Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bæretilladelse til riffel?
#1
Hvis nu min far, vil have en bæretilladelse til min riffel. Koster det så noget, nu afgiften er betalt een gang...?

mvh Erik
Svar
#2
ja det gør det desværre

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#3
der findes i dag ikke bæretilladelser men kun almindelige tilladelser og de er ens om du ejer riflen eller kun vil låne den. din første tilladelde koster 840 og de næste 420

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

......der findes i dag ikke bæretilladelser men kun almindelige tilladelser...................



Det er ikke korrekt Michael, på samme blanket som du søger almindelig tilladelse kan du også krydse af om det kun skal være en bæretilladelse du søger: Ansøgning om tilladelse til køb af våben, ammunition, fyrværkeri og om bæretilladelse
Alle tilladelser i forbindelse med våben, er individuelle og kan i princippet omhandle helt specielle ønsker for ansøgeren.
Som eksempel kan jeg nævne, at min hustru her i sommerferien fik en speciel transporttilladelse til at køre med min våben i bilen til vort sommerhus på Samsø - jeg selv cyklede derover og kunne derfor ikke selv transportere dem. Min hustru har hverken jagttegn eller våbentilladelse ellers.
Hvis det er dit lokale våbenkontor der har oplyst dig at man ikke mere udsteder bæretilladelser, er dette altså ikke korrekt.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
De er således at det bedst kan svare sig at få lavet tilladelserne således at I er registret flere ejere af riflen - af følgende grunde.
Bæretilladelse giver ikke ret til opbevaring i hjemmet. Bæretilladelsen giver heller ikke ret til at må medbringe våbnet til udlandet
min far er registret som ejer på min ene riffel, og den står faktisk fast hjemme hos ham
Svar
#6
Og kun rifler der er registreret med flere ejere kan indføres i våbenpasset.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
"Head Shot Precision"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
ID: okay det det viste jeg slet ikke man kunne slet ikke det du siger med din kone.

M@X: hvad mener du med den ( kald mig bare langson ) den forstod jeg ikke

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

De er således at det bedst kan svare sig at få lavet tilladelserne således at I er registret flere ejere af riflen - af følgende grunde.
Bæretilladelse giver ikke ret til opbevaring i hjemmet. Bæretilladelsen giver heller ikke ret til at må medbringe våbnet til udlandet
min far er registret som ejer på min ene riffel, og den står faktisk fast hjemme hos ham


Det ved jeg, men er det netop ikke det der er formålet med at det "kun" skal være en bæretilladelse og ikke en våbentilladelse - at det er kun den ene skytte der har fuld råderet over riflen?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

M@X: hvad mener du med den ( kald mig bare langson ) den forstod jeg ikke

Michael



En riffel på bæretilladelse kan ikke indføres i bæretilladelseindehaverens våbenpas. Han kan således ikke tage den med til udlandet.

En riffel på "flere ejere" tilladelse kan indføres i begge ejeres våbenpas og derfor kan hver især tage våbnet med til udlandet.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
"Head Shot Precision"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)