Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ups... en faldblok mere .
#1
Hej .

Ups , så kom jeg til at købe en faldblok mere , Browning 1885 Low Wall i 223 Rem [Smile].

Hvor mange har egenligt en faldblok herinde [?].

Hatting og M@x har en Ruger No.1 , er der flere [?]

Hilsen A-bolt
Svar
#2
Den er på min 'must have' liste, og jeg var lige ved at hoppe på en Browning 1885 i kaliber 45/70 i denne uge. Desværre var jeg ikke hurtig nok.

En Ruger kan også gøre det [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Hvordan er det med de high wall og low wall? Er der en der kan historien bag dem?
Svar
#4
Tjaa..

Jeg har 2 stk Ruger no. 1 ...

Dejlige skydere, sådan nogen "Faldblok"

1 stk i 458Lott[:p] og 1 stk i 6,5-284[:0]

Mange tror fejlagtigt at de gamle "Martini" rifler også er faldblok, men det er de ikke, de er faktisk med et bundstykke der er hængslet i bagkanten.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Her er lidt om faldblok http://www.chuckhawks.com/compared_brown...gerNo1.htm

Hilsen
Palle

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#6
Takker. god læsning.
Svar
#7
Jaeee da, jeg har da osse en [Big Grin]

Det er også en Ruger no 1, i cal. 30-06,
rustfri og med gråt laminat skæfte.

Den skyder godt men er der nogen der ved om aftrækket kan stilles, jeg kunne godt tænke mig et den havde et lidt mere kontant aftræk.

petoni

" one shot - one kill "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#8
2 stk.[^]

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Her er den igen..

http://www.qxl.dk/pris/camping-fiskeri-f...575559624/

[:p]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#10
Win.1885 low wall gik op til kal.44-40.altså lavtryk patroner.High wall tog alle kal.op til 50-110EX fra fabrikken.Dengang.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#11
Denne fundet hos Westgun:
//www.westgun.dk/showpic.php?file=uploads%2Fpics%2FIMG_1757.jpg&title=Image&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody+bgcolor%3D%22%23FFFFFF%22%3E&wrap=%3Ca+href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E+%7C+%3C%2Fa%3E%3CBR%3E%3Cfont+face%3D%22arial%22+size%3D%221%22%3Ewestgun.dk+97881012+-+cc%40westgun.dk%3C%2Ffont%3E&md5=53f38ae80297388e9ce1f90fd17756e2[/url]

petoni

Ruger # 1
" one shot - one kill "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#12
Det er dælme et lækkert stykke træ på den [:p] , jeg har den i 30-06 og den skyder fantastisk [Wink] . Hilsen A-bolt
Svar
#13
Jeg har droppet tanken om at finde og betale alt for meget for en Tell kiplauf.
Efter lange overvejelser er jeg nu landet på, at det næste riffelprojekt skal være en faldblok:

Ruger No1 eller Browning

Når jeg skriver projekt betyder det, at jeg vil omskæfte, selv om skæftet er nyt. Jeg har nogle rigtig flotte og velegnede stykker valnød liggende indkøbt til formålet. Denne skyder skal være til "ham selv" [Big Grin]

Jeg lider ikke af nogen form for rekylskræk, men jeg kan godt li´, at skyderen er tækkelig. Allerhelst vil jeg have den i 6,5X55, men det er vist ikke muligt.

Hvad er det tætteste på 6,5 up ?
Jeg vil også gerne have et hint, hvis I får øje på noget, som jeg har overset [Big Grin]

Walnut
Svar
#14
Hej Walnut,

Hvad med denne her:

http://lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1929269

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Hej Walnut,

Hvad med denne her:

http://lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1929269

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]



Hej Flemming.
Jeg har set den og har også øjnet et billigt projekt i den. Den er oplagt for andre, der vil prøve at skæfte fornuftigt og billigt. Jeg har dog forelsket mig fuldstændig i faldblok og gerne nyere eller ny.
Walnut
Svar
#16
Jeg vil også have mig en Winchester/Browning 1885 High-Wall på et tidspunkt. Forsøgte at overtale Happynanoq til en 1885'er, men han havde forelsket sig i en Sharps.
Den er nu også FEEED!!!!

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#17
@Walnut - hvorfor har du opgivet ideen med Kiplaufen? Hvad er dit budget? En engelsk rook rifle af god kvalitet burde kunne findes til hvad jeg opfatter som rimelige penge!
D93
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Walnut - hvorfor har du opgivet ideen med Kiplaufen? Hvad er dit budget? En engelsk rook rifle af god kvalitet burde kunne findes til hvad jeg opfatter som rimelige penge!
D93



Hej D93.
Tell/ rook er selvfølgelig ikke helt væk.Jeg har pt mere temperament til noget, der ikke skal ompibes m.m. Budgettet på riffel er, hvad der svarer til køb af ny Ruger.Jeg er ikke klar over, om man i Danmark kan købe en ny Browning faldblok.Jeg følger med de steder, jeg kender i håb om at finde en god brugt.Lidt øv, at de Rugere, der er på Egun, ofte er i hidsige kalibre.
Walnut
Svar
#19
Hej Walnut .

Jeg tror du skal blive ved en Ruger No.1 , træet på de Browning 1885 er så smukt , at det ville være tosset at skæfte om !(de blev solgt i eu i 223Rem ,22-250 ,243Win , 270Win ,30-06 ,7mm RM ,45-70 ). Jeg har aldrig set en 270Win og kun en gang en 30-06 i 4 år(den købte jeg) ! de ligger på omkring 1000euro brugt, uden kikkert og montage .

Få dig en Ruger i 270Win (eller i 30-06 , det lyder bare så kedeligt [Wink]) så er der også et stort udvalg i købe ammo .

Hilsen A-bolt
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg har droppet tanken om at finde og betale alt for meget for en Tell kiplauf.



Hvad er alt for meget ?? Kr.Skov har 2 stk. stående til omkring 7K - men de kan uden videre handles langt længere ned. De er vist i kategorien "hvis bare der er nogen som vil give penge for dem" i deres optik.

Mvh Takleberry
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)