Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råd til kikkert søges
#41
Jeg gentager bare et tidligere forslag. Køb Leupold QR. Man sparer penge, bøvl og ærgelser.

mvh. JOhannes
Svar
#42
Uha-uha

De kræfter der opstår ved overspænding af en EAW-montage, er da ingenting mod disse naturkræfter der udløses her på siden ...[Big Grin]

Jeg kan se, at hvis fruen investerer små 13 kilo i en ny kikkert, så skal der gøres følgende, hvis der ikke skal ny montage på gøbben:

EAW-overparten udskiftes til en ny type, der er affaset, lappet og forstærket, så der ikke opstår for store klemmekræfter på et for lille område. Den må gerne være med sfærisk optilockindsats, der sikrer at der hverken er egenspændinger eller et materiale der er i stand til at deformere røret. Hele herligheden smøres og limes de respektive steder, hvorefter det spændes med momentnøgle.

Hold da mule, det lyder besværligt[xx(][xx(][xx(]

Man skal næsten have en doktorgrad i hollandsk træskodans, for at kunne være med[:I]

K&B Clax, nu forvirret på et endnuhøjere plan[^]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#43
Kære højtærede hjerne-dralfer

I glemte vist lige at spørge, om jeg har lyst til at lægge kikkert til ovennævnte eksperiment [xx(][Sad][}Smile] Og ærlig talt synes jeg ikke at min snarlige anskafne ZEISS 6-24x56 kæledægge skal lægge belægning til tvivlsomme eksperimenter.

Frem i skoene drenge, vi skal ikke gætte - men vide [Smile] Tænk på, at det er gemalens fremtid, der står på spil.
[Big Grin]
Hilsener

Sol

Rigtige autister har mere jern i hatten end i bukserne ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#44
Frue...For helv [:I]

Sandheden om EAW (utroligt det ikke opfanges i badwordfiltret - ligesom Bla***) er at det ikke er muligt at montere uden spændmærker. Hvis du alligevel vælger den montage, er der foreløbigt kun en vej - nemlig som beskrevet i mit forgående indlæg. Til jer EAW-fanatikere vil jeg lige spørge : Er det meningen at man skal smide 3000 kr, for derpå at ofre et par værkstedstimer for at den ikke smadderklemmer røret ???? Plus alle de fejlmuligheder den ellers fremkommer med, i form af mange løsdele og andet tysk pølsesnask [xx(]

Jeg ville vælge Leupolle QR [^]

Øhhh... Hvorfor skal det iøvrigt gå ud over din gemal ? (Jeg kom sådan til at tænke på Richard Bucket [Sad][V])

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#45
Hvis der er nogen her der skulle have fået den opfattelse at jeg går ind for "that overcomplicated piece off junk" som en Bl.. nej en EAW montage er, så tager de fejl.

Jeg er bare i gang med min ynglingshobby, nemlig at drille Simrekokken.[Wink]

En EAW har alt for mange skruer der kan gå løs.[xx(]
En EAW laver firmamærker i Fruens Zeiss[Sad!]
En EAW optager kun rekyl i den forreste base.[xx(][Sad][V]
En EAW er ofte for høj til mindre objektiver.[B)]
En EAW er for dyr fordi den er for kompliseret.(vildledende ca.3kilo)[:0]
En EAW find selv på flere....

Jeg finder Gammelkællingens forslag med Optiloc ringe interessant[Smile][8)]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#46
Kære GD

Jo, nu skal du høre:

Grunden til, at vi har spørgsmålet til montagen er, at når jeg nu investerer i den nye Zeiss, så har vi en større kabale, der skal gå op. Den skal på Tikka 6,5x55'eren, hvor der sidder en EAW-svingmontage i forvejen, og hvor baserne er fastlimede efter alle kunstens regler. Den montage kan egentlig godt byttes med den originale Tikka-montage, der sidder på min .222'er. Kikkerten på .222'eren er en Swarovski 3-12x50 med lys. Den ville klæde 375'eren, hvor der nu sidder en "diskount-Zeiss" 3-12x56 MC. Denne kunne godt komme på .222'eren, som mest skal bruges til ræv og buk herhjemme. Men følger EAW-montagen med den, får den også bare buler - den har nu en original Sako-montage, som er helt fin. Den Swarovski, som sad på 6,5'eren har gemalen lige byttet til en Leupold 8-25x50, og den skal på 22-250'eren. Det er bunden på Sauer 6,5x55'eren, der ikke rigtig funker og ikke toppen, så dens Leupold 6,5-20x40 får lov til at blive siddende.

Vi håber at nå at indskyde alle riflerne inden d. 2/7 - ellers kommer vi vist til at bruge hele dagen med det. [:p][}Smile][Sad!][xx(]

Nå, men det korte af det lange er, at gemalen tidligere har investeret i en EAW-montage, der så bliver tilovers efter at vi har byttet rundt, hvis altså jeg beslutter at købe en ny montage til Zeiss'en. Men han har højt og helligt lovet, at hvis vi bruger EAW'en til den nye, så kommer der ikke buler - og derfor vil han undersøge, om det kan lade sig gøre.

Hvis vi er uenige om noget, så plejer vi at skyde om det. Det er sjovere end at diskutere [Smile]

Er der forresten nogle her, der vil bytte en EAW-montage med en original Tikka-montage, lige over, så sig endelig til. Helst inden d. 2/7 [Smile][Big Grin][8D]

Sol

Rigtige autister har mere jern i hatten end i bukserne ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#47
Frue!!
Kan vi få et "flow chart" over indholdet af våbenskabet, så vi bedre kan hjælpe med at bytte rundt på alle de kikkerter...

En mulig diciplin i Ulfborg kunne være "kikketbytte med indskydning på tid"[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#48
Frue,
du have en problem?

mvh. Johannes
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Frue,
du have en problem?

mvh. Johannes



Nej Johannes.

Fruen har ikke et problem, hun har en opgave.

Hun skal besluttes sig for om den nye Zeiss virkelig skal sidde på Tikkaen, og om den skal forblive der. Det kan vel ikke være så svært.
Hvis svaret er jå, så skal de gamle EAW baser afmonteres. Mon ikke limen slipper hvis de får lidt varme.
Derefter indkøbes montageringe som deler på midten, så bliver der nemlig ingen spændemærker.

Er svaret derimod nej, så må hun simpelthen lære det.

Med den våbengarderobe må der kunne blive til en ny montage.

Med venlig hilsen

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#50
Citat:quote:

Hun skal beslutte sig for om den nye Zeiss virkelig skal sidde på Tikkaen, og om den skal forblive der. Det kan vel ikke være så svært.



Ja - jeg ved godt, hvad jeg vil.[:p]

Så længe de "kloge hoveder" [}Smile] holder fast i, at man ikke må skyde med hjemmelavet ammunition på de militære skydebaner, så medbringer jeg 6,5x55'eren med den nye sniperkikkert.
Så der skal den være resten af året.

Til konkurrencer har jeg tidligere hygget mig med .222'eren og 22-250'eren. De er sjove, fordi de er så fladtskydende, selv om de også er vindfølsomme - men irriterende, når man skal købe sig til alt ammunition, når gemalen nu har fundet en supergod ladning.

Men når den svenske vildsvinejagt i måneskin kalder i april, skal Zeissen over på 375'eren. Og det skal også være den ekvipage, jeg tager med til Sydafrika i 2007, når Zebraerne kalder.[:p]

Hilsener

Sol

Rigtige autister har mere jern i hatten end i bukserne ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Fruen

Så længe de "kloge hoveder" [}Smile] holder fast i, at man ikke må skyde med hjemmelavet ammunition på de militære skydebaner, så medbringer jeg 6,5x55'eren med den nye sniperkikkert.



Forklaring?

Alternativ...

er patronerne lavet og poleret rigtigt, kan man altid omemballegre dem i fabriksæsker... Norma jagtmatch æsker er jo relativt nemme at skaffe... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by M@X


En EAW har alt for mange skruer der kan gå løs.[xx(]
En EAW laver firmamærker i Fruens Zeiss[Sad!]
En EAW optager kun rekyl i den forreste base.[xx(][Sad][V]
En EAW er ofte for høj til mindre objektiver.[B)]
En EAW er for dyr fordi den er for kompliseret.(vildledende ca.3kilo)[:0]
En EAW find selv på flere....





Mr. Knowitall:
Hvad med at vælge de ringe der passer - fæste dem til røret med forstand - så man ikke laver mærker "umulig". På den anden side ser man jo alt for ofte dem der mener at ringene skal limes og knokkel spændes til vingerne bøjer eller nøjlen drejer rundt i skruen. By the way - hvilken lim er bedst.? og endelig findes der ikke ringe med modhager, når det nu aligevel er umuligt at få de s.... ringe til at holde fast uden at lave mærker.
mvh EWA "bidetang" brugeren
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Citat:quote:

Originally posted by Fruen

Så længe de "kloge hoveder" [}Smile] holder fast i, at man ikke må skyde med hjemmelavet ammunition på de militære skydebaner, så medbringer jeg 6,5x55'eren med den nye sniperkikkert.



Forklaring?

Alternativ...

er patronerne lavet og poleret rigtigt, kan man altid omemballegre dem i fabriksæsker... Norma jagtmatch æsker er jo relativt nemme at skaffe... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Jo Herr Doctor, det kan man da nok snyde med, men vil du skaffe nogle Jaktmatch 22-250 og 375H&H æsker, så lader jeg dem gerne til fruen[Big Grin][Big Grin]

K&B Clax [Smile]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#54
ehhh... fabriksæsker kunne vel bruges i mangel på de andre? godtnok er man nede på et indhold på 20, meeen...[?]

det ville ikke afholde mig... [:0]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#55
[quote]Originally posted by Erik

[quote]Originally posted by M@X


En EAW har alt for mange skruer der kan gå løs.[xx(]Findes der montager med flere skruer.
En EAW laver firmamærker i Fruens Zeiss[Sad!]Kan ikke afvises
En EAW optager kun rekyl i den forreste base.[xx(][Sad][V]Så er hele belastningen lagt på 2 baseskruer[xx(]
En EAW er ofte for høj til mindre objektiver.[B)]F.eks prøv med en 1,5-5 X 20

En EAW er for dyr fordi den er for kompliseret.(vildledende ca.3kilo)[:0]Der findes vel næppe dyrere montage og jeg mener ikke at kvaliteten følger prisen i dette tilfælde.

Erik Astro/Welteroptikforsøgtlovpristpådetteforumudenheld.
Du må forklare nærmere hvad du gerne vil have at vide:

Mr. Knowitall:Mit brugernavn er M@X

Hvad med at vælge de ringe der passer - man kan vel kun vælge ringe i den diameter som kikkerten har
- fæste dem til røret med forstand-hvad mener du med det?
- så man ikke laver mærker "umulig"- Det er stort set umuligt med en EAW på grund af konstrutionen eller har du ikke læst alle indlæggene i denne tråd.
På den anden side ser man jo alt for ofte dem der mener at ringene skal limes og knokkel spændes til vingerne bøjer eller nøjlen drejer rundt i skruen.Ja det er det der gør forskellen på amatører og dem der er udpræget praktisk begavede.
By the way - hvilken lim er bedst.? Jeg bruger den 2 komponent UHU Plus Endfest 300 der følger med til EAW svingmontager.
og endelig findes der ikke ringe med modhager, når det nu aligevel er umuligt at få de s.... ringe til at holde fast uden at lave mærker.Forklar nærmere om du mener ringe med fristik indvendig der kan holde på limen.Modhagere har jeg aldrig set.

mvh EWA "bidetang" brugeren

Hedder du Erik eller EWA[?]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#56
Halløj MesterErik
jeg forstår ikke helt hvad du skriver, uddyb venligst men helst i pæne venlige toner.
Jeg bruger pt 7 gange EAW montager, accepterer trykmærker i et vist omfang og bruger gerne locktite ved monteringen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by M@X

En EAW find selv på flere....

Jeg finder Gammelkællingens forslag med Optiloc ringe interessant[Smile][8)]



He he.... jeg skal gi´ sølvræven gammelkælling, skal hun være med eller uden gebis[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mener bestemt EAW "GLX GTI TWIN CAM TURBO EXPRESS" går ind under kategorien D&D "Dyr og Dårlig"[8D]

Optilock ringe har jeg med stor succes klonet på EAW baser fra "Aufkipp" typen.

Til andre kanoner end tikka /sako laver selv mine baser hvorpå jeg monterer optilock ringe. Har til dato aldrig haft behov for at spænde med "lette" momenter ej heller lime en montage for at få den til at holde. det er ganske enkelt noget CRAP[}Smile][}Smile]

Just my 50 cents

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!

PS: Vi ses d. 2. Juli.
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#58
Så gik kabalen omsider op [:p]

Citat:quote:

Originally posted by Fruen

Kære GD

Jo, nu skal du høre:

Grunden til, at vi har spørgsmålet til montagen er, at når jeg nu investerer i den nye Zeiss, så har vi en større kabale, der skal gå op. Den skal på Tikka 6,5x55'eren, hvor der sidder en EAW-svingmontage i forvejen, og hvor baserne er fastlimede efter alle kunstens regler. Den montage kan egentlig godt byttes med den originale Tikka-montage, der sidder på min .222'er. Kikkerten på .222'eren er en Swarovski 3-12x50 med lys. Den ville klæde 375'eren, hvor der nu sidder en "diskount-Zeiss" 3-12x56 MC. Denne kunne godt komme på .222'eren, som mest skal bruges til ræv og buk herhjemme. Men følger EAW-montagen med den, får den også bare buler - den har nu en original Sako-montage, som er helt fin. Den Swarovski, som sad på 6,5'eren har gemalen lige byttet til en Leupold 8-25x50, og den skal på 22-250'eren. Det er bunden på Sauer 6,5x55'eren, der ikke rigtig funker og ikke toppen, så dens Leupold 6,5-20x40 får lov til at blive siddende.

Vi håber at nå at indskyde alle riflerne inden d. 2/7 - ellers kommer vi vist til at bruge hele dagen med det. [:p][}Smile][Sad!][xx(]

Nå, men det korte af det lange er, at gemalen tidligere har investeret i en EAW-montage, der så bliver tilovers efter at vi har byttet rundt, hvis altså jeg beslutter at købe en ny montage til Zeiss'en. Men han har højt og helligt lovet, at hvis vi bruger EAW'en til den nye, så kommer der ikke buler - og derfor vil han undersøge, om det kan lade sig gøre.

Hvis vi er uenige om noget, så plejer vi at skyde om det. Det er sjovere end at diskutere [Smile]

Er der forresten nogle her, der vil bytte en EAW-montage med en original Tikka-montage, lige over, så sig endelig til. Helst inden d. 2/7 [Smile][Big Grin][8D]

Sol

Rigtige autister har mere jern i hatten end i bukserne ...



Den nye Zeiss er kommet på Tikka 6,5x55'eren. Og uha hvor kan den skyde, den kombination [:X]

Den EAW-svingmontage der sad der, kom over på 22-250'eren, Swarovskien med bulerne fulgte med.

Den Tikka-montage, der sad på .222'eren blev brugt på 6,5'eren.

Kikkerten fra .222'eren, Swarovski 3-12x50 med lys, den den sidder nu på 375'eren.

"Diskount-Zeiss'en" 3-12x56 MC er lånt ud, for muligt salg.

Kikkerten fra 22-250'eren, en Tabasco 6-24 x 40, sidder nu på .222'eren i en original Tikka-montage.

Den Leupold 6,5-20x40 der sad på Saueren, sidder nu på den nyindkøbte 7 mm rem.

På Sauer 6,5x55'eren, sidder der nu en BSA 8-32 x 40 MIL-dot fra REX, den er i øvrigt 100% klikfast.

Ingen EAW til overs, ingen ny montage var nødvendig, men en masse der skulle indskydes. Det var en sjov søndag [Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)