Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilskud rejsning af fredskov.. ??
#1
Hejsa,

Da jeg lurer lidt på en ejendom på godt 10 hektar, og godt kunne tænk mig at tilplant den med fredskov... Ville jeg høre om der er nogen der er inde i tilskuds ordningerne. Jeg kan sagtens finde de forskellige satser for som de giver pr. hektar for vedligehold mv. Men mener der engang var et "enkelt" beløb som man fik som en slags "erstatning" på den tabte landbrugs indtægt ??? Håber der er nogen der kan hjælp.

Mvh.

Jacob
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#2
hørte noget om den anden dag at der muligvis kom noget med at hvis man lavede fredsskov kunne man få eu-tilskudet i x antal år . kan ikke lige huske i hvormange år men det var nogen .

det er da vær at undersøge det er da nogen penge at hente.

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Hej Titan.

Du kan ¨plante fredskov, hvis området er udpeget til fredskov.
Du kan ikke bare plante fredskov.

Du kan læse mere om tilskud til privat skovrejsning på skov og naturstyrelsen hjemmeside.
[u]http://www.skovognatur.dk/Skov/Privat/Tilskud/Skovrejsning/
Svar
#4
Jeg har en nonfood ordning hvor du planter skov med samme tilskud som brak.
Tilskuddet gælder i 10 år, hvorefter skoven skal fældes eller skæres ned til stubben, derfor skal en del af beplantnigen være træer som kan skyde efter nedskæring.
Man kan så hvis man ikke er interesseret i at fortsætte i ordningen udtræde efter 9 år, og derved undgå skovning[Smile].
Det er ikke en ordning du bliver rig af men den betaler da for planterne.
Det er efterhånden 5 år siden jeg indgik i den ordning så jeg ved ikke om den stadig er åben.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)