nye batterier, Sako!
Mvh. Finn
Svar
#8
Nu er problemet løst[Smile] (håber jeg). Først prøvede jeg med noget silikonespray på det lyse skind (havde ikke noget læderfedt på lager) det hjalp i den første kilometer, herefter samme knirken.[}Smile]
Herefter prøvede jeg at sætte gaffatape på kontaktfladen, det hjalp gevaldigt de resterne 9 K, nu knirker de ikke mere.[^] (ikke mere end den model som jeg havde før hvilket er/var helt acceptabel)

Ellers perfekte støvler, men det er/var min ”gamle” Meindl model også og de behøver ikke gaffa.[xx(][xx(][xx(]

[Image: 29072009030.jpg?t=1248896584]

Bang.
Svar
#9
Gaffatape er en gave til menneskeheden [Big Grin] Den vil jeg prøve. Jeg har udmærkede resultater med jævnligt at smøre problemfladerne med læderfedt.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)